1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Luleå HF - Timrå IK 2025-01-25

2811865 · » Till forumet

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2025-01-25
En sak är säker i alla fall. Den här boken har väldigt många arga användare som förmodligen också gillar att gå på flaskan när det vankas helg.

Vi fem som får moderera här som är aktiva får se Hockeysnack som en tältning i skogen på fiendemark - en av oss har lördagsnattvakten.

Nu stänger vi Luläå, det var en pissjävla besvikelse i vilket fall.
Låst ämne

formen just nu känns de som vi
kan vinna/förlora mot alla
Låst ämne

roger_sundsvall: Tråkigt att vi verkar ha svårt mot Frölunda och Luleå som vi kan få möte i ett slutspel om vi nu kommer dit. Kanske vire bättre att bli 3a och få möta lag 6 vilka det nu blir Växjö, Skellefteå, Örebro etc. Men dessa lag har vi inte hadt jättelätt mot heller

Nåja vi hinner komma i form igen. Kan vara sjukdom och nedträning som härjar i laget nu
Låst ämne

svajjat en del,nu får de räcka
vi,frölunda,luleå svajjar oxå
Låst ämne

Labban: Wedin hade iaf två assist igår. Men han har inte gjort mål på minst 15 matcher är ddt väl nu? En favorit hos mig men något har inte stämt på sistone. Hoppas hans målskytte kommer igång snart liksom Dahlens för det behövs
Låst ämne

Dagen efter, känner mig ändå lugn trots 3 raka förluster.

Tror anledningen till energitappet stavas sjukdom.
Vi har haft rätt många matcher med 1- 2 spelare borta med sjukdom.
Ett par av de med längre tids frånvaro trots unga vältränade personer.
Nog många i truppen som kanske inte är sjuka för att visa symptom.
Men kanske inte har de sista 5 % av energi.

Har inte sett något annat lag med spelare borta pga sjukdom som Timrå.
Ändå är vi där uppe fortsatt och ändå i matcher fightas.
Fruktansvärt mycket spets i detta lag.
Låst ämne

Modano: jag håller med att Eriksson är inte redo för 1a kedjan men absolut så borde han få prova på en eller 2 matcher innan slutspel att få visa sig i 2a kedjan för Linus har bra hockey iq men kanske låta han spela med lander och Walle för att lära sig och sen ta efter vad som behövs och sen kliva ner för att visa att han vill upp och inför ett slutspel vara en joker när det går tungt att han kliver upp och byter plats på lander eller Magnus .
Låst ämne

vonDöbeln: Locked On NHL Prospects Podcast gjorde den här bedömningen gällande Linus Eriksson inför den här säsongen.

"I det här avsnittet av Prospect Spotlight-serien tar våra scouter en halvtimmes djupdykning in i spelet av en intelligent och projekterbar tvåvägscenter: Linus Eriksson! Först introducerar de spelaren med hans profil, statistikproduktion och hans trifekta av puckfärdigheter: skjutning, passningar och hantering. Därefter flyttar de sin uppmärksamhet till hans vanor, verktyg och verktygslåda och diskuterar varför han faller ner i rankingen, inklusive deras egen. Sist diskuterar de Erikssons projektion på NHL-nivå ur både stilistiska och statistiska perspektiv, innan de avslutar avsnittet genom att titta på vilka NHL-lag som skulle passa honom bäst."
Låst ämne

Jag ser ju också att Dahlén inte får till det nu.

Boyce är helt under isen med. Hamnar fan med ryggen mot pucken på en skridsko i alla jävla lägen.

EP tar fel beslut.

Pääjärvis energi är slut efter 3 byten, sedan glider han omkring.

Eronen söker täckande motståndare hela tiden på offensiv blå.

Näkyvä orkar inte.

Lindgren spelares inte trots att backarna i sitt spel skriker efter vila!

Hållander har tappat farten.

Wedda är skotträdd.

Hartmann har ingen timing.

Lander ser skittrött ut.

3-2 mot ett pissdåligt Luleå är helt rättvist.

