diffe: objektivt sett utifrån så det går inte spela med lirare på en skadelista och dessutom är nyckelspelare, Man kan inte heller vänta stordåd av Challe säsong 1 det brukar ta till säsong 2 då den nye cocahen spelstil satt sig och börjar rulla på!
"men vem skall kunna ta denna roll i vårt lag efter uppehållet o inför ett ev. slutspel?"
Är väl en ganska akademisk fråga för tillfället. Transferfönstret är väl stängt nu och vi har inga naturliga kandidater i truppen . eller ?
Hade nog gärna sett en Wernblom-typ i dagens Timrå, men så har det inte blivit. Kanske det som är det som är problemet, d.v.s. att laget inte är riktigt komplett, det saknas vissa spelartyper (the good, the bad and the ugly). Nä, en sniper och en betongklump hade inte varit fel att luta sig mot
Oj oj! en ytterligare tung förlust, mot ett botten-lag dessutom... Jag såg inte hela matchen men det lilla jag såg så säger jag bara Katastrof!!!! Vart har timrå tagit vägen??? Jag har följt dom under de år dom varit i elitserien och denna säsong har dom det bästa material förutom under lockouten.. Men det liknar fan skit.. Vad beror det på?
1 timrå är inte bättre? 2 Challes system? 3 Skadorna? 4 vi är i en svacka under 2007-2008? 5 Otur?
Det är många som regerar här inne och vad jag förstår så finns det en otroligt massa hockey orakel här på HS.
Taurus: Kollade just ikväll på de två saker i de andra matcherna på ppv som Du nämnde här att vi saknar i förhållande till de flesta andra lagen..
.alltså någon några som ofta åker in o ställer sig framför mål..o det var mycket tydligt att vi verkligen saknar denna del av spelet...i förhållande till många av de andra lagen
Som ex. modo har sin Wernblom parkerad som en magnet framför mål...Hv har hade inte bara en utan oftast två spelare inne i gröten i centrum framför modos kasse..o det är så gott som nödvändigt om det skall ramla in fler mål än VAD VI ÅSTADKOMMER JUST NU..
men vem skall kunna ta denna roll i vårt lag efter uppehållet o inför ett ev. slutspel? Bröderna Anderssom kan ju inte ta alla roller..även om man gillar deras kämpande uppoffrande spelstil..
Det är ju precis så det är. Man har mycket puck i hörnen och tycker man spelar så bra. Sen förlorar dom 95% av alla sargdueller och har inte en spelare på mål. Tittar på många andra matcher och det är bara timrå som andra lagen stressar puckföraren så d-ulskt i pp. In med 2 st framför målisen i pp och lägg pucken på mål. Verkar vara så svårt. Finns pucken på ena sidan finns det ingen på andra stolpen för ett diagonalpass och in med den i öppen kasse. Bättre med 3 st i samma hörn och böka!!!
Mackelito: om jag inte minns fel så var det första challe sa när han kom till timrå:NU SKA JAG VISA VART MÅLET STÅR.men fortfarande tillbringar spelarna alltför mycket tid i hörnen.och lyckas dom få fram bucken mot mål finns ingen spelare där.fet ser snyggt ut med alla överlämningar men det händer ingenting.spelare framför mål låser upp backarna speciellt i pp.ingen framför mål och dom kan stressa sönder pp-spelet
Skarin: "Sedan måste även jag erkänna att Challe inte har lyckats få spelarna dit han vill."
Och vart vill Challe få spelarna ? Vad är det han misslyckats med i det avseendet ? I så fall vad beror det på ? Lyssnar dom inte på honom (då är det allvarligt) eller kräver han det omöjliga ? Eller passar inte "systemet" till materialet ?
Det tog 3 sek nu innan Rhodin dunkade in pucken i pp från blå!!!! Kul att se. Timrå har 5 mot 3 dryga minuten mot FBK och lyckas knappt få ett skott på mål. Det är det som är skillnaden.Sen håller jag med dig på att jag tror att Challe inte får med sig spelarna.
Taurus: Nu var det ju så här att Marttinen värvades som den som skulle bli den offensiva backen. Han fick kicken.
Tenkrat, Hynning och Pyörälä värvades för att få igång ett bättre målskytte där ju bara den sistnämde har lyckats. Hynning har spelat en kvart av denna säsong och Tenkrat jobbar, jobbar och jobbar.
Lägg till Pärssinen. Då kan vi ju inte direkt skylla på detta med att vi på förhand saknat målskyttar i laget.
