1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15

« · 2390152 Till forumet

Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Hög tid att avslöja bluffen ”succélaget Malmö Redhawks”.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Knylan: dää ää lungt Svensson läger flippmackor från egen blå så blire vinst
Låst ämne

Knylan: Torsk som fan idag. Vi har inga backar
. Menlösa forwards som åker på en skridsko. En menlös coach värre än en fågelholk. Kom ihåg vart ni läste det först 3 poäng in my ass!☝️👍
Låst ämne

Knylan: Tycker Malmö sett bleka ut, detta bör ni ta med alla stjärnor ni fått hem
Låst ämne

Får vi inga utvisningar med oss idag då är jag beredd att säga att hela domarkåren är emot Timrå IK.
Låst ämne

Dubbeld: du menar att vi ska luta oss mot domarna för att vi ska vinna? Det är ju oxå ett vinnande koncept iof.
Låst ämne

snushane: Lirar vi skit och nätar inte i 5 mot 5 så är det ett alternativ
Låst ämne

snushane: Det finns hopp när du inte yrar om tre lätta osv. Men jag håller med dig. Ruttnar lite just nu, känner att det här laget riskerar bli tidernas Timråflopp sett till förväntningarna före säsongen
Låst ämne

snushane: härligt med en klockren anti-jinx... tror fan det är det som har saknats. Glittersnack om hur jävla rosa och ollon (eller var det hallon) allt är kan ju fan inte vinna några matcher
Låst ämne

mikenomad:
Ge Snushane, snoppar och snippor frid-VINN!
Låst ämne

eltifoso: Hahaha! Då har du inte sett timrå... Slå upp all statistik du hittar och där ser du att timrå är sämst på 95% av alla punkter.
Låst ämne

snushane: Pinsamt tråkigt att läsa all skit du öser över ditt lag!🤢
Riktigt ångestskapande, men det är väl ditt mål?
Konstruktivt är det definitivt inte!
Tror stenhårt på TIK idag!
Enda orosmomentet är om vi tar en massa meningslösa utvisningar, vilket tyvärr som bekant är allt för vanligt.
3 poäng idag!
Heja TIK!❤️🤍❤️🤍❤️🤍❤️
Låst ämne

Zoogin62: Någon har överdoserat sobrilen hör jag.
Låst ämne

SebastianH: Hoppas du inte är så enfaldig som du uttrycker dig?
Ja, statistiken talar emot oss, men den kommer att förbättras inom kort!
Laget har hittat en ny växel i och med 3:e mot Örebro.
Bästa matchen denna säsong mot Leksand, vi kommer att va ännu bättre idag!
3 poäng kommer att sitta som en smäck!!
❤️🤍❤️🤍❤️🤍❤️
Låst ämne

RasmusVS: Ja, snushane får hålla sig till General portion mini och folköl!🤣😂🤣
Låst ämne

Zoogin62: Enfaldig? Vad är enfaldigast, att hänvisa till faktiska siffror (om än raljant) eller till ett önskescenario som i mångt och mycket saknar verklighetsförankring?
Låst ämne

mikenomad: Du är enfaldig!🥰
Låst ämne

Zoogin62: Jag är icketroende. Jag tror på det jag ser och hittills har jag inte sett mycket i Timrå IK som gjort mig glad. Måste t.ex sett en annan match än 90% av alla kappvändare härinne senast. Alla som smått lyriskt konstaterar att nu har det vänt för JÄVLAR vad bra vi var!!!11! Förutom den lilla, lilla detaljen att vi gjorde 0 (noll, zip, zero) mål. Vår fruktansvärda offensiv orkade knappt med skott mot mål i tredje. Nåväl, det kanske är idag det vänder. Ingen skulle bli gladare än jag

Lall on
Låst ämne

mikenomad: Tar vi inte 3 poäng idag känns det som att vi kommer bli lite avhängda, det ÄR jobbigare mentalt att spela i uppförsbacke, spelar ingen roll hur många gånger Ante säger "Vi tar match för match " tabellen ligger alltid och viskar spelarna i örat. Jag sparkar in en liten öppen dörr, men ja, vi måste vinna. Annars kommer spelarna aldrig känna någon arbetsro och kunna njuta av läget, vilket i sin tur gör att man spelar bra. Nä jag har en dålig jävla känsla, känner avund för dom som känner att vi kommer greja det här och ser positivt på uppgiften, jag har ren ångest.
Låst ämne

