Tänk vad mycket uppmärksamhet det däringa bryggeriet som skulle lägga ner någon smak fick... Någon på marknadsavdelningen som visste hur en slipsten ska dras. Lär av detta alla som jobbar med lobbyism och marknadsföring. Allt går att lura. Både media och läsare;)
Tallnäs: Hahaha, ja det är skönt att se att det finns de som kan lägga ner själ och hjärta på viktiga saker.
Själv funderar jag på att starta ett upprop för att få tillbaka mästarläsken "Fantomen" - minns med en tår i ögat hur vi satt och groggade med Judas Priest i högtalarna och den vandrande vålnadens dryck i våra strupar, medan vi slog vad om vilket djungelordspråk som stod på insidan korken på nästa flaska: Vansinnigt spännande och socialt.
Medelpadsbornas alldeles egna ”Medelpads-Cola”. Mycket stor produkt på -50, -60 och - 70-talet. Drink 21 har en kryddig smak, som kan liknas med en blandning av cola och must...
micke: Den säljs överallt i hela Medelpad där affärerna väljer att ha den i sitt sortimentet. Vasa Bryggeri - nyinflyttade vid Nolbyknölens fot sen nån månad tillbaka.
mike66: När jag brukar ta bilen upp till farsan i Kiruna så brukar jag köpa Vasas Sockerdricka i Strömsund på Statoil och den är förbannat god och givetvis så slinker det ner några Portello som givetvis skall vara iskalla
geggelundin: Äh din snorvalp, du snackar goja av okunskapens falnande tallekottar. Tänk dig en 150:s osteburgare med en hela räkor, utan cocolacolan som är utbytt mot 21:an...Mmmm Mumsfillibabba...
mike66: Haha, burgarna har jag inget emot.. men 21:an måste vara en generationsgrej.. portellon ligger mig dock väldigt varmt om hjärtat! Måste tipsa om "Porr-Cola". Fyll ett glas med 70% Portello, 30% Coca cola!
geggelundin: Portello går väl att dricka i brist på annat blött. Du snackar om porrcola - jag snackar om raggarsupar. Tjuetten i den ena näven och skogsblomman i den andra. Fyra klunkar byxljummen skogsblomma - en klunk tjuett. Mmm Mums...