1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589669 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2003-03-05

235929 · » Till forumet

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-03-05
gud: Ja det var verkligen SYND!!
Våra goa gubbar är inte "MÄTTA"
Det blir länsderby i Semin......Timrå-MoDo...trust me!!!
Kommentera

SMÅLAND:
synd att jag missade din trevliga morsa...
och nu ska vi försöka att klara av semin
och hoppas på att våra "gubbar" inte är mätta
Kommentera

gud:I fredags skickade jag ut min kära mor i snålblåsten i Göteborg...Hon begav sig till Babar efter segermatchen mot Luleå.....jag bad henne sticka dit och jag hoppades på att du satt där och svingade öl för fulla munnar,men när hon kom dit fanns inte någon med Timråanknytning där.......jag ville ju så gärna skåla med dig i telefonen och fira triumfen,men ack det blev inte så tyvärr.......vi får ta det när vi är klara för Sm-Final istället.....
Ha de gott KOMPIS.........Sm-Semifinal i Jönköping????vore skitkul........HEJA MoDo!!!!
Kommentera

Olgas furir: Nä.....bilen har stått stilla ett bra tag nu....sambon kör...SKÖNT!!!Hade själv..

Vill bara påminna alla Timråfans att det blir en intervju med våran härliga lagkapten Markus Åkerblom på SVT-sporten ikväll kl 20:30.......MISSA INTE DET!!!!!!

Timrå IK på väg mot SM-GULD 2002-2003!!!!
Kommentera

SMÅLAND: Se upp med bilen nu på eftermiddagen, du kan ju knappast va nykter med allt detta skålande. En annan får ju nöja sig med en skåne till maten. Hade!
Kommentera

Inte en dag för sen........JAG ÄR EN STOLT LALLANDE O TRALLANDE FÅNE........Jag är PÅVEN IFRÅN SMÅLAND och allt som jag trodde på när jag i somras låg i hängmattan i solgasset har slagit in...........Snart är vi SVENSKA MÄSTARE!!!!SKÅL!!
Kommentera

DJ Hemp: Du har väl för böfvelen inte gått åstad och blivit en lallande fåne? "Kan man vara annat än positiv..." ;-)

Jag har nypt min arm hårt många gånger denna säsong men de senaste dagarna har på så sätt varit rent smärtsamma. Nu får det vara slut på framgångarna annars blir man märkt för livet...

Timrås KKK-linje är klar för nästa år vilket är kanon...salute!!!!

(KKK-linjen= Kapanen-Koskinen-Krykov, har inget att göra med sydstatsorganisationen eller Ramoneslåtar)

En redig linje från mål till anfall. Koskinen spelade trots att han fått en lång stålsticka genom handen. Sisu!
Kommentera

DJ Hemp: Visst är vi storsinta, det ligger i våran natur. Du känner ju bl.a. Savage sedan tidigare och då vet du också att man får våran respekt om man förtjänar den, liksom man inte får någon respekt alls av oss om man inte har förtjänat den.
Kommentera

Underbart igår! Skönt att så många lulefans trots allt är riktigt storsinta, det kommer ni att ha igen kommande säsonger...

4-0 i matcher känns nästan lite konstigt, men jag har nypt mig i armen och allt det där...

Mer än en vecka till nästa TIK-drabbning... Känns också konstigt! Abstinens...? Ja, tjenare!

Krykan och Kosken skrev alltså på... Ännu bättre!

Kan man vara annat än löjligt positiv när det handlar om TIK numera? Nej, tänkte väl det...
Kommentera

Här var det tyst värre. Är ni fortfarande svävande på rosa små moln? ;)
Kommentera

Helg Ernest: kan bli så ibland, logga ut, och logga in igen.
Kommentera

Lulekickan: Ah Johannes Paulus II - släng dig i väggen! Du är bara ett dåligt plagiat. Påven är luling. Hör upp gott folk. Avpollettera Rom. Och vänd er blickar mot Norr. Det är där han har siktats - "The Orginal" ståendes lutandes över bardisken med en öl i näven skrikandes "Lule, lule, lule" eller typ "Hento, Hento, Hento" invirandes i en svart-gul-röd LuleåFans-halsduk stolt klappandes på sitt bröst över att vara Norrbottning. Det är en djupt bevarad hemlighet. Eh nej nu ljuger ja. Det var en hemlighet. För nu skall sanningen fram vem som är den sanne Påven. Det är som jag alltid har sagt eller rättare sagt som för att citera Landsfadern Lundell som så att vi lever i en förljugen och fördömd värld. Kan ju visserligen hända att någon mer betydande person i betydligt högre särställning sagt det tidigare?

