She: Vete fan vad tanken var med formationerna. Att det ska bli någon slags synergieffekt med våra bästa spelare i olika kedjor? Tyvärr har vi inte det materialet. på sin höjd kan vi få ihop två producerande enheter och dessa bör matchas aggressivt. Lider med Åberg som tvingas se detta första matchen.
7043: Men de har ju visst att det ser riktigt bra ut när energin finns där. Svårt att förklara psykologiskt hur det fantastiska spelar är som bortblåst. Vi lär inte ha blivit sämre med Åberg i laget åtminstone. Sedan skulle vi behöva en stark back till. Det skulle göra enorm skillnad. Får vi sen tillbaka Didde kan Laleggia få spela forward.
Smokey: Har vart skrämmande hela säsongen tyvärr... Men att bänka ett dyrt nyförvärv är ju liksom inte Freddans stil...😈! Pinsamt agerande av Freddan igen tyvärr... Måste vara konflikträdd! Bedrövligt!
9682: lyckligtvis slipper vi möta HV den här säsongen. Blir ett sjukt spännande allsvenskt slutspel dock. Synd inte hv, modo, löven alla tre kan mötas i finalen
Zäta75: Vi hade redan en sopa i laget, så tar vi tillbaka en sopa(38) Allt gick bra då Olofsson inte var med i laget. Som du säger, låna ut han till va fan som helst. Och Alvarez,ord överflödiga. Lundin otrolig svag. Sen dom här tomtarna till tränare. Suck!!
Menar att vi inte vann innan utlåningen heller, har för mig att Olofsson varit skadad/sjuk dom gånger vi vunnit innan vårt uppryckning även. Kan han stå på noll segrar i år till och med? Någon som orkar kolla upp?
Zäta75: Bristen på ledarskap syns tydligt både på isen och i båset. Årets viktigaste match och man ställer bara ut skridskorna. Skrämmande dålig inställning!
Nisse1: Ingen räkmacka ska rädda Timrå kvar i år, då får vi dras med Freddan en säsong till och då ryker vi då istället. En förnedrande säsong som slagpåse räcker. Det bästa som kan hända, som är någotsånär realistiskt, är att vi med nöd och näppe klarar negativt kval men det blir så överjävligt tydligt för alla i klubben att tränarna måste bort. Då kanske man kan börja hoppas på en framtid i SHL för Timrå. Som det är nu så ser hela klubben förlamade ut över Freddan, man förväntas vara där nere i botten men samtidigt finns en känsla att det här hade kunnat se bättre ut just nu.
The great one: Nej, tror inte vi vunnit sedan Olofsson kom tillbaka. Låna ut igen!
Felaktiga kedjor ikväll anser jag. Vaska om lite inför 2a perioden och kom ut med ny energi. Rattie spelar med fel folk. Åberg helt osynlig hittills. Flytta upp Lodin som är den ende som synts framåt i Timrå.
Nehe. Timrå är tillbaka i gamla synder vad gäller det berömda GRUNDSPELET. Naiv, sen forechecking och osynk. Hur svårt kan det vara att hålla ihop det lite inledningsvis i en hyperviktig match på bortaplan?
Bättre andrahalva, men man har satt sig i brunt läge. Poäng ser hyfsat avlägset ut.
Kan inte förstå annat än att målet för säsongen har reviderats i smyg. Nu gäller det att likt 18/19 helt enkelt spela av resterande matcher, inväntandes kvalet mot Djurgården. Och det vet vi ju hur det slutar. Vilken spelare blir först att tacka för sig?
Rip Kirby: Såg det med. 🙏 Men freddan är verkligen kung på att bygga kedjeformationer som tar bort udden av Lodin och Rattie i princip.. nej det stinker stortorsk det här.
Dr.Krykov: Hoppas ändå han är tillbaka till neg-kval. Kan det verkligen vara så att man visste? Nja… Sen tycker jag att det är tragiskt att man trodde att det var försvaret som var vår styrka. Bara en gammal allsvensk krigare som tagit detta på allvar. Skicka Alvarez och satsa på en bra back!
thorwald: fascinerande ändå att presumtiva toppspelare som Alvarez och Hanzl behöver 4-5 topplägen mitt i slottet för att göra mål i match efter match men brunkare som Sylvegård fjuttar iväg ett dragskott från en kant och den går in varje gång mot Timrå. Jag har en önskelista till nubben med 10 punkter och alla inkluderar att Alvarez inte spelar en minut till med Timrå.