1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Luleå HF - Timrå IK 2022-10-20

« · 2393739 · » Till forumet

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-10-20
Kebab_House: Vet inte om Wedin var tänkt från början, kanske skulle Hanzl tagit den om han varit med? Pettersson, Lander och Hanzl känns som våra bästa straffskyttar.
Låst ämne

Dubbeld: Korrekt! Den straff som gör att man får ett mål mer än motståndarna. T.ex. hade Lander satt tredje straffen får han inga poäng för den. Då hade det blivit Emil P också och Cannelonin hade såklart inte behövt skjuta sin
Låst ämne

Olli Nomadinen : Jag har just sett Wikegård o Ulf o Jonte nästa tränare Timrå ska ha är Uffe Dahlen!!!
Låst ämne

Sputnik: Hanzl får bara inte blir borta. Centersidan blir ruggigt drabbad isåfall. Men trots att vi har en hel drös med spelare som har varit otroligt bleka (Hartmann, Wedin, Lundin, Eronen etc) och ett osynkat spel över hela banan så trillar poängen in i klart godkänd takt. Kan tränarstaben få ihop det mer som ett samspelt lag kan det blir bra.
Låst ämne

Dubbeld: Det är det!
Lyytinen har samma rörelsemönster som Dahlén, såg riktigt fin ut med pucken. Helt okej i försvaret med. Men man såg dock vissa tendenser när han skulle in framför egen kasse och dribbla, det antar jag att han fick höra när han kom till båset. Hoppas han kan hålla det här spelet uppe. Förväntade mig verkligen inte detta, likt många andra. HYVVÄ!
Låst ämne

9829: Tror det är den målvinnande straffen som ger poäng
Låst ämne

Kanske en döm fråga men får man poäng om man sätter straffar? Eller hur blir det?
Låst ämne

Propagandus: 7 av 8 lag som ligger ovanför oss har även 1 match mer spelad, känns också ganska bra.
Låst ämne

Kebab_House: Gå och lägg dig!
Låst ämne

Kebab_House: Jag vet inte men det kommer inte störa min nattsömn eftersom vi vann
Låst ämne

Propagandus: Frågan är ju Nubben ska sätta ett försvarsspel med Lalle?
Låst ämne

Fattar fortfarande inte varför Wedin fick lägga en straff när hans form inte är så bra, men kanske bara jag som tycker det
Låst ämne

Olli Nomadinen : Ja och hoppas detta inte bara var en match som han levde på adrenalin och kunde komma in och spela helt utan press tack vare hur han slängdes in i hetgröten. Det blir ju nu i serielunken det visar sig framöver vilken kvalité Lytte håller. Är detta hans någorlunda standard så är han en back som går in på 6 backar dock, oavsett om det skall in en toppback på detta.

Börjar nästan bli mer orolig över skadesituationen på forwardssidan i så fall.
Låst ämne

Starkt att ta 4 OT poäng av 4 möjliga. Utan dom poängen hade vi legat på samma poäng som HV
Låst ämne

Wikegård grillar en av domarna i FBK matchen
Låst ämne

jokklas: Ähh, jag och Småland tvivlade aldrig på koskenkorva
Låst ämne

Måste få yttra mig om domarinsatserna match efter match återigen, det är så jäkla tråkigt med hockey i år alltså, hur orkar ni se skiten? Motståndarna får göra vad de vill hela tiden men så fort Timrå gör någonting, utvisning direkt, det är så mentalt påfrestande så det finns inte, har fått köpa tre stycken nya vardagsrumsbord bara den här inledningen på säsongen, det är så sanslöst dåligt så det finns inte, varför kan inte domarna döma efter samma regelbok oavsett motståndare på isen? Det kan inte bara vara jag som kräver en förklaring av ligans domare varför de dömer så inkonsekvent match efter match, man blir så less, man våndas tamejfan inför varje match..
Låst ämne

erathoo: Ja det är härligt, men jag försvarar bara honom lite för han gjorde en bra permiär, men det är en hel säsong kvar så mycket kan hända
Låst ämne

Kebab_House: ja men det är väl kul, att man kan få bli positivt överraskad.
Låst ämne

Finns kanske en anledningen att Kapanen är sportchef och vi sitter på läktaren trots allt. Men hoppet överger oss förstås inte, klart Lytte kan floppa bara vi ger det tid!! ;-)
Låst ämne

pingvin: Vad har det med saken som jag skrev med att göra?
Låst ämne

Kebab_House: En match gör, givetvis, ingen säsong. Men visst fasiken var det en debut med mersmak. Håller han den här nivån över tid är det en klockren värvning och snudd på genialisk av Kapanen.
Låst ämne

Kebab_House:

Det går fort i hockey. 🥳
Låst ämne

Kebab_House: Bra kväll! Smaka på den här: Inget lag förutom Leksand har förlorat färre matcher hittills. Vi har vunnit 6 av 10. Har det hänt i modern tid?
Låst ämne

