Kamrater, mötesdeltagare. Skönt med en liten förlust så det blir spännande igen. Fulingarna borta har vi haft svårt för genom åren, kvartsfinaler oräknade. Nu har de ju en formkurva av Tunadalska proportioner men det gör mig bara extra orolig. De lär vara riktigt sugna på att vända trenden på hemmaplan,särskilt efter besvikelsen mot SSK borta nu senast.
En sak känns i alla fall bra. Timrå är ett bättre lag. Om alla på isen bara ser till att respektera detta faktum och Kipprusoff bestämmer sig för att jobba snittet tillbaka upp för att komma närmare 95 % så tar vi det här. 1-4? Om åtta timmar när jag precis har vaknat får vi se hur det går.
El Maco: Fulingar kan ju så vara, misstänker det kommer att sitta hårt åt i e,m. Senaste matchen uppe i Coop, även ES-premiär, kunde inte bli sämre. Luleå var det minst dåliga laget, då. Sista perioden avgörs till Timrås fördel, då man mal ner fuLulingarna i med kraftig checking i andra.....
Det är 75% Friskan Family på plats i Coop Arena,(är det några fler som åkt upp) de har laddat med vinstdrinken "deep blue batteri". Kan någon tala om för mej vad det är för vinstgivande med den?.
Själv drog jag nitlotten och fick stanna hemma.
Nu hänger jag fram mina matchtröjor, själv tar jag på mej gammeltröjan med tallar och sätter mej på vakt framför radion.
Per HApps: Jonasson är en typisk kappvändare. D.v.s han säger vad han tror publiken vill höra. Han inbillar sig såklart att hela Sverige håller på MoDo nu när de har Forsberg och Sedins. Jonasson är en ikke önskad kommentator från min sida eftar alla gånger han suttit och drivit med Timrå spelare under pågående match i SR P4.
Samtidigt så får man acceptera att också en kommentator har känslor. Det är egentligen inte fel att de har det så länge de åtminstonde talar om vad som sker på isen. Sedan kan man visserligen diskutera hur de rapporterar om "vad som sker"..
Frisco: Jag kan förstå att Jonasson framstår som ikke MoDoit i jämförelse med den mycket hockeykunniga publiken i MoDo. Som ju egentligen borde stå för dömmandet på matcher.
Tänk vilken parodi det skulle bli om en domare plötsligt skulle börja dömma ut folk så fort den annars så mustysta sittplatspubliken i kempehallen skriker !
oraklet: Ja, här gnäller alla på domarna när det i själva verket finns 5100 potentiella domare i Kempehallen. I stället för pipa borde alla utrustas med mentometerknappar där man kan välja på vilket straff gästande lag skall få. För dom egna spelarna gör ju aldrig några fel.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
En sak känns i alla fall bra. Timrå är ett bättre lag. Om alla på isen bara ser till att respektera detta faktum och Kipprusoff bestämmer sig för att jobba snittet tillbaka upp för att komma närmare 95 % så tar vi det här. 1-4? Om åtta timmar när jag precis har vaknat får vi se hur det går.