Vem vet inte du vem vet inte jag. Jaha si där nu citerar jag igen. Lisa Ekdahl var det den här gången. Ja jag är sannerligen en man fylld av glädje över att få citera. Jag formligen ÄLSKAR det.

Så nu vet ni det.

(Påven) - abdikera!

Påven - Nu ska du få upprättelse, åtminstone från mig efter alla förlorade år. Jag beklagar.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

TD: Ruskigt bra journalistik. Greppar precis det som hockey handlar om - passion. Är glad att vi får fortsätta njuta och slipper vemodet!

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Visst var det sagolikt det man fick uppleva den sista veckan som gått, tänk att det blev semifinal och allt kan hända ett stort grattis till Timrå från mattis till ordförande och framför allt spelarna! som verkligen stått upp i dom tuffa matcherna mot Luleås björnar, TIK har varit det bästa laget över hela linjen och det är bara att säga lycka till i fortsättningen. Fort sättning blir det inte för luleåtränaren som slutar efter denna säsong och vissst har han gjort det bra med dessa tjuriga norrbottningar och oftast kört järnet helst då på hemmais. Taavola var enormt besviken igår och sprang och låste in sig efter matchen och grinde en skvätt men Luleå kommer nog igen.
Kommentera

anders: Det finns bara en hockeyprofessor och det är Tommy Sandlin, Boork är en surläppad wannabe...
Kommentera

Mr Magoo:TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA..
Kommentera

Det här är när man tänker på det helt j*vla overkligt! Vårat TIMRÅ IK i sm-semifinal... det är ju hur stort som helst. Jag kan inte fatta att vi är där!!
Kommentera

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Kan det kännas mycket bättre?

får väll se lite längre fram :)
Kommentera

heart: Grattis till semifinalplatsen. Den var ni väl värda. Hoppas ni vinner SM-guld nu.
Kommentera

hassebo: JAAAA!!!!!det är så jävla skönt!!vilka grabbar alltså!!!
dom är så jävla bra...

ÄLSKA TIMRÅ!
Kommentera

Filmklipp från igår!
Kommentera

Mr Magoo: YEAH! Ska hon ha den förtjusande tröjan på sig ikväll?
Bara att ringa isåfall
Kommentera

SMÅLAND: hm..

tror inte att du såg min ironi i inlägget.

Ang KS så kommer vi klara av det, tufft men vi går vidare
man kan inte gå omkring och säga att vi åker ut det gäller
att intala sig själv att det går bra!

Annars så slutar man som en hängande trasa i takbjälken.

Som tidigare så önskar jag ett ärligt lycka til mot FBK, eftersom inte LIF kommer att vända detta.
Kommentera

Nu kan vi även lägga till Sahlene i samlingen.. hon kommer få många röster ikväll! :)
Kommentera

65 Selander: Skadeglädje kallas det......jag förstår ditt missnöje med att ditt lag Brynäs IF inte fick vara med i Sm-Slutspelet i år,men låt inte din ilska gå ut över oss som alla andvänt som slagpåse inför och under denna säsong....spara din kraft till det som berör er.........KVALSERIEN!!!!!!
Kanske det berör dig mer just nu.......Allsvenskan Norra el Elitserien nästa säsong i Gävle????

Lycka Till!!
Kommentera

65 Selander: Det är väl kul att en hockeyprofessor som Boork kan ha fel då o då???
Kommentera

anders: Tycker att det är piss att TIK är i semi!

För jag gillar inte att Boork och andra experter har fel ;)

Lycka till mot FBK
Kommentera

Usch vad jag led med MoDo igår......tre ynka minuter ifrån vinst med 2-1,men då gjorde den där j-a pojkslyglen Alexande Steen 2-2.....och så vann Frölunda med 3-2 i sudden.......fy f-n vad orättvist,men jag har inte gett upp ännu MoDo vinner imorgon och på tisdag o torsdag o vips så spelar de Sm-Semifinal o där väntar Timrå......VILKEN HÄRLIG DRÖM!!!!!!
Kommentera

Ett stort grattis till Er i Timrå. Ni är helt klart svensk hockeys största sensation någonsin. ALLA hade tippat Er som tolva i årets serie. Istället spelar ni som ett självklart topplag och ni spelar stabilt också. Grymt imponerad är jag!!!!