Timrå är såååå mycket bättre än så här. Det känns ju tryggt iaf.

Det som inte känns bra är att om man fortsätter tappa allt hela tiden så kommer psyket börja spöka med laget.

Tänk om hälften av spelarna som vägrar skjuta skulle prova ändå.

Inte dessa fösare längs isen med forehand fattning på backhand för vi har passat 2 ggr för mycket utan knäppa lite uppkäftiga skott runt ribban.

Backarna har tappat offensiven totalt! Dom vill inte en vara på isen i anfall. Dom vill vila.

Tröttkörda Timrå. Sjukdomar och elände har härjat och syns så in i helvete.

Back to basics.

Ta en insida skjut mer som man menar det och var hungrig på returer!

Använd alla som är spelbara för vi är trötta nu.

Luleå lastar upp 3,5 gubbar i forechecken…

Då går det åt helvete för oss. Våra backar blir rädda och slutar åka skridskor.
Som helt jävla förstelnade!
Klart sämst i ligan! Känsliga så in i helvete på forechecking emot.

Det här måste dom hitta botemedel mot för det är så jävulskt söderläst av motståndarna nu.

Snart chans igen!

En chans att försöka inte tappa 2-0 ledning.
Låst ämne

Så mycket gnäll på att Dahlen är kass, vem ska spela istället undrar jag främst. Fjärdekedjan var en katastrof idag så jag antar att vi kör på 8 forwards från och med nu…
Låst ämne

vonDöbeln: Han spelar nog på den position som han klarar av. Har inget emot att han lirar 1a eller 2a center, men lagbygget på centersidan kan inte stå och falla med att Linus ska spela 1a center. Visar det sig att Linus tar steg, då kan ju Emil P gå ut på kanten.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Både EP och framför allt Wedin brukar kunna vara lite utav snipers. Vet inte vad som hänt med dessa två herrar i Timrådressen. Särskilt Wedda verkar inte få till det. EP har man på slutet börjat se bra tendenser hos.
Låst ämne

Nisse på Mon or:
Vi har inte värvat en talangfull junior som med största sannolikhet kommer spela JVM för att ha honom i en fjärdeline.

Jag säger INTE att det är ett korrekt beslut, men kommande säsong så komer Linus Eriksson med absolut största sannolikhet att spela i första eller andra.

Vår målsättning med honom är inte att leda en brunkar-kedja, utan han ska vara en producerande spelare. Hade vi haft en annan målsättning med honom än det så hade vi inte värvat honom från Djurgården, då finns det andra grisiga lirare som kan köra i fjärde.
Låst ämne

vonDöbeln: Med den centersidan får nog målsättningen sänkas till topp 10 nästa säsong. Snälla nån så beiget. Och Hållander bort på det.
Centrar 25/26
1. Ny efter Oliver K.
2. Emil P.
3.Anton L.
4. Linus E.
Låst ämne

Modano:
Du får maila den synpunkten till Kimmo.
Låst ämne

Modano: Kan det bli klyktattarderbyn även kommande säsong? Faan vet, men en from förhoppning man har
Låst ämne

vonDöbeln: Haha inte ens allsvensk klass på den för att undvika nega kval VAKNA
Låst ämne

vonDöbeln: Ja, hoppas Jokinen har tålamod med här laget för att "take it to the next level", hur påslagen vissa spelar är för dagen verkar vara lite taget ur en tombola. Måste kännas hopplöst som coach vissa stunder.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Ska inte andra som är hemvändare prestera lika mkt då!???????
Låst ämne

Sputnik1:
Jag säger ingenting om att jag tycker att det är rimligt.

Konstaterar bara att de källorna som fick nys om att han var klar för Timrå innan det var offentligt också benämnde honom som tilltänkt ersättare för Oliver Kapanen.

