1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587689 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2003-09-27

294763 · » Till forumet


Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
RöDa BaSkErN: Enligt sportradion så var Timrå totalt utspelade under 2a perioden. Jag tror nog att Luleå kan spela bra ishockey. Om dom sen drar ner tempot i slutet på matchen för att slå vakt om sina tre poäng så är väl inte det så konstigt.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Röda Tallen:

Satt och lyssnade på hockeylive och det verkade som att Luleå gick in för att förstöra matchen sista halva perioden när timrå hade som mest tryck, något som dom är mäkta duktig på och som tyvärr men dessbättre inte Timrå klarar... Ser helldre ett lag som kämpar och åker till sista svettdroppe än ett gäng som drar på sig ett smutsigt ryckte..
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Portello: Nej men är nan uppväxt och "skadad" av Tjernobyl, sulfiten, sulfaten, det hembrända och en massa annat skit som man andats in dagligen under snart 20års tid, så kan man ju inte vara annat än oklok. Men jag är rätt sund ändå, för att vara oklok alltså =). Det vill inte säga lite det!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
ernie eagle: Man kan säga att jag bor i Piteå men ändå inte. Min post kommer till Piteå men när någon från trakten frågarvar jag bor svarar jag inte Piteå.
Hmmmmm, det där lät inte riktigt klokt men det bjuder jag på :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Portello: Jaha så du bor alltså i Pite Kommun men inte i Pite alltså. Näe jag hade en diskussion med "X:et" i först Sportbaren och sen i "Copacabana". Kanske lät som om vi var ovänner men så var inte fallet. Han hade druckit lite mer än jag och som man själv gör i onyktert tillstånd så ältade han väl samma sak några ggr om att INTE HÅNA LHF! Det hela gick ut på typ att man som TIkare t ex INTE skulle åka in på Cleo efter en Timråvinst I Coop och skrika "VI KROSSA LULE" i baren iförd Timråtröja. Men det skulle aldrig falla mig in att åka mot ett stamställe i Lule för att "dissa" motståndarna och söka bråk. Och det förstod han, ville väl bara markera sitt ställningstagande antar jag. En bra kille i vartfall.

Men samtalet lät alltså efter "några" öl som en gammal LP-platta som hakat upp sig...*L*

Så kan det gå när inte haspen är på!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Berglund: Näe, det känns ungefär som att vi tar dom 9 ggr av 10. Så nu är det kört för Luleå mot oss från och med nu :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Oh well.....hoppas vi får luleä i kvarten igen i s-spelet, känns som att TIK inte var inärheten av sin potential idag, jag är inte orolig det minsta.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
ernie eagle: Oj, det var många frågor. Få se , var ska jag börja?
*Känner ingen Thomas Erixon.
*Bor i en håla ca 5 km söder om Piteå.
*Åkte inte med åttabussen till Luleå. För då började jag att jobba.
*Tror och hoppas att Piteå klarar sig till Superallsvenskan, har då definitivt en av AS bästa Kedjor i Lavander-Olofsson-Berglund.
När det gäller BIK så vet jag inte vad jag ska tro. Har ju inte börjat allt för bra för dom.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Portello: Ok synd att jag inte har en nuna till ditt "nick" men jag spräckte "oskulden" gentemot Kickan i vartfall även om det var en blygsam presentation och i snabbaste laget. Får väl ta igen "skadan" nån gång. Känner Du Thomas Erixon? Vars i Pite bor du! Var där igår och sov i en lägenhet på Hamngatan intill "Småstaden" och tog 8-bussen i morse till Luläää. Jaji inte är det kul att åka hem på tisdag inte efter en förlust men är någe lag man kan ta en sådan smärtsam och en hemsk sak som ju en förlust är så ÄR det ju mot just LHF!

Blir om vädret tillåter BBK-Danskjävlarna i Superettan imorrn. Tråkigt att PHC "bara" möter mediokra Teg från från björkarnas förlovade hemstad - Ume!

