1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 593186 inlägg · 6213 ämnen

Luleå - Timrå IK 2011-01-25

Sv: Luleå - Timrå IK 2011-01-25
T T: Äntligen en matchtråd! Jaja, men det är väl bara att gå och lägga sig igen då och logga ut fortare än kvickt. Det blev en lång dag idag, ja inte här på HS då menade jag.

PW var det ja. Det blir ju lätt som så att man känner sig lite ängslig inför morgondagen, Lulio borta och en junior i målet. Halleluja, nu måste vi alla försöka vara positiva.

Lulio - Timrå.....1000 - 0...!

Skål och god natt everyhopa!

Ja, det är ju bara att ställa sig frågan hur lojal kommer PW att vara som rent öppet har gått ut med att han vill spela i Luleå nästa år. Dock tycker jag att han borde visa sig från sin bästa sida, så inte Luleå börjar tänka i andra banor, ska bli spännande att se hur han kommer agera i mål imorgon, kommer han spika igen och visa att för Luleå att han är en målvakt att satsa på eller kommer han att bjuda Luleå på en seger, genom att släppa en ett par lätta mål. Jag de som ser matchen imrgon blir nog varse om antigen det ena eller andra.

Kom också på en sak vi är bästa på.

Timrå IK ano 2010-2011 är Bäst på att vara Sämst.

Snart ligger vi etta från slutet. Två poäng ifrån och AIK ha en match mindre spelad.

lungan: Han kommer att göra sitt livs match :-).

avstängd mer än tio månader nu i MoDo:s bok. Rekord, nån?

orion: Ingen aning. Skulle faktiskt aldrig kunna tänka mig att gå in där och besudla mitt namn ;-).

T T: Det hade tamefan varit ett justitiemord om inte PW fått starta matchen ikväll. Ingen logik i världen kan ju sidsteppa honom nu efter Pittens genomklappning mot Modo. Att sedan Åke är tillbaka hör inte hit. Ja menar värvar man en ny målvakt så måste ju ambitionen vara att låta honom stå.

Nej jag är helt övertygad om att Åke Lund gjort sitt i föreningen efter denna säsong.

En inte alltför vild gissning är att han hamnar i Almtuna. Åke behöver ett miljöombyte och en nytändning i karriären. Det är slut på bensin i tanken helt enkelt. Tyvärr har han mestadels haft en massa oflyt och åkt på skador vid helt fel tillfällen när han varit på väg mot ett genombrott. Det har hämmat hans utveckling.

Det blir PW och Pitten som blir Timrås målvakstspar nästa säsong. Allting annat vore en rejäl högoddsare.

Nu har jag slutligen bestämt mig. Timrå bör acceptera ryssarnas bud på Sebbe och få in några miljoner. Jag har varit kluven länge. Men vi måste stärka upp backsidan. Vi får ändå mer pengar för honom än vad någonsin kommer få från NHL. Dessutom är det ingen garanti att vi spelar i ES nästa säsong och summa summarum så tror jag Timrå är en vinnare på en affär i nuläget. Därefter bör Linkan vara standby dag och natt tills transferfönstret slår igen vid midnatt 31 januari och hitta en utpräglad offensiv PP-back som även kan hantera puck och klubba i egen zon. Det kan bli våran smala lycka.

Uno Gordon:

Vad får dig att tro att PW stannar nästa säsong?

Och vad får dig att tro att ni kan byta ut Sebbe mot något bättre, ens med ÖKADE kostnader? (än mindre med någon form av "vinst")?

Enda anledningen att sälja Sebbe som jag ser det är för att trygga pensionsinbetalningarna och elitlicensen, om detta nu är ett reellt problem.

Trading deadline om mindre än en vecka.

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Ja sälj sebbe. Köp Tore Vikingstad till vårat powerplay, och den där Dennis Rasmussen kan vi ju alltid försöka locka hit. Gör Gabbe till back, en gång för alla.
Skogs skulle jag hellre se som forward.

Uno Gordon:
Och stärka upp backsidan gör man genom att skicka iväg våran bästa back och lagets poängmässigt 3:e bästa poängplockare?
Med sådan logik borde du stå i båset med perra och clabbe, dom som anser att det bara behöver finslipas på lite detaljer för att detta skall fungera.

En av dom små detaljerna enligt mig är att man måste för f-n åka skridskor i uppbyggnadsspelet, inte som det är idag med stillastående forwards vid mitt linjen som stöter ner pucken, ibland åker man efter, om man inte redan varit inne 30 sekunder och vill åka och byta innan man hamnar på minus i +- statistiken.

