tjobba: Det känns onekligen som om Malmö har nerverna mer utanpå kroppen än vi har så långt. Vi känns vassare. Hittills. Risken med Malmö är att de bökar in pucken med mål med hela laget. Vi måste stå upp på egen blå och framför eget mål. Gör vi det känns det som att det finns oceaner för kontringar. Håll tätt bakåt bara. Håll i nu grabbar, både på plan och här inne. Vi har ett fint lag.
FH - avdammad: Missta inte att matchbilden är tråkig för att jag inte är nöjd så här långt! Jag sitter hellre och sover mig igenom 60 minuter hockey bara för poängens skull än att det ska vara full fart och fläkt.
Känns dock som att det är en väldigt märklig avslagenhet kring hela matchen? Publiken verkar inte så engarerad i Malmö Arena i en match som borde vara högintressant att ösa på för sitt lag.
Åke gör sig verkligen inte bra när han måste hålla igång själv. Tycker även Twitter och Hockeysnack är ovanligt tyst för att vara en match av den dignitet det är.
vonDöbeln: En sexpoängsmatch kan aldrig vara tråkig. Jag struntar blankt i underhållningsfaktor. En gnetvinst med 2-0 skulle göra mig överlycklig. Paigin är enorm. Hans spel och lugn smittar av sig på laget. Kämpa!!
vonDöbeln: Hittills är det den matchbild jag förväntat mig. Malmö är sega, pga de är nervösa och det syns så tydligt. Långsamma. Vi är sugna, mer alerta och i bättre balans. Och återigen: RYSSEN. Helt jävla briljant i allt han gör! Han gör allt rätt och mer därtill! Ryser när jag ser hans pondus och agerande på isen. Tack Nubben för den värvningen!
Zäta75: Vet inte vem som ligger bakom värvningen av Paigin men han kan vara vår räddning! Klasspelare! Klassvärvning! Fördömer han även Rysslands intåg i Ukraina får han gärna stanna för alltid!!