Men så här i efterhand blev det ju inte riktigt som det var tänkt. Milt uttryckt. Ingen hade nog trott att det skulle bli på det här viset. Inte ens den mest negativa.
Det är mycket annat som är fel.
Det som jag håller på att skita ner mig över är självklart alla skador. Skador på fel spelare.
Sedan måste även jag erkänna att Challe inte har lyckats få spelarna dit han vill.
Va fan sparka challe jävla piss snack bönder ! Vissa fattar inte att laget inte är bättre det är bara så 4-5 spelare gör inget lag idioter. Sluta med den här jävla övertro på det här laget. SPARKA SNÅL STYRELSEN O NUBBEN OMEDELBART SOM INTE FICK FRAM NÅGRA BACKAR PÅ 4 MÅNADER viken dåre som helst såg från början bristen där. Och när ska man få se en TIMRÅ spelare ta en fajt och vissa ilska hat nä aldrig nån jävel som kan kasta handväskan och ta till nävarna.
Kanske hade det blivit en poäng, eller två eller tre om Reggie satt sitt gyllene läge i första, Bagarn skjuter pucken i plocken vid öppet mål i andra, Styf prickar ribban i tredje.
Lulä var inte bra. Men med alla skador räcker vi inte till.
Nu är vi nere för räkning. Inte på nio, men inte heller så långt därifrån. Därför kommer ju uppehållet mer lägligt än någonsin.
Nu förväntar jag mig en hel del information från klubbledningen och nya kontraktsskrivningar. Förhoppningsvis redan på måndag. Om det är några som vill skriva på, vill säga.
Taurus: Sure, det finns några s.k. naturliga målskyttar. Det är förbaskat synd att TImrå aldrig verkar kunna lyckas knyta någon sådan till sig. Vi hade ju Pavel Rosa några matcher, för ett par år sedan, men han visste sitt värde och drog. Sen vet jag inte om man vill ha spelare som "bara" har kvaliten som målgörare, de ska ju "passa in" också.
Att Pavel Brendl gick från Mora till Brynäs tycker jag var synd, hade gärna sett honom i Timrå
Springsteen: Tror jag knappast, men ger man bort ett effter 9 sek får man nog skylla sig själv om man ger motsåndarna handikapp. Luleå skulle man ha tråkat ihjäl i första och sedan tagit dom på bättre hets..
Visst är dom det, men det finns nåt som heter skärpa i avsluten. Vissa lag och spelar får en chans, då sitter den där. Dom skjuter inte mitt i magen eller en halvmeter över. Det är kunnande bakom vassa avslut.
MEN idag kan jag inte kritisera Timrå med alla skador man har! Dock kan man kan ju fundera på om alla de poäng de givit bort tidigare under säsongen inte skulle behövts nu?
RTS: Det kan jag även hålla med om. :) Det positiva med Challe är att det känns som att han är aktivare i båset än Kenta, iövrigt ser jag inget annat som är bra. Men, vad vet jag?
73Sjöbba: Nej jag menar inte så, klumpigt uttryckt av mig. Men jag tror Timrå skulle må bättre av en annan tränare. Jag ser inga linjer,ingen fart, ingen utlovad målproduktion mm.
bäver: Det finns inga hedersamma förluster. Klart det svider när man torskar . Irritationen kan nog härledas från det faktum att det känns aningen självförvållat att man hamnat i den här situationen med ett lag som underpresterar och dessutom är hårt skadedrabbat. Det känns som om viljan/förmågan att rätta till detta saknas.
Nej i sin helhet en godkänd match där backlund i sin vana trogen inte lyckas göra två idoträddningar till och ger oss 3p. Men dålig var han inte förutom sitt spel runt kassen, det bör han nog sluta med.eller förbättra.
73Sjöbba: Dy tycker alltså Challe är kanon? Gillar överhuvud taget inte snacket visa för att han gjort det godkännt pga av sin orutin. Rent skitsnack, han jobbar på samma principer som vilken meriterad tränare som helst.
Ice Tea: Kolla in Challe när han blir intervjuad,Drygare får man leta efter,och har han den stilen i båset så förstår jag varför det ser ut som det gör,för jag skulle aldrig göra mitt yttersta med en sådan som (chef)
varför så arga de flesta härinne hade ju redan innan match bestämt sig för torsk med det här skitlaget som inte är vatten värd.Hoppas en sån som Hahl inte besöker den här sidan och fattar all skit som kastas på laget från dess supportrar då vill han nog inte representera dess färger nåt mer. Tyckte dom ändå gjorde hyggligt ifrån sig dom är ju ändå rejält skadeskjutna
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.