Idag vaskar man om i formationerna, får se om vi märker någon skillnad alls eller om det är samma skit som vanligt.

Timrås spel och spel idéer har förfallit mer och mer de sista åren, kom tillbaka Kenta, allt är förlåtet.

Johnny B Goode: Dom kedjeförändringarna såg kanske inte sådär superrevolutionerande ut. Vem ska göra målen i 'den kloke centern' Hirsos kedja?
Lander-Murley-Lundmark tror jag mer på, men...nä. Jag kommer inte att se skiten i a f.
Så länge man låter Hirso och Jokela besudla vårt klubbmärke får dom hålla på utan mitt deltagande.

Starkt agerat, Perra. Nu har du satt ner foten och gjort dom avgörande, små förändringar som kommer att lyfta laget till stordåd. 3 mål i PP i kväll?

Johnny B Goode: Skicka iväg? Bästa spelaraffären genom tiderna i Timrå IK. 3-5miljoner kan dom ju inte säga nej till nu när dom snålat hela säsongen.

Om vi skall klara kvalserie eller inte kan väl inte enbart bero på Sebbe, för om han blir skadad så är det alltså kört... Halonen är ju tillbaka nu så då är det ju bara att sälja, annars så skulle dom ju ha tagit in en back tidigare också under säsongen.

RED DEVILS:
Skall vi sälja sebbe UTAN att ersätta honom?
6 dagar kvar tills transfer fönstret stänger, vad tror du det finns för producerande backar att värva (för säljer vi vår bästa back för han ersättas med likvärdig) hur skall vi annars klara kontraktet?
Om han skall ersättas, vad tror du vi skulle få betala för en sådan back?
Tack gode gud att du inte står vi linkans sida.

Johnny B Goode: SÄLJ, SÄLJ, SÄLJ!!!
3-5 miljoner kr för 14 matcher + ev kvalserie, det är ju för bra för att vara sant...

Varför ska du ersätta honom med en back? Vi ska ju ha ett par stycken producerande forwards, vi gör ju bara 1-2mål/match då behöver vi ju forwards och inte backar. Gabbe kan spela back sedan så är ju Halonen tillbaka. Sebbe ut Halonen in, blir ju precis som det varit halva säsongen.

Köp forwards, finns det inga så sälj ändå. sebbe försvinner ju annars efter denna säsongen och då pratar vi kaffepengar istället.

Sälj och bygg inför nästa säsong.

RED DEVILS:
Okay, rest my case...
Halonen är ju trots allt vår bäste spelare i +- ligan, sebbe ligger faktiskt långt ner där fast han är inne på mycket framåt så läcker han bakåt (tack vare dönicken vid hans sida kanske)
Sälj sebbe och satsa på en toppforward, OM det går att hitta.
Och naturligtvis om sebbe vill....

RED DEVILS:Vill bara säga att det känns som du är jävligt rätt på det. Hoppas Linkan o co reonerar som du!

Johnny B Goode: Var hittar man en toppforward så här års? Någon som vill spela i ett bottenlag? (Det säger jag inte för att för att provocera, utan det är en någorlunda objektiv betraktelse av läget.) Även om ni hade pengar så kryllar det ju inte direkt av lediga spelare som kan göra skillnad.

Wayne Gresky:Ingen fara, tror inte nån härinne uppfattar det som en provokation att kalla oss bottenlag, inte ens när det kommer från en Modoit. Annars; nä det kanske inte kryllar av toppforwards som vill till Timrå i dagsläget men NÅT borde väl ändå gå att skaka fram om pengarna finns. Och vi är i skriande behov av nån som hittar målet...

mikenomad: Lundmark är vår toppforward, vår sista spetsvärvning och den sista konkreta åtgärden i krisen. Det är den bittra verkligheten. Det blir inte bättre än så här, för jag tror inte en sekund på att det blir fler nyförvärv. Corsos och Pärssinens ersättare heter Lundmark, Viinanen och Murley. Snacka om nerköp.

Nej, glöm som sagt värvningar, nu får vi istället förlita oss på Perras nya kedjeformationer och allt gott det kan bära med sig (kommer det att lossna för Hirso nu? Kommer backarna höja sig från att vara sämst i ligan? kommer vi få ett stabilt målvaktsspel? Kommer Murley producera? Kommer Lundmark vara bra från urusel? osv osv).

Det enda som känns lite, lite positivt är att det är bortamatch ikväll.

