Man har inte råd att bränna hur många rensningslägen som helst. Två gånger i senaste anfallet som en Timrå-spelare har full koll på pucken och slänger den rätt på en Luleåback.
7043: Walli ger svar på tal direkt 😅. Bra initiativ! Sen måste jag säga att jag gillar umeåkommentatorn i vanliga fall men han är alltid försiktigt negativ mot Timrå ända sedan vi pissade på löven i kvalet.
Synct: På tal om fart, gillar Walli men han måste kunna skapa mer när han flyger fram där ute. Dumpa ner i hörnet och börja om kommer man inte långt på.
bar mofftak: Nu gäller det att hålla ihop laget i andra där det är längre till båset och vi brukar ha problem. Sjunk inte för djupt nu Timrå som i 1a utan tryck upp laget! 0-0 mot Luleå efter första är bra vi har chansen ta den!
297: Japp, 0-0 efter första är mkt bra för oss. Vi får ner tempot på Luleå på ett bra sätt. Vi får tyvärr inte ner så många spelare i anfallszonen när vi kommer framåt. Rautio känns lite släpphänt och fladdrig. Lundin hänger inte med. Wedin behöver vakna nu. Lander en gigant över hela banan. Jisses vad bra han är.
bar mofftak: sen reagerade jag på att timråspelarna föll på felskär över hela banan. Räknade till minst 4-5 gånger då man helt ohotad utan puck bara tappar skäret. Ser lite dråpligt ut.
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.