Det kan ju inte annat än bli en kassaskåpssäker seger för PHC där! Allt annat skulle förbrylla! För övrigt tror jag PHC når Superallsvenskan och BIK får kvala för sin existens? Hur låter det?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Kickan: Härligt, så ska det låta. ;) Ut med den busen bara!!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Danne: Det var en ren filmning. Hlinka version 2,0 i svandansen. Hade det varit på riktigt hade han vilat längre än en halv minut.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
ernie eagle: Hentos fotbollsräddning i andra perioden var härlig att se.
Tror att TIK:aren var rätt säker på mål där.

Tror att jag missade dig idag, såg knappt någon TIK:are. Kan iofs bero på att jag bara var till Copacabana som snabbast i mellan andra och tredje perioden.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Portello: Sant min supporterbroder, men han har knappast konserverat sin fysiska form från i våras och går i dagsläget "bara" på 75-80% därav en del i förklaringen varför han kanske ansåg lite mer generös än vanligt. Men "Hento" imponerade inte han heller i 1:a perioden. Då var han inte landslagsmässig. Men sen spelade han upp sig (tyvärr) och gjorde några minst sagt svettiga räddningar!


Ha det finfint!


ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
hockeymogulen: Skönt att höra
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Danne: Jag tror han spelade bytet efter smällen
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Nån som vet hur det gick med Robban?? Han fick visst en smäll och fick lämna rinken. Kom han tillbaka?? Om inte, kommer han tillbaka till på Tisdag??
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
talangscouten: Jag tycker vi neggar vidare fram tills omgång 10. Där kan vi börja att urskilja lite smått vilka lag som håller ihop. Apropå ingen kaffetermos/plåttermos/mattermos på läktaren så är det väl för fallrisken - Eller jag vet, det är juh krossadplysch utanpå de sköna sittplymåerna. Måste vara att man inte vill ha något kaffe eller Jonnys senap pårom dårå. Detta är min alldeles egna lilla teori, vad tror ni?!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Vi kanske överskattade segern mot Leksand. Leksand verkar vara under isen, släppt in 10 mål på tvåmatcher. Vi kanske inte är så bra som vi tror. Själv tror jag Luleå kommer att tillhöra bottenlagen. Men vi får väl se mot frölunda på tisdag som lär vara väldigt revanschsugen efter förlusten mot Dokusåpalaget. Men och andra sidan lär TIK vara revanschuget också. Upp till bevis!

Längtar till tisdag när jag ska inviga min egen stol. Får man sätta en egen namn skylt på stolsryggen?

Läste att man inte fick dricka kaffe eller käka korv på sittplats.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Fredrik:
Den är inte helt klar ännu. Men du kan se hur bygget gått till via bildgalleriet på samma sida. Den uppdateras ständigt. Priset lär bli ca 55 miljoner.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Stefan Jalonen: Verkar som ni har fått en liten finare arena. Finns det inga bilder där man ser arena helt klar?... Vad kostade detta kalaset då?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Fredrik:
Följ länken...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
har Timrå en nya arena? Den har jag inte hört talas om, sålt namnrätten till Sydkraft?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
mike: Oki, fast du skrev fel. Vi är bäst och ni är sämst ; )

Åh, så underbart det är att vara luling.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Kickan: Lägg ner nu - jag blir bara så trött på allt tjötande! Själv ligger jag i soffan med min gamla insvettade gula brynja och bara liiiider. Fast i och för sig, ska man ta en svidande förlust så passar den bra mot just Lulä på försäsongen!

Vi är bäst och ni är sämst - försök att inse det nångång!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
mike: Hur var det med försäsongsmatchen da? Nog synes vi ju ha ett ltet plus på er. Dessutom är vi säkert fler lulingar än tikar i minikjol och nätstrumpor ikväll, iaf hemma hos mig, så vi förtjänar all framgång. Särskilt som alla nätstrumpiga hos mig har stenseriösa yrken och gör någon slags revolt mot det nu.

Fy fan så vi kommer att kommer att dominera miiike, DOMINERA! Älsklingarna är bäst!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Larionov: Eller som vi säger norr om Dalälven - häh bare å åk! ;)Förrseten så har jag tippat er nästsist lite före knätofsarna i årets ES. Fast så tippar jag alltid oavsett vad alla experter tycker - man tippar lite med hjärtat så att säga.

