1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588901 inlägg · 6217 ämnen

Luleå - Timrå IK 2010-11-18

1308012 · » Till forumet

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-11-18
Kostiainen: Han verkar iaf ha varit med i Ronny och Ragge. 2:50 in i klippet.
Kommentera

Alla dissar domarna. I match efter match. Såväl LHF- som TIK-fans denna gång. Det kanske jämnar ut sig i längden? Jag har slutat bry mig. Winnerborg som de flesta härinne hatar gjorde tydligen bra ifrån sig i NHL. Ganska tröttsamt med allt klagande på domare i HS under varenda match. Fokusera på andra saker i stället för att lägga nästan all energi på domarinsatserna!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Ah dom är ju inte enögda där upp i Luleå i alla fall när det gäller domarna, om dom nu inte föredrar noll poäng före en poäng.
Kommentera

73Sjöbba: Han har väl lett något barnprogram förr i tiden om jag minns rätt?
Kommentera

73Sjöbba:

Fan va intervjuarn dissar lillgrabben vid 7 minuter. "Ja va tror du!?"  hahahaha

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Skön reporter, inte alls pinsam.
Kommentera

T T:

Missade att länka.
Tur att länkkungen finns...;)

Men frågan kvarstår?
Kommentera

Bissett19: *beep*
Kommentera

Fancorner är alltid spännande.
Men vad säger Skoterraggarn,4,50 in i klippet om domarn?
Kommentera

Uno Gordon: Som sagt , jag gillade Nubben för det han gjorde i Timrå, hans vilja att skapa något, hans agerande vid kontrakterandet av Timrås spelare kändes väl obra om man säger så.
Men eftersom jag vet en del bakom hans brytning med Timrå så känner jag liksom lite mer för honom än tex TJ.

Nubben var en stor del av Timrå.
Kommentera

RTS: Jag vill även understryka vilket vissa personer tycks tro att jag anser att Nubben är en fläckfri individ på något sätt. Inte alls. Han har sina mörka sidor precis som mig. Men han har fått utstå orimligt mycket skit för sina "vedergällningar" mot Timrå IK. Folk glömmer väldigt fort och väljer väldigt frekvent att frisera sanningen efter eget tycke och smak. Till saken hör att jag skulle ha handlat likadant om jag befunnit mig i samma sits som honom. Skulle jag befinna mig på en arbetsplats där jag gång efter annan blivit ifrågasatt och motarbetad efter att ha vigt ett tiotal år av mitt liv till att tjäna en arbetsplats och en arbetsgivare och sedan valt att frikoppla mig från organisationen och därefter tagit steget över till ett konkurrerande bolag/organisation så skulle jag naturligtvis göra mitt yttersta för att sätta käppar i hjulet för min föregångare. Det säger ju sig självt att man vill omgärda sig med så kompetent personal som möjligt. Folk blir förblindade av sitt supporterskap och väljer inte att plocka bort skygglapparna. Det är där felet begås. Man skall till varje pris hitta en syndabock som skall få klä skott för sina egna tillkortakommanden i livet. Man måste ju utgå ifrån sig själv och ha en inre monolog om hur man själv skulle ha agerat och se saker och ting ur flera olika sammanhang och vidga vyerna lite grand.

Skall man hänga en människa under galgen så får man ju gå på djupet och granska hela förfarandet annars blir det ju bara löjligt.

Det är ju rätt märkligt att inte Mats Näslund, Pekka Lindmark. Tommy Sjödin, Tommy Andersson, Peter Andersson, Matti Pauna, Kjell Dahlin m fl. anses vara några förädare som faktiskt är sprungen från orten men som inte valt att vända hemåt efter det att de lämnat föreningen.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: ja, inte för inte att man blir konspiratorisk... :P
Kommentera

RTS: Skall du ta o räkna upp missarna också? Tror du att sidan räcker till då?
Kommentera

Nån som hört nåt om Hynning, hur allvarlig är skadan?
Kommentera

Det var trevligt att vi vann igår. Men oj så besviken jag var efter full tid. Men det löste sig ändå till slut på ett hyfsat bra sätt. Två pinnar mot serieledarna är bra på förhand!

Herregud vilka dåliga domare vi har i det här landet. Totalt värdelösa!

(nyanserat och bra)

Redigerad kommentar

Kommentera

bobrov: Håller med. Det känns inte bra att säga det men jag tycker Styf ska sluta efter den här säsongen, han håller inte elitserie-klass längre. Hoppas dock att han kan få vara kvar i föreningen på något annat sätt.
Kommentera

mikenomad: Kan man inte bänka Styyven sista 5 min mot brynäs om det står och väger, om så har vi lite chans att ta 3p
Kommentera

RTS: Linkan tycker det är skitglassigt att vara SC i ett ES-lag, att ha det i sitt CV, och är nöjd så. Det är känslan man får iaf...
Kommentera

Ja jävlar luleås vändning som aldrig var en vändning vart större än att vi är det första laget i ES denna säsong som tar poäng borta emot luleå....
Kommentera

Dunc: Vad är det du tycker är så bra med Linkans jobb kontra Nubben? Är det klarheten i Linkans uttalande du tänker på ?

