1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590817 inlägg · 6217 ämnen

Luleå - Timrå IK 2009-01-15

« · 1112212 · » Till forumet

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Jaaaa
Kommentera

Måste varit länge sen ES var så dålig som i år. Många lag är ju ett skämt... En norrman leder poängligan ?!?! Våra mästarlag skämmer ut sig i europa. Kolla på storlaget Frölunda. 3-0 i arslet mot RBK ? Sen att en spelare som RJ platsar i serien säger ju allt.
Kommentera

Yellowcard: Kör över de där j-la norbottningarna nu, kriga för namnet på bröstet för helvete.
Kommentera

Ser ut som att Timrå gått ner på 3 kedjor, Lander och DiCasmirro ser ut att ha blivit bänkade (Lander säkerligen på grund av att han rätt lätt blivit bortplockad, dvs fysiskt åter igen är följetången)
Kommentera

Yellowcard: hoppas hoppas hoppas !!! vinner vi idag då är vi med på allvar, förlorar vi känns det betydligt värre "/ sen crashar nog den här sajten med om vi förlorar :P , men känner mig ganska säkert på vinst nu :)
Kommentera

erathoo: STYF STYF STYF STYFSTYF STYF STYF STYF STYFSTYF STYF STYFSTYFSTYFSTYFSTYFSTYFSTYF
Kommentera

dr-nix: va?.... mål...otroligt...
Kommentera

dr-nix: JAAAAAAAA!
Kommentera

dr-nix: JAAAAAAAA!
Kommentera

Så ja! Skönt att bli överbevisad. Håll nu för guds skull i mentaliteten och drivet igenom hela tredje så har vi kanske poängchans ändå.
Kommentera

2-2 Pär Styf (Erixon, Pyörälä)
Kommentera

Snelhest131: åhhh så skönt!!! vi vinner!
Kommentera

dr-nix: yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees :D
Kommentera

Laken: Jo man har ledsnat rejält på att kolla på bortamatcherna.... problemet är att det finns ingen i laget som har hjärta för Timrå, när man spelare hemma kämpar man pga man känner trycket från hemmapubliken o då vill man ju inte göra bort sig men på bortais verkar många känna "-äh skitsamma, åker det här laget ur byter jag bara klubb nästa säsong"
Kommentera

Stör mig lite på kommentatorn, kallar Lotvonen för Skogs och Lander för Pääjärvi och kan inte uttala namn (Wandell t.ex.).
Kommentera

RTS: Håller med ! Kicka alla.... Sen kan Backe få agera båsöppnare. Åke står i mål.
Kommentera

RTS: Tyvärr tror jag du får rätt, TIK bäst i Första Luleä bättre i andra 3 de tror jag Luleä lyfter sig om inte Challe för ordning på styrkorna..
Kommentera

Skönt att man tidigt bestämde sig för att inte se matchen... Orkar inte med att se borta-bedrövelsen längre! Jag har bestämt mig för att helt sluta se bortamatcherna - man blir ju bara besviken ändå.
Nu åter till Antikrundan! ;-)
Kommentera

varför går det inte att sätta pucken? aarghhh!!!1
Kommentera

Dogsbite: faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
Kommentera

mikenomad: Håller med, vi har inte mycket att skylla på heller.
Kommentera

RTS: Dessa spelare kan aldrig få förnyat kontrakt:

Oscar Sundh
Anton Axelsson
Dess cass
Kimmo Pråmen Lotvonen
Robin Crosschecking Jonsson
Kommentera

Backar hit och pissdefensiv dit. Det är ju i offensiven det brister. Man släpper knappt in nåra mål, men man gör heller inga framåt. Tittar man på insläppta vs gjorda så är det inte svårt att se varför ligger där vi ligger.
Kommentera

Yellowcard: skönt med lite postivitism.....hoppas Lule fegar ur o vi kliver fram, finns egentligen ingen annan väg....
Kommentera

Olle: Tabellen ljuger inte, vi är inte bättre.
Kommentera

Stör mig ändå lite på att var och varannan här inne skyller på oflyt. Pass går ständigt bakom klubban, vi får 4 mot 1 läge och tre spelare åker och byter, noll känsla i avvägningar och positionering, vid ett tillfälle i boxplay står man 3 timråspelare och trycker ner 2 luleåspelare i sarghörnet,

Nej det är inte oflyt, det är oförmåga. Det kan inte bli så mycket bättre än så här och det är väl tabellplaceringen ett bevis på också...
Kommentera

Tvåtallar: Men denna matchutveckling har vi ju haft i snart 15 bortamatcher.
Snart göt Lulä 3-1 sedan får vi en reducering i slutet av tredje och missar öppet mål med 5sek kvar.
Sedan avslutas av med att Challe är jättenöjd med matchen.