mikenomad: Måste va tråkigt att ha den inställningen?
Att hela tiden vara negativ?
Dessutom måste du va blind, eller du kanske tittade på en annan match?
Om du inte kan se att TIK kämpar 50% bättre nu, hade inte Leksands fantommålvakt haft ett jävla flyt, så hade troligtvis Timrå kammat hem vinsten.
Angående statistiken så vet du lika bra som jag att den är dagsfärsk och kan bli en helt annan på bara några matcher.
Jag väljer att va positiv och tror alltid på vinst varje match!
Jag tycker att det känns bättre än att som dig ge upp redan innan.
3 poäng ikväll, kan det få dig åtminstone lite mindre dyster!?🙂
Låst ämne

Zoogin62: Ja vi är olika och tur är väl det. Jag tror alltid på förlust, historien har lärt mig att det är säkrast när det gäller Timrå IK

Lall on
Låst ämne

mikenomad: Du är lite som åsnan Ior, men du är inte ensam, tyvärr mycket vanligt symptom bland TIK supportrar!🤢
Men alla är vi som sagt (som tur är) olika.
Hoppas på vinst som sagt!
Heja Timrå!❤️🤍❤️🤍❤️🤍❤️
Låst ämne

Zoogin62: tål du inte konstruktiv kritik eller har en gnutta ironi tycker jag fanimig synd om dig, speciellt kärringen din. Fy fan vilken tråkig jävla människa du måste va.
Låst ämne

snushane: det var länge sedan som du kom med konstruktiv kritik.
Läs igenom dina inlägg, om du har glömt vad du skrivit?
Konstruktiv kritik är för mig sånt som leder eller kan leda till förbättring. Påståenden som att "x är värdelös" "x borde avgå" m.m. tillhör INTE den kategorin!
Låst ämne

Zoogin62: skål på dig glader..ikväll blir det torsk. Skänk mig en tanke då du sitter efter matchen och försöker komma med konstruktiv kritik. Ser fram emot ditt väl genomtänkta inlägg senare .
Låst ämne

Zoogin62: Dags för match igen! Underbart! Malmö kommer att spela fysiskt mot oss, lite orolig om vi ska klara att stå upp mot det. Sylvegård, Händemark och Carl Söderberg mfl är tunga att möta. Tror på en underhållande match, det blir det alltid mot Malmö. Tror på många mål och nord syd hockey.

Det skulle vara så otroligt roligt och viktigt med poäng ikväll. Kom igen nu Timrå ge allt och undvik utvisningar.

Forza Timrå IK!
Låst ämne

Synct: Ja där håller jag med. Har tänkt samma av att det här kan vara lite av en nyckelmatch. Lämna kvalplats och få lite arbetsro och att spelarna inte måste jobba i allt för stor mental uppförsbacke tidigt i säsongen.

Visst att jag varit positiv till Leksandsmatchen, men det är ju mer av helheten den matchen, att vi en gångs skull såg ut att ha en spelidé, problemet med målskyttet kvarstår.

Vinst idag och att vi faktiskt gör en hyffsad solid insats över hela isen tror jag kan styrka laget mentalt. Sen bara för att jag va positiv över Leksandsmatchen överlag, så säger jag inte att faran för att slippa kval är över.
Jag är i grund och botten präglad av ångest som Mikenomad, kan inte minnas känslan över att på förhand "kräva" en vinst, måste varit senast i HA men på SHL/Eliterserienivå var det bra längesedan.

Idag tror jag förövrigt att vi vinner skotten, men att vem det än är som står i MIF så kommer vi göra honom till en fantom. Hoppas jag har fel. Giv oss frid, VINN!
Låst ämne

mikenomad: Ta rygg på min profetia, Timrå-HV i kval, men där tar vi en 4-2 matchersviktoria.
Att jag tippar så tar förvisso inte bort frustration i matcher där jag tycker vi på golfspråk går "över par" men den där Bergmanska 7/24-depressionen som några här befinner sig i slipper man i alla fall.
Låst ämne

sargad: Usch..Man har ju inte jättegoa minnen av matcher mot HV i "slutspelssammanhang" 😬😱.
Låst ämne

