1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590401 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25

« · 755121 · » Till forumet

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Abron: Jag kan ju trösta dig med att din analys var närmare verkligheten än DB:s.
Kommentera

Ambroo:
Sorry då, misstog mig som vanligt inte lätt att svara på rätt inlägg....
Kommentera

Abron: Jaså? Så du skriver även i Dagbladet?!
Kommentera

Ambroo:
Det var inte snällt att kalla mig för Luling, undrar varför ?
Kommentera

Johan J: Funkade för mig nyss, fick klicka på "play" och stop ett par ggr bara. Förmodligen så är det massor som ska kolla samtidigt..hehe.  ;)
Kommentera

kungsbacka: Länkarna fungerade för mig hemma på min PC men inte här på jobbet så det är möjligt att det är något fel på webb-tv:n.
Kommentera

Johan J: Det funkade inte där heller kan vara nåt fel på inställningarna på min dator.Ty jag har tvingats investera i en ny dator den gamla hade gjort sitt ett dåligt hembygge gott med nytt.Måste ju kunna följa timrås framfart i vinter har inte så många chanser att se dom live då jag bor härnere i frölundaland.Men tack för hjälpen iallafall.
Kommentera

Johan J: Undrar om det är en Luling som skrivit matchanalysen i dagens DB?
Kommentera

kungsbacka: Båda länkarna fungerade igår vid tidpunkten för inlägget. Kolla om de finns på nsd.se.
Kommentera

kungsbacka: Han har kontrakt till 2007/2008
Kommentera

kungsbacka:
Enl Tik,s sida till 07/08.
Kommentera

Abron: Är det någon som vet hur långt kontrakt backlund har? Tror inte att han har mer än 1år är det så då får man nog göra nåt åt det nu innan dom stora lejonen gör det.
Kommentera

Kerstin_k:
Okki...
Men Vi får inte glömma att det finns fler som missar givna chanser, men med det självförtroende som laget nu visat på 3 matcher, kommer fler att presentera sig i målprotokollet, var så säker.
Märkligt att vi kan acceptera flera misstag av utespelarna, men målis får aldrig göra misstag ?
Kommentera

Johan J: Dina länka funkade inte men tack ändå.
Kommentera

DJ Hemp: Ok det är din syn på saken det köper jag.Sen skarvade jag lite men jag vill inte ha mindre omgångar iallafall detta lyser ju upp vintermörkret.Att man får tjabba lite med andra lags supportrar i mitt fall mest fröl.supp.en del hv och några färjestadsfans jag älskar detta ser framemot detta varje år.När fredagen kommer få gå ner till lokalpuben o få surra lite hockey.Vadå vet att man inte åker ur ? hamnar man i kvalserien är det stor risk att man åker ur så där har du fel.
Kommentera

Abron: Ja, visst lär han komma igång. Men hans två "aktioner" mot Malmö och Luleå förtjänade i alla fall ett mål. Hoppas bara att det inte dröjer för länge för karln att hitta nätet.
Kommentera

arf:
Var även bra i spel underläge igår mot Luå, å jej håller mé att han kommer igång, då han har en hög nivå, det var ju bara 3é matchen.
Kommentera

TIKbiff: Såg just Hockeykväll på webben. Pärssinens inbrytning och stolpträff var det klass på (utom kanske just stolpträffen då). Känns inte så oroligt med hans inledande torka, han kommer hysta in en hel del mål i vinter.
Kommentera

LennartA:
Å här i Luleå kan man läsa i NSD hur trestegsraketen har krachat, efter bara 3 matcher är media inte precis nådig mot Luleåhockey.
Kommentera

Illa att Aftonbladet kallar oss "ångermanlänningarna" i matchanalysen idag!
Kommentera

Intervju med ass tränare Mikael Andersson från NSD Webb-TV efter matchen mot Luleå.

Kommentera

Intervju med 71. Jonathan Hedström från NSD Webb-TV efter matchen mot Luleå.

Kommentera

Ambroo: Ståkort pensionär/ungdom.
Kommentera

Helg Ernest: Tack för länken! när man tidigare missat hockeykväll o ändå fick se Jontes sköna stil o Robbans avspända o balanserade svar..perfekt..
Kommentera

DJ Hemp: Ja, i alla fall jag tycker det känns roligt att se match 13 i elitserien! De senaste säsongerna har ju nästan varje poäng varit viktig mot slutet av serien. Alla lag vill undvika kvalserien (där man faktiskt kan åka ut!!!), alla lag vill gå till slutspel!
I slutspelet (när det gäller...) får man hemmaplansfördel om man placerar sig bra och dessutom får man välja motståndare vid en bra placering. Därför kan varje liten poäng visa sig värdefull.
Hur roligt är det i fotbollen när man ibland får vänta veckor mellan matcherna?
Vidare så är varje seger viktig för klubbens i ens hjärta då den genererar inkomster i form av extra publikintäkter o.s.v.
Kommentera