Jag är smartare än att lita på skvallerblaskor, men samtidigt så tror jag mycket väl att man kan ha talat i de ordalagen med Eriksson inför att han valde att skriva på, och att man vill se honom utvecklas under resten av denna säsongen för att kunna axla att vara en första eller andrecenter nästa år.
Låst ämne

Sputnik1: Instämmer. Eriksson ej tänkt som en 1-2a center Hoppas det blir någon bättre än Westfält också som 3e

Jokinen påpekar på presskonferensen att vi behöver få in en till back med rutin innan deadline.
Låst ämne

vonDöbeln: Det vore riktigt naivt att tro att Eriksson skall gå in som förstacenter i SHL nästa säsong. När han knappt fått speltid i Allsvenskan.
Han är en 3:e/4:e center på sin höjd i dagsläget.
Låst ämne

OlliJanne: Det som inte folk påpekar är ju Weddas målsvacka och ofärmåga att synas på isen, även om han fick assist idag. En som inte heller bör vara immun från att få kritik. En av de mest välbetalda forwardsen i laget.
Låst ämne

Sputnik1:
Av allt att döma så är väl snarare planen och förhoppningen från Kimmo att ersätta sin son med Linus.

1. Eriksson
2. Lander
3. EP / Westfält
4. Westfält / NY
Låst ämne

BaraTikare:
Förstår att Jokinen är fåordig. Annars hade han behövt ta fram hårtorken.

Måste vara extremt frustrerande att basa över ett lag som kan fullständigt rövköra vilket motstånd som helst i en halv hockeymatch för att sedan få valppsyke och sluta spela.

"We came out strong in the first half of the game. After that we decided to collectively stop playing to win and backed off because we're scared of losing. Our leading lines continue to underperform and we are short-staffed when it comes to SHL-calibre defensemen."
Låst ämne

Sputnik1: Om man får tro media och vad Kapanen skulle vara ute efter. Så kan ju centersidan se ut så här nästa säsong.

1.EP
2.Lander
3.Westfält
4.Eriksson

Skulle det vara fallet, ja då hoppas jag innerligt att Kimmo hittar kvalitet på forwardssidan för att täcka upp trubbbigheten på centersidan..
Låst ämne

BaraTikare: Nej men Montreal kommer sätta honom i AHL istället. De kommer vilja att han spelar in sig på liten is. Han har redan visat att han producerar på SHL nivå nu.
(Även om det finns detaljer i spelet som kanske inte talar för en NHL plats i övrigt)

Det var ju bara den här säsongen som Oliver hafe klausul att det endast var spel i SHL om han inte tog plats i Montreal.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2025-01-25 Låst ämne

Sputnik1: Spelar Kapanen i NHL nästa säsong?
Låst ämne

Zäta75: Det måste gå. Kapanen får jobba smart.
Oskarshamn hittade ju Soumela för liknande lön som Hållander, även Tomasek låg därrikring på sitt första kontrakt har jag för mig.
Låst ämne

Sputnik1: Det kommer inte att gå. Det vet du också.
Låst ämne

sargad: Att ersätta Hållander och Kapanen som spelar på "rabatt", det blir Kimmos största utmaning sen han anslöt som sportchef i Timrå.

Och ja det kan verkligen gå fort. Kolla Skellefteå, nästintill behållt hela stommen sen guldet förra säsongen. Men är en skugga av vad de var förra säsongen.
Låst ämne

OlliJanne: Jag är med dig helt på det resonemanget och många har ofta bara två färger i paletten enligt mig.
Samtidigt får man väl till sist acceptera att en tydlig majoritet här helst byter Jonte(den lön han har) mot någon annan som ger bättre valuta för Timrå.
Vi får väl se vad som händer inför nästa säsong. Personligen tror jag vi får svårt att ha ett lag som är så bra som vi trots allt varit hittills. Det kan gå fort i hockeybranschen.
Låst ämne

Är bara vinst och 3 poäng mot mögle som gäller nu.. finns inget annat.
Låst ämne

Vargher85: Det har sagts här. Bragd-Birger konstaterade just exakt det för några veckor sedan
Låst ämne

Stan Makita : Allt det här pratet om att spelare spelar i fel liga... Med risk för att sparka in en öppen dörr: Varför har ingen sagt det om Eisenmenger?
Låst ämne

Nisse på Mon or: Haha. Tror inte vi lär spendera jättemycket tid i anfallszon med 2 Rattietyper in.