Att komma trea i serien före lag som bl a DIF o HV. Det är stort det!!! Och att sedan slå ut tunga slutspelsmaskinen Luleå i fyra raka matcher är också GRYMT IMPONERANDE. Är det något lag som är värt SM-GULD nu så är det Timrå IK!!!!
Kommentera

- Nu råder hockeyfeber i Timrå. Faktum är att tränaren Kent Johansson direkt efter matchen passade på att stjäla sin kollega Ulf Taavolas sätt att kaxa upp sig.
Jag får ta över Uffes snack. Vi är tjuriga medelpadingar och verkar i alla fall tjurigare än norrbottningar. Vi har byggt upp vårt självförtroende och nu ska vi vila och komma laddade till semifinal.
Kommentera

"Först in i semin
för vi var först in i semin
fööörst in i seeeemin.
Fööör vi var först in i semin!"
Kommentera

Faan vad skönt att vakna och vara i semifinal. Man blir så lycklig...

off topic: Camilla Henemark: Vilken sopa!
Kommentera

Gud va jag e glad vi är i Sm-semifinal.....SKÅL TAMJEFAN ALLESAMMANS!!!!Snart lirar vi Sm-Final oxå...trust me..

Älska Timrå IK ALLTID o SMÅLAND(Påven)förstås!
Kommentera

Helg Ernest:
Gonatt på dej.... dröm sött. dröm rött, dröm guld.
Kommentera

BlackBay: Nä, tog bar 2 rejäla glas vin och somnade på köksgolvet.
Så jag hann inte få i mig mer.
Nått sjukt är det tydligen med HS nu.
Hela presentationer har tydligen försvunnit också.
Inte min i allafall som tur är .
Nä nu får man nog gå och lägga sig i en säng istället.

Natti natti på er !!

sm-guld sM-gulD SM-GULD !!!!!!!!!!
Kommentera

ernie eagle: Den riktiga Påven är luling. Han brukar finnas ungefär där David finns under matcherna - alltså i Sportsbaren innan matcherna och i pauserna och i närheten av trumman under matcherna.
Kommentera

Helg Ernest:
Säker på att det inte är Groggarna o segerruset som gjort att "vännerna inte kan visas"? =)
Kommentera

Är det någon fler en jag som har tappat bort vännerna till höger >
Där kan jag bara skymmta - sidan kan inte visas
Kommentera

Helg Ernest: Allt är väl bättre än 4 sekunder... *s*
Kommentera

Tycho: Ja, det är f..n i mig bättre än sex, allafall mer utdraget.
( c :
Kommentera

Tycho:
Känner igen det där.... har det där fastklistrande leéndet kvar jag med =)
Kommentera

Är bara i någon extas just nu... vill inte gå och lägga mig och bara ler hela tiden... så skönt detta var.
Nu hoppas jag att fler kommer att följa mitt exempel och färja håret rött och vitt om vi går till final!

Snälla Timrå Ge dem en kram!
Kommentera

Lulekickan: Åh f-n är Påven luling. Det visste jag ej. Jag trodde han var polack ja bosatt i Vatikanstaten. Men si man lever för att lära. Man lär för att leva.

Nej det vet jag ej. Möjligtvis att jag såg han utan att veta om det? Men det var då ingen som tillkännagav sig i sportbaren som nån Påve.

Det svär jag på.

Du får väl uppenbara dig när jag kommer upp och visa mig vem det är.

Go´natt!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Dream Team: de är för mig inte alls för omtyckta profiler, fast vissa höjdpunkter har de ju...;)
Kommentera

willysson: Sen har vi ju det alltid så heta ämnet kulturkrockar. M. Hardcore och Rocco är ju med i samma intresseförening, om man säger så...
Kommentera

Dream Team: Hur kunde jag glömma peter den store??? Men även Ed Powers förtjänar mer beröm... även den svenske stor regisören Erik Fisher, som jag tycker får för lite utrymme i media...;)
Kommentera

ernie eagle: Påven är ju luling. Klart han skulle kunna ersätta vem som helst ; )

Träffade du honom när du var upp till Luleå förresten?
Kommentera

willysson: Mera undercoverartister: Peter North, Steven S:t Croix, TT Boy, Tiffany Towers, Alexandra Dark m.fl.
Kommentera

ernie eagle: Oavsett om det var fyllesnack eller ej var det bra att visa bringan, (viket inte alla lirarna gjorde) och få med klacken !!!!

Liirarna jag tänker på är Per Hallin, Marcus Mattiassson (som jobbar bra men...)

Sen har vi ju Henke, Koivunen, och nr 14 som vi kan hoppas mer på.

Om detta går i uppfyllelse vinner vi semin och då kan vad som helst hända!!!!!!!!!
Kommentera

235929 · »