pefr: herre herre gud kubjävel. Hur många såna situationer ser man inte under en match? Klubban åker bort lika snabbt som den kommer dit, motståndaren störs ju inte ens.
Per HApps: absolut, men då ska han ju ta för de övriga 367 situationer hittills i matchen där man kan hitta en lika "svår" förbrytelse. Tyvärr så agerar Kuben slumpgenerator i sin petighet
T T: Haha! Timråälskaren Arto konstaterar att det är lite väl starkt att säga att vi förtjänar ledningen. Arto kan ju hålla käften och gå och göra en macka åt mig istället.
för övrigt måste man ju älska jonte i intervjuer, även när han inte skriker könsord och ser ut som en kameltå i ansiktet är han skön. För övrigt måste det vara fantastiskt att ha en spelare i truppen som faktiskt uttrycker tacksamhet för att ha fått chansen? Kan han hålla de standard han visat hittills är jag mycket nöjd med värvningen, och det var jag inte från början. Alls.
hubbenorlen: Tycker det ser snäppet mer disciplinerat ut jämfört med senast. Kliniskt avslut från Hedström i en 2-1 situation och sedan ett fint PP-mål där man för första gången på hela säsongen (?) får se 2 pass mellan backarna och sedan ett direktskott från Högström som dundrar in bakom heiko peiko i kassen. (det skall sägas att det såg förbenat svårt ut att etablera press i PP, ända tills man gör målet. Men det är väl ok en sån här gång då det blir utdelning).
Tycker man är på väg att fastna lite i luleås "mittzonsfälla" där man får svårt att ta sig igenom men löser detta i andra halvan av perioden. Defensivt håller man, som sagt, undan lite bättre men vi har väl även haft tur vid 1-2 tillfälle.
Vi måste minnas att det har bytts en jävla massa spelare inför den här säsongen. Hade det varit en massa lirare av Vampola-klass så hade det nog sett bra ut ändå men nu pratar vi om mer normala lirare som kanske inte kliver in och dominerar när det gäller de flesta av dem. Då kan det dröja ett tag innan laget spelar ihop sig och lär sig hur man spelar på ett organiserat sätt.
Men vad gäller 0-2 målet, var det inte Murley som styrde in skottet från Högström?!
73Sjöbba: Det har inte varit hemligt att Nubben hjälpt Linkan vid de tillfällen han bett om hjälp. Jag personligen tycker det inte alls är konstigt att han ber Nubben ringa Jonte då han säkerligen har bra kontakt med honom sedan tidigare.