Kerstin_k: den är sann....vart lite full i skratt när du undrade om benskydden... inget illa ment !! Go natt min kära Timråkamrat !
Kommentera

iggy: Ja, det var ju en ytterst rolig berättelse...
Kommentera

DJ Hemp: sen när tillhör Timrå Ångermanland?
Kommentera

kungsbacka:

Vad händer då med exklusiviteten kring en hockeymatch i elitserien? Känns det verkligen så speciellt att kolla in en match i omgång tretton av 80 i en serie som man vet att man ändå inte åker ur?! Jag är fullt medveten om att allt handlar om pengar och att företagen säkert pyntar många av stolarna i e.ON arena, men för mig som letar efter nerven och spänningen i sporten känns det helt värdelöst. Då kan jag lika gärna gå över bron och kolla in Sundsvall Dragons i basketeliten - de kan inte heller åka ur denna fullständigt ointressanta serie. Det fanns en tid då även jag älskade hockey, men denna tid är inte nu. Timrå IK är mitt lag, men jag avvaktar att se dem "for real" tills jag vet vad matcherna innebär - slutspel eller kval...
Kommentera

DJ Hemp: Tråkigt att du känner så.Nej tvärtom utöka till 80 istället det man älskar vill man ha mycket av.
Kommentera

Johan J: Var det sitt eller stå du hade när det gällde årskort?
Kommentera

Det var ju fantastiskt roligt att höra i IP:s högtalare hur Timrå IK vände ett underläge, även om det vore skönast att få koppla bort hockeyn när man kollar in värsta ödesmatchen mellan Giffers och BoISen. En grymt enkel 2-0-seger blev det i alla fall för Giffarna och nu har vi goda chanser att slippa ett ovisst kval. Fyra omgångar återstår och GIF har äntligen placerat sig ovan kvalstrecket...

Timrå IK leder välförtjänt elitserien efter tre omgångar av 55. Synnerligen trevligt, tycker DJ. Men jag vidhåller att grundserien är en fördjävla transportsträcka utan slut. Därmed blir det inte heller denna säsong så många e.ON-besök för min del. 44 omgångar vore grejen! Och högst bäst av fem i slutspelet. De två sista borde åka ur direkt...
Kommentera

Kerstin_k: på dom röda hade 5:e remmen på högra sidan på högra skyddet spruckigt, 5 minuter före matchstart och det var en jävla tur att dom hann byta i tid. Tillika satt Backlund och gjorde det stora besöket...Micke A var hysterisk och hade försök få Strålman att kränga på sig Backlunds gröna reservskydd... men det gick ju bra med dom svartablåa också. Fast med dom röda tror jag att det hade blivit 0-2 minst.
Kommentera

LingaN: Han har väl betalt av Luleå fortfarande... hehe
Kommentera

LingaN: Han började tänka på den fina tid han hade i lulee.. ocjh fick dåligt samvete....dög den förklaringen ?
Kommentera

RocknRolf2: SM-Guld, SM-Guld, SM-Guld!!

Vad är det som pågår härinne?

Har du feber, Rolf?
Kommentera

RocknRolf2: Kul att du är nöjd.
Kommentera

Nu när jag såg klippet från matchen från hockeykväll så måste jag fråga: Hur kan Magnus Nilsson missa mål och skjuta i ribban i det läget?
Kommentera

Eaglegirl: UP WHERE WE BELONG, ta,di,daaa... (c;
Kommentera

JAA vi vann och är dessutom serie ledare.. gött... :):)
Kommentera

Vilket kalasmål av Robban!
Kommentera

JD: hehe, ja han har väl fått mediaträning i Annaheim :)

Synd om Sundh också. I sista, skälvande sekunderna får han pucken vid röd och precis när han avlossar för att sätta den i tom bur ljuder slutsignalen. Bortdömt mot Modo och nu missade han med en hundradelssekund.
Kommentera

JD: Jonte gör sig så fruktansvärt bra i tv..

Tänk när han lägger rören på hyllan och blir expertkommentator
Kommentera

Kerstin_k: Från könsord och svordomar till skämt. Ska Jonte bli en mysgubbe i tv nu ? =)
Kommentera

Ambroo: Ineffektivt var det iaf i första att döma av bilderna från hockeykväll.

Varför har Backlund dom svarta/blåa skydden på sig? Han hade ju röda på första träningen.

Synd att Pärssinens skott inte fick ett bättre öde än stolpträffen. Han verkar iaf duktig på att bryta in framför mål.

Jonte störtskön i intervjun :)
Kommentera

actionleif: Sköt dig själv och skit i andra. ;-)

Ambroo: Spelade Timrå och Mora på Unibet mot 13 gånger insatsen.

Kommentera

Ambroo: Skulle du inte få ett årskort av Johan J om du torskade din å han fick in sin ?
Kommentera

Johan J: Helt fantastiskt... Min lången k*kade sig också en aning. Sprack på HV-matchen och blev i o m det inte 6400 kr rikare... Du satte din dubbel va?
Kommentera

« · 755121 · »