1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590691 inlägg · 6217 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2006-01-09

« · 652257 · » Till forumet

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-01-09
RocknRolf2: Det är rätt att hans styrka är det fysiska spelet,men titta på utvecklingen sedan han kom.Det finns mycket mer i honom.Långsam köper jag inte.Han är en av de svåraste backarna att gå förbi i 1mot1.Det enda jag saknar av honom är det där små fula spelet.
Kommentera

nRoger: jag är väl harmlös i sammanhanget. Det är väl värre med 7-8 nya värdelösa skitspelare...

2-0, tavla av Svoboda. Ny lyser fan ingenting i mörkret.
Kommentera

Maken till målvaktstavla var det länge sen jag såg, fast hento har väl gjort nån värre:-) fan, kom igen nu timrå, jag hoppas ju på TIK-seger ikväll.
Kommentera

Nu känns det lite jobbigt..
Kommentera

Men det är väl då själva fan.
Kommentera

nRoger: ja det är ju DIF SSK och Brynäs med fler som vi ska ta poång av.skulle det bli nån pinne ser jag det som skräll
Kommentera

RocknRolf2: Timrå har inget behov av ett sk fan som ger upp efter en period. Ta Du en Halmstadslax och lifta med den åt h-e !
Kommentera

Mats Edström: Det är ju just det vi inte behöver, och inte gör heller. Däremot ni måste kämpa för att få till derbyn nästa år. Vi ser redan ut att ha kastat in handduken.
Kommentera

Mats Edström:
Ni lär kämpa lite ni med om ni skall spela i kattlådan, iaf i allsvenskan
Kommentera

Nu klipper vi in kvitteringen det första som händer i andra perioden!
Kommentera

Frella:

Va??? Nä, nä...så det lätt går det inte. Ni får allt kämpa lite för att få spela i kattlådan. Vad ska ni göra av proppskåpet, inomhusarena för bågskyttarna???
Kommentera

Frella:
Det är lugnt, sundsvall åker också ur iår.
Kommentera

Gärdehov, här kommer vi.
Kommentera

...och Leksand och Brynäs leder. Kvalserien nästa!
Kommentera

TIKbiff: Jag tror att Warg hade gjort ett bättre avslut än både Robban och Ström.
Kommentera

Hälge:
Och vem är "rätt" spelare i dagsläget?
Kommentera

Lagkapten: äh. Han har varit medioker den här säsongen. långsam på skridskorna och tama passningar. Fysiska spelet är väl hans styrka.

Inte helt kass förstaperiod. Men harmlösheten lyser igenom.
+ Svoboda
- Sanny, Ström
Kommentera

Två frilägen fick vi i den första perioden. Typiskt att det var "fel" spelare som fick dessa lägen.
Kommentera

RocknRolf2: Sanny är en av Timrås viktigaste spelare. är en otrolig pådrivare på isen och i omklädesrummet.Han har också fått ett stort Timrå hjärta.Nubben rankar honom som en av sina bästa värvningar.Överskattad Bullshit
Kommentera

mikaelkarlsson: jävla billig utvisning var det iofs
Kommentera

RocknRolf2:kul start
Kommentera

Oj. Det gick fort.
Kommentera

1-0 direkt. Sanny är kanske elitseriens mest överskattade backar. FYFAN!
Kommentera

Lagkapten: ja att man har så tunn trupp hör väl till fiaskot?
Kommentera

RocknRolf2: Tittar man på spelartrupperna i serien så förstår jag inte hur det skulle vara ett fiasko att åka ur.Timrå kanske har den tunnaste forwards uppsättningen.Se det så här istället det är en bragd om vi går till slutspel!
Kommentera

sargad: Om du bara visste vad vi kan i Lindome :)
Kommentera

Dags igen då snart. Jag tror inte ett skvatt på poäng den här matchen. Inte för att Luleå är särskilt bra, dem håller väl ungefär samma klass som vanligt, utan för att Timrå är bra mycket sämre än på jag vet inte hur länge. Dagens lag är det klart sämsta i elitserien (ja, 01/02 var bättre).

Vi får hoppas på några viktiga pinnar här och där, för annars kan det här profillösa gänget mycket väl åka ur. Det syntes tydligt mot Modo (igen..). I så fall är det antagligen det största fiaskot i Medelpads idrottshistoria.

jaja. Domedagsprofeten har talat.

Svoboda är ett ljus i mörkret iaf. Hoppas han frälser oss ikväll
Kommentera

sargad: Jag skulle helt otippat tippa på att han ofta spelar mot många av de andra lagens toppkedjor.

Vinner jag något?
Kommentera

mok: Inte illa, inte alls illa för att komma från Lindome...
Kommentera

sargad: För att han är inne på fler mål bakåt än framåt? :)
Kommentera

sargad: Är rädd att Frans har sämst +- i hela serien av utespelare. Någon som har en teori om varför?
Kommentera

Frella htikare: Gahn är i alla fall 3:a i interna +- statistiken.
1) Manderville o Hallin 0
3) Styf o Gahn -1
Kommentera

Kevin O Shea:
Sån "statistik" blir endast relevant om du tar fram hur mycket speltid dom har haft i PP.
Calle J spelar nästan jämt när timrå har PP, Tycker du att Timrå visar upp ett bra PP spel?
Allt inte naturligtvis pga av CJ men personligen är jag livrädd när han står vid blå och det kommer en motståndare rusande mot honom.
Kommentera

Herminator: Gahn alldeles för långsam o mer OFYSYSK än någonsin..
snart 34 också..Nej vi behöver en yngre centertyp med fysik o skridskosnabbhet! Liknade Carl Söderberg Malmö men han är förstås inte
möjlig att lösa utan repr. bara spelartypen.
Kommentera

Herminator: Jo, men hur bra har han spelat i övrigt då? Skulle han ösa in mål och poäng kunde han få vara hur usel han ville, men nu är ju inte så fallet. Däremot är han ganska medioker just nu, och då är jag jävligt snäll då jag sätter det betyget.