Vi har det lag vi har. Det är det här laget som ska rädda ett nytt kontrakt.
Vi kan inte göra så mycket åt det här, hur mycket vi än vill. Det kommer inte att bli bättre av att vi ältar det här i oändlighet.

Det vi kan o måste göra är att stödja laget Until the bitter End.
Just nu är det ett skitlag.

Jag älskar inget annat Lag men det är trots allt mitt skitlag.

Ingenting dör. Ingenting når vägs ände. Kärleken till laget o färgerna gräver sig en väg ut ur allting som står still.
Det är min förhoppning o min tro.

Redigerad kommentar

Förresten tycker jag att det verkligen är läge att ge kaptensbindeln till Lander snarast, Gabbe har ju vikit ner sig fullständigt nu när det verkligen hettar till. Han också lämna Timrå efter säsongen.

RocknRolf2: Det finns bara EN kapten o det är Lander.

Johnny Bravo: skulle inte något emot att hans bröst pryddes av "C A A"

Johnny Bravo: Det vore en tydlig markering och en konkret åtgärd. Fast så kan man ju ändå inte göra för då kan ju Gabbe bli ledsen... snyft, buhu.Men tycker Gabbe synd om sig själv är det bara att göra som merparten av spelarna i laget, alltså torka sina tårar med femhundralappar. Eller supa skallen av sig.

Redigerad kommentar

ÄNTLIGEN börjar föreningen TIMRÅ IK tar denna situation på allvar, gillar Likans och Perras uttalande i Dagbladet.

Dock känner jag och det är säket fler som känner samma, man har ju vaknat för sent, känns som man agerat ledarskapsmässigt, nu och hoppas att det genererar bra resultat framöver.

dagbladet.se/sport/1.2678356--ett-spant-lage-

dagbladet.se/sport/1.2681923-johnsson-agerar

Man pratar om snöblidhet inom en orgnisation och att det kan vara svårt att se varningsklockor, men har Timrå som Förening inte uppmärksammat detta förrens nu är det illa.

Äntligen visar Sportchef och tränare ett agerande och ett ställningstagande i Media, Det var på tiden.

RocknRolf2: Jag tror inte att han blir ledsen.
Jimmie Ölvestad var ju kapten för nåt år sen o var hur värdelös som helst.
Han sa att kaptensrollen tyngde o kvävde honom.

Tror att det är nåt liknande med Gabbe.
Lander är född till Kapten. Alla är inte det.

lungan: Tycker inte att det där säger ett skvatt, man har nog (förhoppningsvis) jobbat så hårt man har förmått i princip sedan omgång 10, tyvärr har det inte hjälpt ett skit. 30 omgångar av fiaskon, nu väntar vi alla spänt på mirakelkuren. Nya kedjor? Nya spelare? Perra skriker sig extra röd i omklädningsrummet innan match? Kom igen för fan! Show us the money!

Johnny Bravo: jag tror att Gabbe funkar som en kvinna. Han har svårt att göra två saker samtidigt.

Wayne Gresky: Förvisso värvade ni ju ihop en hel stjärnfemma när ni var ett absolut bottenlag, så varför skulle inte det gå? Och då menar jag att värva stjärnor när man ligger i botten

lincoln: Dom är ju Modo Hockey. Världsledande.

lincoln: Vi hade pengar vi det läget till att värva in ett par spelare. Om jag förstått er situation rätt så har inte ni pengar till en hel femma till. Ni pratar ju dessutom att sälja av ett stort offensivt hot.

spud: Jag tror inte att det är någon som inbillar sig att vi ska köpa in en hel femma. Däremot en jämrans forward som kan producera framåt. Tillräckligt svårt det den här tidpunkten, men betydligt enklare än att tjacka upp sig på fem.

Fortsätter att, onyanserat och agendadrivet, basha Hirso. Snubben matchas stenhårt i PP, och hittills har han i denna spelformen mäktat med hela 6 ass. Samtliga får man förmoda från stillastående vid höger tekningscirkel. Respect!
Och ändå har Timrå så usel PP-statistik. Med dom handlederna i laget??1

Jaja. Det är bara att gnugga på, så lossnar det säkert.

ÖstrandsNisse: hmmm...är det inte tvärtom? dvs kvinnor har väl bra simultanförmåga, de klarar ofta att göra många saker samtidigt.

Visserligen kan då resultaten bli sisådär....men det kanske är så du menar?

Bragd-Birger: De spelare som är lediga nu är det en enorm huggsexa om, de är riktigt dyrt nu. Men önskar er naturligtvis lycka till i era värvningsförsök. För även om jag inte gillar TIK så vill jag ha er i elitserien, och som det sett ut på slutet behöver ni nog ett tillskott.

Men om jag hade varit er hade jag hellre önskat mig en 100kg backjätte som kan städa undan.

Ni gör trots allt inte så himla lite mål, Luleå har gjort lika många men spelat en match mer. Men ni släpper in flest mål i serien.

spud: Va, gillar du inte TIK?! Det var som fan...

Bragd-Birger: Jag hävdar fortfarande att det är hans inställning det faller på. Jag ser oengagemang gränsande till lathet, ett trött och "whatever"-kroppsspråk. Spelsinne besitter karln bevisligen, men den stora utmaningen blir att hetsa honom till att faktiskt bry sig känns det som. Var finns sisun?

spud: Nja, jag skulle nog hellre ta en snubbe som kan bidra med något mål framåt. Inte minst i PP. Men sure. Ge mig en förstemålis värd namnet, en PP-back och en Caslava-klon, så...

lungan: Som roffe säger så är det där väl ungefär samma saker som man sagt hela tiden. Dags att visa ansvar bla bla bla, kliva fram och prestera bättre bla bla bla bättre än tabellen visar, inte krypa undan bla bla bla.

Dessutom skyller linkan ifrån sig och tar ett passivt avstånd från hans del i fiaskot när han snackar om att det är jobbigt med skador och att det är spelarna som måste prestera. Samma gamla skit.

Skippa flosklerna linkan, fiaskot är ett faktum. Jag tycker att det hade varit mer välkommet om han hade gått ut och tagit ansvar för sina egna handlingar i media och på så vis visat lite mental närvaro till den sanning han själv har skapat.

Kattgubben: Var finns den nersatta foten? Det spelar ingen roll om han gamnackar hakan ner i isen, Perra spelar honom gladeligen ändå.
Men det är klart. Han är ju 'en så klok centertyp'.

erathoo: Det har jag aaaaaldrig hört talas om. Är du säker?
:)

Olle: Ja, just delen om att 'laget är så mycket bättre än tabellplaceringen visar' är ju lite...patetiskt, när det kommer från en sportchef som haft till uppgift att sätta samman laget. Lite märkligt att man pratar om 'att ta ansvar' och sedan direkt börjar frigöra sig från sitt.

Bragd-Birger: Man spelar honom med förhoppning om att det ska lossna just eftersom han har handleder men bortser totalt från hans lata inställning som skickar puckar ur anfallszon snabbare än dom kom in, som skapar spelvändningar i helt fel lägen och som sätter lagkamrater i knipa mest hela tiden.

Men att han kostar mer än han smakar vet ju varenda kotte by now.

Kattgubben: Grymt snygg fru har han. Vad det nu har med saken att göra.

Bragd-Birger: Var är Robert Schnabel då man behöver honom?

Bragd-Birger: Ja jag tycker att det är ryggradslöst och verklighetsfrämmande. Man kanske inte ska utesluta att linkan lever i tron om att det faktiskt inte är hans fel att vi haft en tunn trupp och att han tror att han faktiskt gjort allt som en sportchef kunnat göra. Oprofessionellt och amatörmässigt.

Jag önskar ett proffs och en, för yrket, erfaren person på hans position så snart som möjligt. Jeans och skäggstubb, händerna i fickorna och mantrat "vi är bättre än tabellen visar" börjar bli riktigt pinsamt nu.

Johnny Bravo: Nej fan, i kväll vänder det gubbar. PW storspelar och Lundmark sätter 1 -4 i öppen kasse.

Olle: Du behöver få garva du med.
Gå in i BIF boken o lyssna på tidernas sämsta supportermelodi.
Melodi o melodi Sång o sång. Gå in o Gråt av skratt.

Frella: Jan Nemecek. Jag säger bara det. Varför förlängde man aldrig med honom egentligen? Nog för att man var oerhört kåt på renodlat offensiva backar på den tiden men han skämde ju definitivt inte ut sig här. Han harvar på i Italien nu.

Johnny Bravo: Som ungdomarna hade sagt: "LOL OMG WTF?!" Tror nästan jag sket på mig. Känns inte heller som att jag behöver byta ämne från "verklighetsflykt" för att kommentera det där.

Jag har hört en sämre och det var något som Frölunda hade på sin officiella. Refrängen löd helt enkelt "Frö-lun-da" och det var en massa indianer som åkte runt i videon och tacklades och sköt fladderpuckar. Ångrar att jag inte sparade den videon.

Redigerad kommentar

« · 1339050