Det brukar faktiskt bli rätt trista tillställningar när Timrå möter LHC! Matchen i matchen lär väl stå mellan alla finnar - lär bli ett jäkla kacklande kan jag tänka ;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
mike: Eller som vi säger i Slaka: Metropolitanskt.

Ser fram mot att möta er faktiskt ;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Larionov: Världsklass! ;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Kickan: Hörrududu din lilla inbilska lappfjolla, nu ska du inte komma in hit och spela Alanah bara för att ni råkade vinna en match mot Timrå för en gångs skull. Synd bara att ni toppar in stortoppformen alldeles på tok för tidigt av säsongen (Även kallat dålig tajming!) Hahaha som om Lulä ska kunna ligga med bland topplagen - tillåt mig småle jättestort ;) Ni kommer att tillbringa den större delen av säsongen på den nedre halvan av tabellen tillsammans med lag som Timrå, MoDo, Leksand och Link*ping! Såådääsåå!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
mike: Det är HUMOR big time när en TIK:are kallar Lulefansen skoterraggare!

;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
ernie eagle:
tack för infot.
det är tur att man kan lita på någon.
återkommer tisdag kväll, åker till london nu
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
ernie eagle: Tyckte att Kapanen släppte lite väl mycke returer idag. Tyckte han känndes stabilare i matcherna jag såg honom förra säsongen.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
stene: Kapanen var stabil (som vanligt) trots 2 insläppta!!! Krykov, robban, Hagos var oxå bra. Men efter 1-1 målet tappade vi "stinget" och Lulää vann klart rättvist sett till spelövertag och chanser! Och om ni går in på Luläääs Gb under tråden "Norbotten v.s. Medelpad" kan ni läsa vad jag gjorde efter matchen i "Copacabana" =).


Nu är det "bara" 48omg. kvar innan slutspelet tar vid!


HEJJA NORRLAND!

TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA!!!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
FUCK! Jävla skit!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
stene: Ni var bra men LHF var bättre. Jag hoppas att den förklaringen är tillräcklig.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Kickan:
vi älskar dig...;0)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
mike: Glöm inte att Älsklingarna har topp-4 som målsättning, så även om ni suger jämfört med oss så kan ni fortfarande nå slutspel ; )
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Selina:



Sorry dom förlorade timrå nästa match dom spelar kom upp då dra upp alla TIMRÅ älskare
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
gud: Okej...visste inte att det var något du behövde en längre tids uppladdning för...=)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
Selina:
lovar..det kommer..
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
gud: Och vissa ignorerar du när de vill ha svar av dej.;-)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
stene:
tyvärr så är även jag en bit ifrån händelserna...
så jag kan tyvärr inte ge dig ett svar....
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
mike:
näää..jag är ledsen...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
gud: Vad kul att du änkligen har förstått - har du läst igenom hela tråden nu? Men ryck upp dig nu grabben och var inte så negativ för det kommer nya flaskposter flytande såsmåningom!

Det ska i alla fall bli jäkligt kuligt att få vara med om invigningen av den nya arenan på tisdag och då ska Frölunda krossas!

Timrå IK - mot det första SM-guldet!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
gud:
en liten undran bara?
var det några som var bra i timrå i dag?
och var det några som inte höll måttet.
man är ju en bit i från händelserna.
tacksam för svar
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
mike:
Hmmm...nu känns det...tungt..vi loosade emot Luleå..jag förstår dig nu..LOOSA mot Luleå..f*n nu är det dags att ta en rosa...f*******n
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
mike:
säger bara..rosa..och gå o lägg dig...;0)

vi som känner att det kommer att gå bra... vi vet...;0)
jag är sååååå POSITIV
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
mike: et e lugnt, vagga in skoterraggarna i falsk säkerhet inför resten av säsongen, det kan dom behöva
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
gud: Som sagt så avskyr jag positivt tänkande i negativa stunder som denna! Just nu känns det som om kvalserien är nära förestående. När sedan Lind gör storsuccé i det gamla storlaget från Gaevle så känns det extra negativt en sån här dag!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-09-27
mike:

POSITIV..ska man vara..det är bara 48 omgångar kvar + ett slutspel innan vi får lyfta på bucklan...det är POSITIVT tänkande...;0)
Kommentera

294763 · »