När ska Wedin börja visa sig undrar man? Är det för mycket begär att han nätar nu på Lördag?
Låst ämne

Hört ja en skål rabbuslingar!🎉🥳
Ja var int orolig ikväll!!
Emil ä så het 🔥
Nu firt vi till lörta nä Ängelholm komm till EON!!🙏🎊
Uppladdat:

0x600-65366754-8b81-4276-b881-4634050b9649.jpeg

Låst ämne

Olli Hahl: Folk var väldigt kritisk mot han, det är lite ironiskt och nu älskar alla honom
Låst ämne

Olli Hahl: lägger den här bilden här och sen konstaterar vi att det är enormt kul för oss alla att Lyytinen går in och dominerar efter den, ändå rättvisa, skepticism vi uttryckte här inför värvningen.
Uppladdat:

0x600-ed183eab-3774-4b62-aa93-12230f6e7c9b.png

Låst ämne

Huvudmatch på lördag i tv4/Cmore. Hoppas studion synliggör lite utvisningsstatistik hittills som visar hur handikappat Timrå fått inleda säsongen. ”När Timrå får utvisningar med sig vinner dom matcher med 7-0” skojas det i studion.
Låst ämne

Zäta75: Hyvää Suomi* tack :p
Låst ämne

Kebab_House: Han gjorde en bra första match. Nåt konstigt att ge beröm då?
Låst ämne

297: Lyytinen gör en sjuk supermatch när han blir inslängd direkt i hetluften. Han var med marginal vår bästa back ikväll och fick starta med Dahlen och Lander i övertidsspelet. En klassvärvning även fast han är tänkt som en breddback. In Kapanen we trust!

Hyvää Suomi!
Låst ämne

Tom Topp: Han imponerade. Bra spelsinne… bra skridskoåkning. Bara det inte var en engångsföreteelse.
Nä … en bra första match 👍
Låst ämne

Nu älskar alla lyytinen helt plötsligt, ganska komiskt
Låst ämne

Olli Nomadinen : men sen så vill man ju se det innan man tror på det! Men jag blev helt klart imponerad! Vette fan om han inte var bäste back på plan ikväll?
Låst ämne

Sputnik: Är väl i stort sett exakt de egenskaper Kimmo lyfte hos Lytte. Att han hade de här skillsen men att det hårt uppstyrda spelet i liiga utan direkta möjligheter till kreativitet inte passade honom utan att detta borde komma bättre till sin rätt i SHL
Låst ämne

Tom Topp: Satan vad bra, vad gör Petri Kokko nu för tiden?
Låst ämne

Tikarn97: Som sagt, känns som alla domare har olika böcker inför varje match håller aldrig samma " bedömningar match efter match "

sen kan man väl tycka att istället för att anställa domare på heltid, varför inte ge dom en bättre utbildning istället, för domarna i svensk hockey just nu är rent ut skit, för det man har sett redan i år så kan jag redan nu säga att det kommer bara bli sämre och sämre, likt förra året fast ännu sämre
Låst ämne

Tikarn97: i studion på huvudsändningen just nu lynchar Wikegård domarna i direktsändning i intervju med domarna. Kan inte Wikegård se 4-5 timråmatcher istället, då får han plocka fram hjärtmedicinen.
Låst ämne

JonteD: Bra! Det var på tiden!
Låst ämne

Sputnik: Wikegård sågar domarna jäms med fotknölarna i studion!!!!!!
Låst ämne

Dubbeld: vad hände med Hanzl? Missade situationen
Låst ämne

Sputnik: Jo jag håller med absolut. Det är en bra egenskap om man har det under kontroll. Han får gärna fortsätta så.
Låst ämne

Tikarn97: Får skicka in Alvarez, han är inte rädd för att ryta till på zebrorna
Låst ämne

Mycket bra utav LAGET Timrå! Många borta men grunden verkar sitta! Sen så har vi några matchvinnare! Och Lyytinen, gjorde han något misstag på hela matchen?
Låst ämne

thorwald: Känner det är en rätt välkommen egenskap ändå, med rätt balans på att hålla och släppa iväg pass alltså. Men för många backar i Timrå slänger iväg den i stress på måfå. Större chans att spela konstruktivt om man har pucken under kontroll. Säkert lite mer så man spelar i Finska ligan kanske?
Låst ämne

297: Fattar inte varför ingen säger något, vill höra en rejäl sågning av domarduon i C-more intervjun på pausen.. Kolla på Mitell bara hur han vevar..
Låst ämne

Charliejfz: 2 raka hemmamatcher nu Rögle och Oskarshamn. 6p där skulle sitta fint och fullt möjligt är det. Alla till ladan! Pääjärvi debut på lördag?
Låst ämne

Charliejfz: Grattis till er!

..Låt vinsten sitta fint för på Lördag så ska vi släcka glöden! Till en god match!
Låst ämne

Tikarn97: ja men visst vet väl jag att det har sett ut så här hela säsongen, det gör mig inte lugnare utan raka motsatsen.
Låst ämne

« · 2393739 · »