Sputnik: Galet bra match av honom. Precis som i inledningen av serien.
Och ja; jag har också spottat lite besvikelse över hans insatser. När jag tänker lite närmare så kan jag nog medge att jag också krävt en bänkning av honom.
Men det är ju mycket för att man vet att han kan vara så här bra.
bar mofftak: Kändes nästan från första skott att han var "där" liksom. Den känslan har jag inte haft ett bra tag. När han lägger fokus på sitt spel och inte alla omständigheter och tjurar så är han grym.
TIK-Lund: Det måste väl vara olycksfall i arbetet. Vi borde kunna återskapa succékedjan med Berglund-Boyce-Gallo och ge Wedin tillbaka Laxen och kanske Törna eller JP.
Gewe: Du var före mig.... Inget ont om Berglund men mina farhågor har besannats än så länge. Berglunds styrkor sitter i det defensiva och det är för mycket begärt att han helt plötsligt skall bli en poängspelare på SHL nivå. Står fast vid att fixar Nubben nyförvärv så skulle jag vilja sen en Center med skills som kan ge ett annat djup i spelet, gärna en som kan hitta kemi med Wedda.
Blir så le på sådana situationer, tacklingen ÄR schysst. Till någon gräns ska man väl kunna ta en tackling och skylla sig själv om man blir proppad oförberedd? Tacklingar kommer försvinna om man fortsätter med sådana här tramsbedömningar
Sputnik: Inget annat än filmning. Bra och schysst tackling av Hampus...Idioten kastade sig, nästa sekund var han helt oberörd. Tycker att han ska anmälas för filmning.
Varför inte dra nytta av den oerhörda bevakningen på Wedin genom att sätta Två konstruktiva spelare i den formationen som kan göra något av ytorna som blir till följd? Mer aktiv coachning efterfrågas
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.