Undrar förresten om detta blir säsongen som Robban får helhetsbetyget knappt godkänd för fför första gången sen han kom hit. Det lutar iaf åt det hållet.
Kommentera

Frella: Gahn the mahn gjorde i alla fall mål mot Brunass...
Kommentera

I Kenta snackar så säger Kenta att "Kedjorna blir desamma som mot Modo". Betyder det så som man började matchen eller så som man slutade den? Börjar man matchen ikväll så som man började matchen mot Modo blir jag mörkrädd på riktigt. Det man presterade i de två första perioderna liknade mer matcherna mot Leksand och SSK hemma, och samtliga Moramatcher. Det enda som räddade oss från ett större fiasko än 3-0 var Svoboda.

Även om det inte finns mycket att hämta på marknaden, så börjar nog mitt förtroende för Kenta sina. Crippe, Gahn och Robban har varit helt under isen en längre tid nu. Ändå får man till varje matchstart nytt förtroende, och man lyckas alltid med det man gjorde i matchen före. Alltså ingenting.
Kommentera

JimmyH:

gillar ditt upplägg med femmorna....men trots allt blir jag ibland tokig på hur vi håller på o mixtrar hela tiden med kedjeuppställningarna. Visserligen måste det ju ske nåt när spelet inte funkar, men ibland undrar man om att dilemmat med att TIK har (enligt mig) dåliga positioner tiit som tätt i både anfall- och försvarszon, beror på de evinnerliga bytena av femmor/spelare?
Dom hinner ju aldrig liksom spela ihop sig......
Kommentera

actionleif: Så har alltså möjligheten att se 2 stormatcher helt gratis.
Jäklar... nu blir jag avundsjuk juh ;-).
Kommentera

TIKbiff: Jag skrev att han hade det bästa skottet, inte det hårdaste.
Kommentera

-Gurra-: En annan får ju jobba på damlandskampen .. men vi har beställt matchen till "holken" så vi har 2 matcher att se på ikväll ;-)
Kommentera

friskan: Finns det en möjlighet att du missade denna mening ????

" För er som tänker se landskampen i E-On istället för att åka till Luleå eller se kvällens.. VIKTIGA!!!.. match på tv... "
Kommentera

TIKbiff: En intressant reflektion är den att det bara är två backar i hela elitserien som gjort fler mål i PP är Calle J.
Det är Pekka Saravo i Luleå och Janne Houkko i SSK.
Kommentera

-Gurra-:
En "riktig" supporter stödjer sitt lag på plats...... det gills inte att ligga hemma i soffan och äta chips och bli fet.

De som åker/går till e.on arenan ikväll stödjer också Timrå IK pga de intäkter som då kommer klubben tillhanda.

3 pinnar uppe i "lulää" skulle sitta fint.
Kommentera

-Gurra-: Och JA!! Jag är patriot.
Kommentera

Chipsen är köpta, matchen beställd och musiken är laddad, allt är klart inför kvällen. Nu väntar vi bara på nedsläppet i Coop Arena.
För er som tänker se landskampen i E-On istället för att åka till Luleå eller se kvällens.. VIKTIGA!!!.. match på tv säger jag bara...
Skämmes tamefan!!

(En riktig supporter gör vad han/hon kan för att stötta sitt lag, medan övriga vänder ryggen till).
Kommentera

JimmyH:
ja det är suveränt med ett bra skott när man är back, skulle faktiskt kunna tänka mig en back som skjuter något lösare men är säkrare att träffa mål och är pricksäker.
Personligen tycker inte jag att han är så bra i PP att han är värd en plats i truppen tack vare att han skjuter hårt.
Kommentera

Rent spänningsmässigt så slår ju kvalserien slutspel. OM det skulle bli en realitet så är det bara att gilla läget och krasst konstatera att kvalseriespel engagerar. Skulle sitta bra med ett 08-lag där.

Tendensen är 10-11 plats men chansen på bättre placeringar ska ju inte kastas i sjön ännu. Det är så jämdåligt i botten så det är nog inte förrän de sista 4-5 omgångarna som vi definitivt får ställa in siktet på ett streck. Lite jobbigt är det nu med splitvision på två streck.
Kommentera

Kenta snackar (saxat från ST):

"– Det gäller att alla är med och bidrar. Vi måste vara med från början i matchen, precis så som det är mot alla lag. Vi avslutade bra mot Modo, den här gången måste vi vara på topp för att få med oss någon poäng, säger Kenta Johansson."

Vidare..

"Notera att...
   ... Timrå fortfarande inte har vunnit under 2006.
   ... Kenta Johansson inte har bestämt om han kör samma femmor som började matchen senast, eller de som slutade matchen.
   ... Timrå åkte till Luleå med buss i går efter lunch, efter träning på hemmaplan."

Tydligen så hade Sanny feber igår, men han åkte ändå med bussen upp och kan komma på tal för spel ändå.
Kommentera

Kvällens domartrio:

Huvuddomare: Thomas Andersson.
Linjemän: Jan Sandström och Anders Johansson.
Kommentera

« · 652257 · »