Nubben storhet som Sportchef var att han besökte spelare han trodde på, pratade med dom så de fick ett förtroende för Timrå, han verkligen låg på och tog sig tid.
Bara en sån som Peter Regin som hade betydligt bättre anbud från andra klubbar valde Timrå för att han visste att Nubben o Timrå verkligen trodde på honom. Samma med Strålman, Gunno mfl

Rosa tex tog vi av Leksand när han satt med kontraktet i hand och skulle skriva på.

Nubben gjorde dåliga vävrningar han också, men han brann för sitt jobb, det gör inte Linkan som jag ser det.
Kommentera

RTS: Tycker "Linkan" gör ett bättre jobb än vad "Nubben" gjorde. Även fast jag känner den sistnämnde.
Kommentera

Jockz: hahaha,, det verkar faktiskt hur otroligt det än låter finnas folk i media som har lika dåligt spelsinne som zebrorna.
Sa han taskik tajming?
Kommentera

RTS:
Där är jag böjd att hålla med.
Nubben byggde Timrå med små medel, att sedan inte Frölunda levererar det i mina ögon topplag som han byggt
måste tränarna ta på sig.

Kommentera

RTS: Sebbe får bedömningen omgångens "flopp" vid 1-1 målet av aftonbladet, rättvist?
Kommentera

Uno Gordon: Inte för att vara petig eller så och inte för att jag känner till några som helst fakta i Nubben-Timrå IK affären annat än vad som skrivs här måste jjag ändå invända mot ditt uttryck "det är aldrig ens fel att två eller fler träter" Min erfarenhet här i livet är att det faktiskt inte alltid stämmer. Det k-a-n bero på den ena parten fullt ut. Dock inte sagt att det är så i detta fall!
Kommentera

Uno Gordon: Nubben är iallafall en bra mycket bättre sportchef än Linkan i mina ögon och jag skulle inte ha något emot att se honom i Timrå igen.

Skiljsmässan mellan honom o Tik var inte vacker, från något håll.

Men för Timrås bästa hade jag gärnat sett honom i klubben igen, för sämre än nuvarande sportchef, måste vara svårrekryterat.
Kommentera

Uno Gordon: Att okritiskt försvara sitt barn är en ganska naturlig om än ibland irriterande mekanism, som f ö är så allmänt vedertagen att du inte döms för mened om du ljuger å din telnings vägnar i domstol.
Samma mekanismer, om än i lägre grad, kickar väl in för sportchefer man har personliga band till också.
Inget konstigt med det. Jag hade förmodligen varit betydligt mindre benägen att se Nubben som ett arsle om jag känt honom såsom du.
Kommentera

KniveN: Nej jag har aldrig påstått att LOJAL skall tolkas som någonting negativt. Däremot får innebörden av densamma ibland en skev tolkning. Jag ser inget fel i att man brinner för ett lag. Men jag tycker inte heller om att man okritiskt skall ta någons parti utan att känna till all fakta i det aktuella ärendet. Det är så urbota korkat och naivt att det saknar motstycke. Lika fel är det att försvara sina barn in i döden om de verkligen är skyldiga till det som de anklagas för. Man måste lära sig att skilja på sak och person. Det är aldrig ens fel att två eller fler träter. Det skall man ha i åtanke. Det finns alltid bakomliggande orsaker. Det är dit jag vill komma. Hata Nubben bäst fan du vill men gör det åtminstone med lite nyans och finess. Att sitta och skrävla över vilken usel människa karln är utan att känna till turerna kommer alltid att mötas av förakt från min sida.

btw: Vad exakt för skit har Mona kommit undan med? Hon tvingades ju ta en "timeout" från politiken efter kontokortsskandalen och höll sig i kulisserna tills hon fick en ny chans av Göran Persson. Att hon sedan misslyckades med sin politiska vision om en rödgrön allians och sina politiska ambitioner kan man väl inte kalla för skit. Det finns väl flera skäl till det socialdemokratiska valfiaskot än enbart Mona. Även om hon givetvis är ytterst ansvarig för sjösättande av projektet. Det finns många tomteluvor inom det där partiet.
Kommentera

El Maco: Det du säger är bara verkningslöst skitsnack från början till slut. Du har valt att enbart tolka den ena sida myntet. Det är sorgligt att en så pass välutbildad människa som du så konsekvent kan vara så in i h-e trubbig och trångsynt. Att lägga all skuld på en enda människa är så patetiskt när man inte känner till turerna utan enbart förlitar sig till det medierna återger och avspeglar. Spöa kärringen din också när hon gör något fel. För du älskar ju att kölhala människor och alltid hylla kollektivet. Fantastiskt att du har en sådan ryggrad och stark tilltro till föreningslivet. Att dessa är ofelbara och att det inte finns fler inblandade människor i härvan.

Och kom inte fortsättningsvis och tillrättavisa mig i något sammanhang och anklaga mig för att vara trubbig och osammanhängande. I denna soppa har du verkligen visat upp ditt sanna jag och vad du egentligen går för!

