Synct: ja vi får tacka snushane och hans grymt effektiva anti-jinx. Jag hyllade den redan när jag såg den och nu har vi bevis på hur jävla bra den var.
Hoppas inte ST gör något jävla reportage om hur bra JJ är i målet nu bara... för då är det kört.
Bragd-Birger: Vi får se vem som spelar med Hanzl och Wedin mot Luleå. Tippar pä Walli. Både Halloran och troligen också Hartmann borta länge nu. Kallar vi tillbaka OJ eller litar vi på att vi inte får fler skador är frågan.
Förövrigt tycker jag Theodor Lennström i FBK är SHLs bästa back nu. Vilket solomål han gjorde idag med en backhand upp i nättaket.
Offensivt en fantastisk match, om än mot tveksamt motstånd. Bakåt svajigt, precis som uppspelen. Skönt då att vi har en helt jävla magnifik JJ längst bak. Ännu en helgjuten insats från hans sida.
Dahlén visar vägen idag med drivet i PP. Bara det att vi f i c k PP är iofs anmärkningsvärt. Kul också att Hanzl får kliva fram. Hans kedja med Wedin och Hartmann (så länge han var med) var iskall. Tydligt att det inte beror på Hanzl iaf. Men det behövs nog lite annan omgivning där, alternativt att Wedin snäppar upp. Han får inte mycket ut av sitt spel just nu.
På det hela taget en riktigt jävla mysig eftermiddag. Nu ligger vi...+6 poäng jämfört med i fjol, va? Dubbelmys att vi t o m har + i målkolumnen. När hade vi det sist efter 9 omgångar i SHL?
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen