1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591421 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2011-01-25

« · 1340116 · » Till forumet

Sv: Luleå - Timrå IK 2011-01-25
sarg ut: ok, blev lite nyfiken bara
Kommentera

pefr: jag vet bara att han var på krogen o fajtades dan före nån hemmamatch innan. Men om det var orsaken eller en del av den vet jag inte men sånt brukar ju komma fram förr eller senare.
Kommentera

orion:

Timrå dumpar pucken bara, dom har glömt själva chaset.
Kommentera

pefr: tyckte inte han att finnarna var lata o perra vart f-bannad för det var inte corsos jobb att skälla ut dom
Kommentera

The great one: Jokela får inte vara med på fler line ups, han är för långsam ut.
Kommentera

Om jag morgonbajsade som Timrå IK Dump and Chasar...fan vad jag skulle få jaga bruna fläckar runt toastolen, och detta utan att ha fått en enda korv i mitten...Bajs!!!
Kommentera

Laken:

Personligen tror jag inte han har så mycket att säga till om!!!
Kommentera

RocknRolf2:

Tror det finns andra som oxå ska med som har betydligt mera makt!!!!
Kommentera

sarg ut: kan inte du berätta sanningen om corsos lämnande?
Kommentera

The great one: Håller med. Vi spelar en omodern hockey och det har inte blivit någon större skillnad efter Challe det är bara det att då hade vi en bra målvakt och Caslava, MPS, Sonnenberg, Lander o Corso. Slitvargarna hette Meunier och Axelsson.
En PP back a la Strålman/Lehtonen har vi inte ersatt.
Backsidan o Målvaktssidan har försämrats. Forwards där många är NHL/KHL rejects. Disciplin har aldrig funnits. Corso på fyllan på oscars slogs hejvilt dan innan hemmamatch. Timrå IK är årets matlagningsprogram med bara soppa på menyn:

Soppa 1: Björn Svensson - vill lämna, ska lämna men stannar
Soppa 2: Sonnenberg
Soppa 3: Fylleskandalen - kommentarer överflödiga
Soppa 4: Corso -här har konstigt nog inte sanningen kommit fram
Soppa 5: Sonnenberg kommer kanske ändå men inte än
Soppa 6: Sonnenberg kommer inte
Soppa 7: Lagbygget

NU MÅSTE FÖRENINGEN AGERA OMGÅENDE

Tränarbyte brukar inte ge nån störrre effekt men Timrå kan nu bevisa att de är undantaget som bekräftar regeln för nu kan det inte bli sämre i a f
Kommentera

RocknRolf2:

Det skulle vara riktigt intressant vid nästa hemmamatch om ingen applåderar när Karlsson och Jokela presenteras. Fast det kanske är att gå över gränsen?
Kommentera

Laken: Det enda låset Linkan står på är till någon resebyrå.

Stefan Lindqvist - snart på en charter nära dig (sponsrad av Timrå IKs publik).
Kommentera

Anonymous: Imorgon ska Linkan stå på låset till AF... :-D
Kommentera

Den som sparkade Corso borde få besöksförbud till den här föreningen i all tid och evighet. Sparkar spetsen och ersätter med medelmåttor, man får fan huvudvärk.

Jo just det satan vad PW Herman var bra. I morgon dag ska linkan stå på låset till Nordea i timrå för att låna upp till Alexis annars tappar jag allt förtroende för den här usla allsvenska klubben.
Kommentera

The great one:

Ja Huss är också en felvärvning, snacka om att bara ge han en syssla som tack för alla år.
Dom andra i båset som står med armarna i kors, vad satan gör de för nytta på alla matcher, sparka dem åt helvete också.

Läkare, vi behöver ingen sån, vi får ändå bara skador som inte går att reparera på plats.
Kommentera

TIK55: Jag såg som jag sa sista 10 av dagens match, och det vi diskuterade var de backar som man gärna ser i TIk nästa säsong.
De som inte sett att Sebbe varit vår särklass bästa back detta år bör nog välja en annan sport att kommentera.
Kommentera

haggen:

Tycker Huss kan få sig en slev han också. Hur väl slipar han skridskorna egentligen? Det känns som om han har ställt in slipen på rundslipning. Det är inte första gången spelare ramlar i en match. Sedan tycker jag benen går som trumpinnar på vissa spelare, men spelaren står liksom still. Har vi slipat grillorna? Är hussen utbildad på slipen? Kan det vara så enkelt? Det är därför KimH är så seg...

F-n jag har hittat lösningen fem i 12.
Kommentera

Kerstin_k: Vill du njuta het serie så är det väl bara att besöka Gärdehallen.
Kommentera

RTS: Ursäkta men såg du inte matchen ???????
Sebbe inne på 3 baklängesmål och vid sista gör en indianare istället för att spela till en medspelare vid sarg och att det är 2 min. kvar av match ?????
Hur faan kan du säga att han är bra !!!!!
Sälj han till Sibirien och ta en Trabant i byte mer är han inte värd......
God Natt
Kommentera

Reflektion : Var det det här man hade hockeyabstinens över i somras? Det ska jag lägga på minnet... Jag längtar efter sommaren. Hockeyn kan fara åt helvete vad mig anbelangar. Förbannade pissförening. :(
Kommentera

RTS:

När det gäller Laken och Kolan så agerar Laken på samma sätt som linkan. Han vägrar kunna erkänna att han har fel (om 33:an).
Kommentera

Fystränaren ska ha en slev han också, ingen jävel verkar orka åka skridskor längre, faan kolla kolans blogg och jämför med dagens form......
Kommentera

Timrå Icon: Jag tycker Halonen, 3:an, Granath o Sebbe helt klart är riktigt bra backar.

Laken: Jokela är en stor besvikelse det håller jag med om, Men 33:an, herregud, han är ju fel i varje situation, ser du inte detta? Han är ju i det närmaste direkt ansvarig för 2 mål i arslet varje match. Titta på puckarna han kastar iväg i uppspel på uppspel, han ställer ju sina kamrater i nöd var o varannan gång han är inne.
Kommentera

Laken: NEJ, kolan spelar för det andra lagen match efter match, han har många ass
Kommentera

NuMo: Är ju en mindre katastrof..
Kommentera

Laken:

Det är f-n tveksamt.
Kommentera

RTS: Bättre än Jokela - ja!
Kommentera

RTS: Det räcker inte med att sälja Sebbe. Varenda j*vla back måste bort! Totalt värdelösa! Halonen kan möjligen behållas. Så fort Styf lämnade isen började skiten märkligt nog

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag har haft RÄTT hela tiden men inavlen har stretat imot
Kommentera

Laken: Ja du tycker förstås fortfarande Kolan är bättre gissar jag?
Kommentera

Har ni hört att min öl frös ikväll? Inte roligt. Nära på kris.
Kommentera

The great one: Hehe... Ja, jag bryr mig inte om de "sista" omgångarna i Elitserien nu, det är i Kvalserien det gäller!

Bara Jokela är borta tills dess...
Kommentera

RocknRolf2:

Ingenting kommer hända. Det enda som kan få bort linkan och co är om vi åker ut. Så det kanske är det bästa alternativet ändå. Stryka allt och börja om från ruta ett igen.

En nystart med Tallarna och J20 laget som stomme. Bort med örnen en gång för alla.
Kommentera

Värst av allt är att inget kommer hända! perra får fortsätta, inge ny spelare, linkan sitter kvar som även tj kommer göra!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Timrå måste agera nu - 13 matcher att starta om nåt nytt.
Behövs en omstart med nya ideer
Kommentera

nixXz: ja alltså att sälja sebbe kanske skulle ge lite klirr i kassan men tik har nog fått lite dålig doft runt sig efter pensions problemen...

lite som ett företag som presis fått f-skattsedeln indragen. alla vet utan att kolla upp saken att här är det kört!
Kommentera

Jag hoppas bara att vi får se agerande på riktigt, inte bara en jävla massa skitsnack i pressen.
Kommentera

Laken:

Vi syns i kvalserien. Då blir det old time hockey. Dags att dra på sig matchtröjan och åka på bortamatcher igen.
Kommentera

73Sjöbba: För Sebbes skull hoppas jag han sticker, det är han värd.
Kommentera

Tvåtallar:

Just nu förstör vi hockeyn. Vi tillför ingenting i Elitserien. Vi är en skam för svensk hockey. Våra matcher är alltid dom segaste och med lägst tempo. Vi lurar oftast ner våra motståndare i samma sega tempo. Det är en bedrift.
Kommentera

The great one: Det viktigaste är att TJ o Linkan lämnar, det är en förutsättning och kanske då finns det hopp för Timrå.

Undra hur det är med ångesten TJ ?. Måste svida då alla varningsklockor o Alarm ringt i 3 år nu.
Kommentera

Laken: Värdelös som vanligt.
Kommentera

Väldigt skönt att i n t e följa (borta)matcherna längre!

Sist i tabellen, ja vi är sist i tabellen, sist i tabeeellen, ja vi är sist i tabellen...

P.S. Hur var Jokela idag? D.S.

Redigerad kommentar

Kommentera

The great one: Det är en skam mot hela klubbens historia, alla supportrar, sponsorer och hela distriktet i sin helhet att Kim Hirschovits fortfarande spelar kvar.
Kommentera

RocknRolf2: Jag är inte riktigt säker på att spelarna är så dåliga som många vill göra gällande.
Däremot spelar Laget helt utan självförtroende och helt utan linjer.
Laget blir ofta allt för långt i uppspelen och vi kommer aldrig in i anfallszon med fart.

Och att Perra inte gjort något åt just detta på 40 omgångar bevisar att han är fel man för Timrå.

Det var endast spelare med Pärssinens kvaliter som fixade pärras spel ide.
Ändå fortsätter idioten att oförträget försöka med samma spel gång på gång Som att köra huvudet i väggen tills skallen spricker

Får vi inte in någon som styr upp detta inför kvalserien så känns vi rökta.
Kommentera

sarg ut: Dahlén måste vara ett klockrent sportchefsämne. Kan aldrig tänka mig att Linkan eller någon annan ytterst ansvarig sitter kvar efter den här fiaskobetonade säsongen.
Som tränare i ett sånt här läge hade jag mer än gärna sett Harald Lückner. Nu är han upptagen men jag tror att han skulle få ordning på det här. Jag blir mer och mer fundersam om Perra och Clabbe har kunnandet att ro detta i land.
Kommentera

Kerstin_k: helt övertygad om att dom här superfinnarna som skulle leda detta gäng får gå om vi blir kvar . de är lite för dyra 4 femma spelare
Kommentera

Kerstin_k:

Nåsta år vill jag se J20 laget oavsett om vi spelar i Allsvenskan eller Elitserien. Jag är jvligt trött på överbetalda hockeyspelare. Den är en skam mot mänskligheten att kolan tjänar 200 000 kr per månad.
Kommentera

sarg ut:

Absolut!, vi måste ha en sportchef med lite kontakter som sträcker sig utanför Medelpad.
Kommentera

sarg ut: Kan lätt vara något, ha bör ha kontakter!
Kommentera

« · 1340116 · »