När en blind leder en blind, faller de båda i gropen. När en lam ska hjälpa en lam, kommer de ingen vart. När den blinde bär den lame, kommer de båda fram.
Den vise stiger inte upp för att avsluta sin sömn, utan för att uppfylla sin dröm
Ett mål
Om du inte vet var du ska gå så är risken stor att du hamnar någon annanstans.
Har nu letat igenom bland mina absoluta favorit citat och kommer här med ett av de bästa enligt mig då, ett gammalt Kinesiskt ordspråk som går att använda i alla sammanhang....
"Om du tänker för länge på nästa steg, så kommer du att tillbringa livet på ett ben"
Avslutar det hela med en härlig floskel av Arne H himself: " Pucken går ett par decimeter utanför stolpen, eller nästan för att vara exakt".......
Churchill var på många sätt en arrogant skitstövel som "idiotcitatet" antyder, men det finns alltid en tjusning hos människor som vågar säga det outtalade. Sen är ju tvetydigheten i själva citatet det som är själva pricken över i:et.
Som gammal ordleksälskare gillar jag kanske framförallt hans mest klassiska citat efter slaget om Storbritannien :
Aldrig har så många haft så få att tacka för så mycket.
Man önskar att det citatet kommer att kunna användas på nytt efter kvalserien. Jag utgår då självfallet från att TIK: s överlevnad i elitserien är av nationellt intresse.
...forts. Vem som är idiot ligger förståss i betraktarens ögon...
Och vad är att ha rätt, egentligen? Är det vi ska lära oss, att lyssna resignerat på idioter som har "rätt"? Jag tror vi slåss för våra åsikter..länge.
Sista Churchillcitatet för dagen blir: "-You're drunk! - Yes, but tomorrow I'll be sober and you'll still be ugly!"
Citat är bra det har jag använt sen jag började skriva här på GB:n. Men så är jag en idiot också! " Nästan alla har en hjärna. De som är lite dummare har en hönshjärna." :)
"Inne i huvudet finns det celler. Jag tror att de heter järnceller eller sädesceller eller så."
"Vi har en hjärna för att håret ska ha något att sitta fast vid."
Oj,oj,oj tänk alla som är kala, det är ingen hjärna där inte. :)
Ruggig rubrik på FH:s senaste trådstart... Som innehavare av den absoluta tolkningsföreträdesrätten så tolkar jag rubriken som att det blir en rätt tuff kvalserie.
Angående nivån på huruvida det är rätt eller fel på att vara en "lallande fåne" frågeställningen så dyker hela tiden "Pistvakt" upp på näthinnan.
"OCH DÅ SLÄPPER VI INTE IN DIG I BODEGAN"
Sådan är nivån. Laken, Bo wasa mfl. är som den där skånska polisen. (Det är jag som har tolkningsföreträde) Bjärven är Kasparov. Pörskans Friskan hotar med att söka in på Granprogramme... Jan E är lite El Maco och dom andra bröderna symboliserar väl hela hopen av oss "lallande fånar"
Kul att vi är annorlunda. Men det är tillsammans vi skapar succé.
Glöm inte bort det.
Och Bo Wasa! Ibland så räcker det med att dra igång ett nytt avsnitt.
Filmens titel kan vara: TIK i kvalserien. Den andra vintern.
Vilken typ av film ska det vara? En skräckfilm? En kommedi? En triller? En aktionrulle? En rysare? En roadmowie?
Jag vet inte om det är en tillfällighet, men inläggen numera synes vara längre och innehåller mer "djupsinnigheter" och gärna ett och annat halvpoetiskt alster. Månne har det något samband med "veckansinläggstävlingen"....
Jag kommer att tänka på ett Churchill citat : Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt.
Problemet med citatet är huruvida man vill hävda att man ofta har rätt, eller om det är mer rätt att ofta ha fel.
Veckans… Töntigast Efter matchen mot Modo i lördags ropade Timrås klack ut sina spelare på isen igen. Väl där tog spelarna ton och klacken stämde i i en ramsa som rullat i samtliga möten med Modo så långt som jag kan ... | #Läs mer ·
Eller som Mattias 6 år sa: "Det viktigaste vi har är tårna.Det är dom vi styr med."
Fast Tove är bäst ( fast inget av dom här har ju med hockey att göra,tror jag): "Det är inte så bra för gravida kvinnor att ha ägglikör i urinen." :))