Anfall börjar med försvar. Vi behöver ha forwards som gör det defensiva jobbet först.

Jag vill inte att vi är ett LHC som gör mål på de få chanser vi har men är ett korthus bakåt. Definitivt inget som vinner mästerskap

Bygg backsidan rätt till att börja med! Bara kolla på Brynäs. Derad forwards är mer i grunden hårt arbetande, men med spelande backar så får de en högre dimension.
Låst ämne

Sputnik1: Det är väl inte meningen att Timrå ska vara så länge i egen zon med "in your face hockey"? Har Timrå det spelarmaterialet?
Och varför är det så omöjligt att görs mål på straffar. Kan inte det tränas upp på Jonte, Emil P, Wedin m.fl.?
Låst ämne

Nisse på Mon or: Precis det har jag saknat och på pekat 100 gånger här ska det spelas tills döden runt runt. Värva nästa back som kan skjuta slagga även Forwards saknar det Men viktigt med backar som kan producera och det har vi inte är i botten där av alla lag i SHL
Låst ämne

Nisse på Mon or: Skall vi ha nån form av "in your face" kvar så hoppas jag verkligen inte vi ersätter de 2 med Rattietyper.

Rattie är en Dahlén-typ. En man inte alltid vill ha för länge i egen zon

Vi behöver få in hårt arbetande forwards/Center med kvalite för att göra en del poäng.
Låst ämne

Någonting som saknas sen Ty Rattie inte fick förlängt, och även långt före det är väl en riktig snyper eller två. Som kan skjuta slagskott. Varför är det inte prioriterat alls? Gäller även backar som kan skjuta slagskott. Det är inte heller prioriterat. Varför inte?
Nästa säsongs trupp är ju till stora delar redan satt. Men om/när både Oliver P. och Filip H drar, då borde det väl satsas på 2 Rattie-typer?
Låst ämne

JonteD: Tjänar man bäst i laget, ska man kravställas utifrån de,t anser jag.
Låst ämne

OlliJanne: Tackarrrrrr! 🤣🇺🇿 Bra sagt!!
Låst ämne

Stan Makita : Det chansas lite för mycket för min smak. Den där vinstlotten har inte levererat än i de matcher han inte är mentalt närvarande.
Återigen, det hade varit ok om Dalle hade kunnat spela defensiv, men det kan han inte tyvärr.
Låst ämne

Stan Makita : ja men vi ska väl för i helvete kunna vinna matcher även om #54 har en svacka? Står hela lagbygget och faller med en enda spelar kan vi lika gärna lägga ner här och nu! Vart är Hållander, Wedin, EmilP, Lander och Co de senaste 3 matcherna? Det är fan inte bara #54 som ska kölhalas i s f. Sedan tror jag vi får acceptera att detta är den jämnaste SHL säsongen någonsin och alla lag slår alla hela tiden. Det jag finner intressant är att vi nog hade liknande mini-svacka samma tid senaste 2 säsongerna
Låst ämne

Joslan00: Det är som Olli sa att grabben spelar i fel liga och vi tappar nog honom till nästa säsong. Spelar nog i NHL nästa år tyvärr!
Låst ämne

KulltorpsOlli: Olli chansade lite vad det gäller Jonte. Grabben kan ju göra det lilla extra som behövs för att vinna matcher. Idag gick det dock åt skogen. Better luck next time!
Låst ämne

Blake Slåhan: Precis...
Låst ämne

erathoo: Att Jonte är i en svacka? Det man hade önskat sig är väl att lägsta nivån var lite högre. Han tar många tveksamma beslut dörute just nu. Dock är jag säker på att formen är tillbaka när som helst. Lite flyt är allt som behövs för att stärka självförtroendet och självkänslan. Igen är i form en hel säsong. Jonte är inget undantag!
Låst ämne

2811865 · »