Jag hoppas jag har fel. Men allt exakt allt tyder på Fet torsk.,
Kommentera

Mackelito: det blir tjatigt men jag tycker han ger intrycket att han är lite för svag i kroppen. Han tänker rätt men har fortfarande lite problem med tempot och då är han för svag för att rädda upp situationen när närkamp uppstår. Det är iaf hur jag ser på saken.
Kommentera

Bragd-Birger: tror också vi vänder... ser ingenting som talar för att lule skulle typ dra ifrån... ingenting, vi spelar mycket bättre. vi har bara maximalt oflyt och de maximal tur. vi vänder detta!!
Kommentera

250kg kärlek: Äh, börja ledsna på ledningen alla jävla ursäkter om ekonomi odyl, har vi inte råd att spela för att vinna SM-guld, alltså värvat och fått ett bättre lag än vi hade ifjol, varför i helvete ska man då spela i ES, det är ju bara att lura sig själv. Är så jävla less på fjollinställning.
Kommentera

nixXz: Hmm, när vände Timrå en match i 3:e perioden senast ? Dax nu ? Jag blir förvånad i så fall :-|
Kommentera

dr-nix: Timrå och fysik går inte ihop, iallafall då det gäller styrka o balans, ALLA lag "flyttar" timråiter hur dom tycker jag det sett ut hela säsongen,,,,näää, vi MÅSTE hålla upp farten, det är enda chansen.
Kommentera

250kg kärlek: Vart är Sanny någonstans??? Köp loss han kosta vad det kosta vill ge han 300.000 kr i månaden jag skiter i vilket jag vill ha han här
Kommentera

Bragd-Birger: Hoppas du har rätt.
Men det känns som när vi inte tog chansen i första och gjorde en par pytsar till när vi ägde matchen så är det kört.
Kommentera

Kan vi inte få ha flyt nån gång? Kan vi inte få utdelning? Måste ALLT gå emot oss?

JA!
Kommentera

Mackelito: ja han verkar inge vidare
Kommentera

Att Dee Caz var en medelmåttig Allsvensk Spelare syns tydligt nu...
Kommentera

Ja förlorar vi ikväll kan vi glömma slutspel det kan jag lova. Hoppas vi klarar oss från kval med det kommer bli tufft. För djurgåden kan iaf ta två 3p rad det klarar inte Timrå av
Kommentera

250kg kärlek: det där med hjärta fick sig nog en ordentlig smäll i samband med Nubben-affären, misstänker det iaf. Man har ingen stomme nu, det hade man för några år sedan.

Dags att bygga en ny, hur fan man ska lyckas med det har jag dock ingen aning.
Kommentera

Lugn, bara lugn. Det här vänder vi.

Lite typisk match. 1:a perren måste vara det bästa man presterat på bortaplan sedan...faen, kommer inte ens ihåh. Länge i a f. Bara ett mål med sig dock. Anledning: oflyt och givetvis den boost man tenderar sakna när man befinner sig i det läge Timrå befinner sig i.

Sen kommer andra perren, Luleå tebaks in i matchen. Timrå krigar dock på bra. Chanspuck från Ejdefuckinpalm som Lotvonen slänger in i egen kasse. Sedan då 2-0 pucken där Timrås målgård såg ut som ett slagfält. Vad ringde han egentligen för, kolla vem av luleåspelarna som i n t e låg i målgården eller?

Men, men. Hunger nu i tredje. Öpnna spjäll, in i skiten. Det här vänder vi. Vi måste vända detta.
Kommentera

250kg kärlek: Ja nu skiter jag i om vi kommer till slutspel eller inte.. Bara vi klarar oss kvar... skulle aldrig palla med timrå - nybro...
Kommentera

mikenomad: Nej nu förstår jag inte , vem skrattade åt bröderna Abbot ???
Kanske du gjorde det men många experter osv trodde att det kunde bli de två mest framstående spelarna i Rögles tunna trupp förutom Kenny då.

Harmer var ju bra i Saik och han kom också från Norge..

Att du ens jämför Norska Ligan med svenska är korkat då SEL är klasser bättre än norska ligan...

Bröderna Abbot ÄR undantag , gör man drygt 70poäng i Norska då gör man åtminstonde hälften i Sverige också....
Kommentera

Obegripligt att man väljer att inte förstärka backsidan, ett gigantiskt tjänstefel. Man har ff inte insett allvaret i situationen och tre förstärkningar är en sanning med modifikation då två av dem är korttidare på grund av skador.
Kommentera

RTS: Sjöberg tar säkert bara videodomaren som avledningsmanöver/ursäkt så att fokus hamnar på den stackaren istället för att göra det enda rätta och döma bort målet själv, han är ju perfekt placerad.
Kommentera

Foyn: Fy fan. Finns inga ord för detta elände. Challe måste gå om Timrå förlorar ikväll!!!
Kommentera

Har fått intrycket nu varje gång Timrå mött lag som Luleå den här säsongen och det är att Luleå helt enkelt är fysiskt starkare än Timrå och det är oroande i min bok.
Kommentera

Olle: Så fruktansvärt dålig RJ o Lotvonen har varit iår så borde man inte bli förbannad men man blir tyvärr ändå.
Även Moe bör se sig spegeln och fråga sig varför han överarbetar varje situation numera.

En fråga: har vi två 3poängare i rad iår?
Kommentera

Måtte bara Timrå IK klara nytt kontrakt. Sedan kan föreningen börja om att bygga laget från grunden. Viktigt viktigt: hitta spelare som krigar för klubbmärket. Det saknas något alldeles oerhört i år.

Kommentera

Tycker vi väger så otroligt lätt framför mål, får liksom aldrig tag i pucken, motståndarna bara står o flyttar på oss - vad är fel?
Kommentera

nixXz: Man vill ju fan bara gå och gräva ner sig ! Makalös skitsäsong... Kan inte grabbarna vända på skiten nu i tredje? Man börjar snart gråta ! Orkar inte nå mer....
Kommentera

« · 1112212 · »