Redigerad kommentar

Kommentera

KniveN: Hellre Mona som sportchef i Timrå än Norberg. Skulle dock om jag tvingades välja ta Norberg före Jimmie Åkesson. Den senare skulle vägra scouta utomlands, något jag tror är viktigt för laget.
Kommentera

Uno Gordon: Förstår jag dig rätt när jag tolkar det du skriver som att lojal skulle vara något negativt? Då kan jag förstå att du inte tycker att nubben har gjort något fel, men samtidigt skulle jag tycka att du en väldigt skev världsbild om lojal är något negativt.

För övrigt så förtjänar Mona mer skit än hon har fått, kan ju inte vara någon politiker som har kommit undan med mer skit än henne? Kan knappt kolla på människan, än mindre lyssna..
Kommentera

Uno Gordon: Jag är också norrlänning, mer än Mona i alla fall. Norberg hade fått vara från kiruna, kallhäll eller kongo for all I care, det är hans pissiga stil från 2008 och framåt som gör att jag tycker hans fiasko är roande, inte födelseorten.

Sen är det inget nytt. Jag fortsätter sparka på norberg även när han ligger, allt i konsekvensens namn. Och jag ser hellre Gollum i min klubb. De har i och för sig samma frisyr och påminner om varandra på fler sätt men Gollum är sannolikt pålitligare.

Kommentera

Timrå Icon:

Apropå "fylleskandalen"... Många har nog hånskrattat åt Mikko Jokelas förklaring efter denna. Givetvis blev han citerad ännu en gång så sent som i dagens AB. Fräscht... Men hur som helst, precis så där KAN det gå till. Polisen har inte ALLTID rätt. Ibland förtjänar man jävel, ibland inte. Antar att de inte hade något emot att sätta dit honom i alla fall...

Edit: Japp, i mitt resonemang ville jag komma fram till att Sundsvallsbylingen många gånger saknar så kallad fingertoppskänsla.

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: En gång norrländsk alltid norrländsk ;-)
Kommentera

Timrå Icon:

Tack! Fast jag är inte alls så komplicerad egentligen. Det finns många musikaliska tips att lämna men såväl tråden som forumet känns lite långsökt. Vi tar det en annan gång...

Uno Gordon:

Apropå Mona Sahlin så flyttade familjen till Nacka när hon var i mycket unga år. Det förklarar den ibland så påfrestande dialekten. Tveksamt om hon kan kalla sig för en riktig norrlandstös längre...?

Å andra sidan avskyr jag detta geografiska begrepp som man aldrig slipper ifrån...
Kommentera

DJ Hemp: Du är en komplicerad man Hemp! Men rolig och underfundig! Kul att du är tiilbax i ditt sanna element :-). Måste nog tammefasen provlyssna det där oxå...
Kommentera

Timrå Icon:

Det rör sig om nyare sorts. Allt möjligt faktiskt. Smakprov? I skrivande stund är det årets Hot Chip-album som råkar spelas. Det var ett tag sedan senast : )
Kommentera

DJ Hemp: Electro pop? Äldre sorts...? Får man ett smakprov vetja :-)
Kommentera

DJ Hemp: Det ironiska är att fylleskandalen nog gjorde oss mer gott än ont tror iaf jag.
Kommentera

Timrå Icon:

Acidjazzen var bara en tillfällig nostalgitripp. Vad jag spelar i nuläget? Det handlar om så kallad electropop. Riktigt bra grejer faktiskt. Från alla världens hörn dessutom slår det mig.
Kommentera

Hahl Bundy, Timrå Icon:

Nej, egentligen så har man ju gjort slut med AB sedan länge men nu kunde jag inte hålla mig. Den var ju knappast en högoddsare denna rubrik och ännu en gång fick man sina fördomar bekräftade. Läste även dagens blaska på en restaurang strax före matchen och naturligtvis återfanns Timrå IK och dess spelare enbart på alla negativa listor i tidningens diverse sammanställningar. Den så kallade fylleskandalen som vi alla har glömt var givetvis ännu hett stoff i denna skrattblaska...
Kommentera

DJ Hemp: Blir det någon Acid Jazz ikväll Hemp?
Kommentera

Mycket positiva ord om Corsos offensiva spel, defensivt är han som vanligt kass.
Hur fan tänkte Perra som satte in honom i boxplay vid 2-3 målet. Corso glider ju bara runt och är ju på väg upp på läktarn för att köpa korv när Sandström pytsar.

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Nä helt rätt. Ingen seger => ingen vändning
Kommentera

DJ Hemp: Det är ju det :)
Aftonbladet alltså o ingen är förvånad härinne ijentligen..

Redigerad kommentar

Kommentera

I min värld står man inte för en "supervändning" om man till slut förlorar matchen. Men det är Aftonbladet, nog sagt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Det finns faktiskt de som tror att inga skulle sakna mig om jag inte kunde skriva i Timråboken, så det värmer verkligen hjärtat när då säger så.
Kommentera

Wayne Gresky: Minst 6 pga att domaren var dum!
Kommentera

Wayne Gresky: Kul att du är här!
Kommentera

Wayne Gresky: minst
Kommentera

1308012 · »