1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590624 inlägg · 6217 ämnen

Magnus Åkerlund

« · 1075981 Till forumet

Sv: Magnus Åkerlund
Ambroo: Oavsett Backlunds VM-uppdrag mm så säger jag samma sak som jag sa igår..... Under dessa 3 år har jag sett Backe som en jättebra andremålis men inte som en klockren förstemålis som kung Kapanen var..... dvs en riktig matchvinnare som med idioträddningar kunde vinna matcher på egen hand.....

Backlund är ofta rätt placerad men dom där snabba idioträddningarna gör han sällan..... i sidledsförflyttning är han långsam vilket många lag uppmärksammat i år då man ofta slår snabba pass i sidled vilket ofta ger öppet mål eftersom Backe inte är så snabb i sidledesförflyttningarna...

Fakta är att Backlund under dessa 3 säsonger aldrig varit i Top-6 bland förstamålisar i målvaktsligan när det gäller räddningsprocenten.

Som sagt Backe är bra men inte Förstemålisbra...
Kommentera

Tycho: Det där laget är för dåligt. Vad hände med Crosby? Hossa?

Nej, jag tycker nog att vi skulle kunna sikta lite högre än så där...
Kommentera

Tycho:
Z:a har ljumskpromblem....platsar inte i Timrå. ;)
Kommentera

Förslag på Timrå IK 09-10:

Henrik Lundqvist(Mikka Kiprosoff)

Niklas Lidström, Doug Murray(vi måste juh ha nån som kan tacklas...)
Kenny Jönsson, Mattias Öhlund
Niklas Kronwall, Christian Bäckman
Anton Strålman

Centrar
Vincent Lecavalier
Henrik Zetterberg
Mats Sundin
Johan Andersson

Forwards
Markus Näslund, Holmström
Johan Franzen, Alfredsson
Ovechkin, Malkin
Dany Heatley, Tenkrat

Då skulle jag vara nöjd... ;)

I.R.O.N.I!!!!!
Kommentera

ITK: .... SUCK !!!
Kommentera

Tycho: Det är inte bara en gång man tänkt i dom banorna precis.

Visst ska klubben värva... om det behövs. Men varför måste det (som du sa) vara just en storstjärna?? Det finns ingen självklar kung inom ishockey.
Ingen naturlig sådan iaf.
Alla rutinerade spelare som vi ser på som "hjältar" är ju detta på grund utav bra samspel och personkemi med sina lagkamrater.
Du kan vara hur bra som helst som individ, men får du ingen hjälp av laget så kommer du knappast att stå som vinnare i slutändan.
Kommentera

-Gurra-: per definition JA
Kommentera

-Gurra-: Har samma fundering...

Timråsupportrar med hybris verkar det finnas gott om nu för tiden. Tacka vet jag matcher mot Boden, Antjärn och Sundsvall. Då fanns det i princip ingen hybris om stjärnor som skulle värvas till laget. Nu ska det värvas så vi är bättre än Detroit...
Verklighetsuppfattning verkar det vara betydligt mindre av hos dessa människor. Jag blir bara less när jag hör "Värva en storstjärna!" Var och varannan dag man är här på HS...
Man kan lika gärna sluta läsa här och koncentrera sig på att förmedla sina egna åsikter på andra ställen...
Kommentera

ITK: Jag tycker att Åkerlund är mer av en puck-motare, att han gör kanonfina räddningar genom att mota puckar, men då blir de också returer att slå undan! Ingen som typ limmar puckar direkt.. Men han är snabb å har fina reflexer!!
Kommentera

ITK: Du tolkade det där fantastiskt bra.
Kommentera

ITK: Måste en spelare/målis vara "dyr" för att vara bra ??
Kommentera

Ambroo: Exakt
Kommentera

ITK: "Låt Backlund och Åkerlund dela på syssland den här säsongen, och till nästa säsong vill jag se en ny uttalad förstemålis i klubben. Gärna någon rutinerad och bra(läs DYR) spelare."

Här har vi alltså en "förstemålvakt" som var nr 1 i hockey-vm så sent som -07. Vi har dessutom en backup som duger i krig, men inte då...
Kommentera

Bo Bly: Potential visst, nu är inte jag någon expert när det kommer till att utvärdera spelares nuvarande kunnande och framtida potential även om jag gärna försöker inbilla mig själv och andra det.

Nåja, jag anser inte att Åkerlund är redo att vara förstemålvakt i Timrå ännu. Både åldern, erfarnheten och skickligheten tycker jag är aspekter som måste vägas in och där känns Åkerlund för tunn än så länge. "Men titta på Markström i Brynäs!" kommer säkert många att tänka, visst han är 18 år men den talangen han besitter är något utöver det vanliga och även den största optimisten måste inse att Åkerlund är MIL från den talang som exempelvis Markström besitter.

Jag är faktiskt tveksamt inställd till hurvida Åkerlund skulle klara av att axla en förstamålis postition en hel säsong på den nivån som vi ändå befinner oss på, dvs. elitserien.

Låt Backlund och Åkerlund dela på syssland den här säsongen, och till nästa säsong vill jag se en ny uttalad förstemålis i klubben. Gärna någon rutinerad och bra(läs DYR) spelare.
Kommentera

ITK: Redo? Förklara dig. En del av mognaden får man genom förtroende.
Tycker personligen att Åkerlund har större potential än Backlund.
Kommentera

Bo Bly: Åkerlund är inte redo att vara uttalad försemålvakt ännu. Men visst fler matcher än förra säsongen är tillochmed jag villig att ge honom...
Kommentera

Magnus Åkerlund
Tycker att Timrå ska satsa på han som förste målvakt. Han är ung
och vill framåt. Magkänslan säger att Backlund lämnar efter denna
säsong. Förmodligen för Skellefteå.
Kommentera

« · 1075981