Sputnik: Ja, grymt viktig match idag även om all matcher är viktiga. Vi blir lite avhängda om vi förlorar. Vinner vi är vi med okej ändå. Kämpa och ge allt för klubbhjärtat! Och sätt chanserna för fan! Puckjäveln ska in i mål till vilket pris som helst. Vill se det brinna i Dahlen och övriga! För fan!!!
Låst ämne

snushane: löjligt att folk här inne försöker gömma sitt skitsnack bakom konstruktiv kritik, för det första så är det inte konstruktivt när det inte framförs till personer som kan göra en förändring. Sen så är väldigt mycket som skrivs inte konstruktivt eller ens rimlig kritik utan folk spyr bara galla över laget.
Låst ämne

Laguppställning: Malmö Redhawks - Timrå IK

Frånvaro
#13 Nick Halloran, Skadad.
Låst ämne

Zoogin62: Nu är det ju knappast folk här inne som kan ändra något i hur laget spelar såvida inte någon av spelarna eller lagledningen är här inne inkognito så att kräva att vi ska komma med förslag som leder till förbättring är i sig ganska värdelöst. Jag tycker själv att laget spelade bättre förra matchen än vad de gjort på väldigt många matcher, men därmed inte sagt att det kommer bli vinst idag av bara farten för, som många redan påpekat, vi gjorde 0 mål trots det bättre spelet. DET är inte godkänt ens med världens bästa lag på isen. Timrå ligger näst sist i tabellen, det reflekterar tyvärr ganska väl hur laget spelat så här långt. Det går inte att bortförklara. Det som talar för Timrås fördel idag är att Malmö har 3 raka förluster i bagaget men det kommer inte att bli en fjärde om inte spelarna i Timrå tar sig i kragen och lyckas ta sig genom mittzonen med puck med fart. Uppspelsfasen har sett rent bedrövlig ut så här långt. Jag önskar jag kunde vara positiv men så som jag har sett så finns det ingenting som talar för en vinst idag. Tyvärr.
Låst ämne

Dubbeld: Varför inte Walli i första!?!?!? Hartmann har varit totalt jävla iskall. Walli är det iaf lite fart på. Känns som att man dödar kedjan med Barres formsvacka. Aja får väl se hur det kommer se ut. Trenden fortsätter där man sätter in spelare efter lön/hierarki istället för prestation känns det som.
Låst ämne

Som Zäta sa.

Idag kommer det bli lite mer fysiskt spel från motståndarna.

Kampen framför målen blir riktigt viktiga idag.

Jag har inte en bra känsla i magen inför…

Men varje match är en ny chans att få ut det som rimligen finns i laget att hämta så magkänsla hit och magkänsla dit…

Släpp pucken så får vi se vad killarna vill bjuda på idag!
Låst ämne

Dubbeld: Hartmann med Hanzl och Wedin. Upp till bevis nu dags att leverera Hartmann!!
Låst ämne

KniveN: Min största kritik har legat hos Antes oförmåga att förändra formationer etc när det varit uppenbart att det inte funkar. Som att han skulle lyssna på mig om jag fått hans nummer och ringt han personligen med mina åsikter?
Själv tycker jag att jag inte varit i närheten av några personliga påhopp eller dylikt.

Nu ändrade ju Ante på exakt det och vips så har det sett ut som att det blivit till det bättre. Men än så länge finns det i min bok mer att förändra, huvudlöst att inte Dahlén får spela första PP och obefintlig känsla över när man bör ta Time out etc. Och ja får inte Ante ut mer spelmässigt av detta lag vad det lider, så står jag trots allt fast vid att det bör förändras på tränarfronten.

Om det nu var mig du syftade på.

Slänger med den här från en som fattar hur det funkar.
Detta över Supportrar från LHC som uttryckt missnöje över en spelare i truppen.

"Förstår du kritiken som kommer mot honom från egna supportrar?

– Ja, det gör jag. Det är supportrarna som i grund och botten ser till att vi går runt och kan betala löner. Folk ska vara engagerade. Vi vill vara en förening som engagerar folk, och de ska få tycka, så länge det inte går till några överdrifter. Att det vädras åsikter har vi också förståelse för och ja, vi hade önskat att få ut mer av honom."
Låst ämne

Zäta75: Idag lossnar det, 2+0 från Hartmann
Låst ämne

Sputnik: Citatet är från GM Jacobsson i Linköping alltså.
Låst ämne

Vem står hos Malmö? Marmeladen har man ju inga bra minnen av! 😱
Låst ämne

Tom Topp: Marmelind i kassen, Händemark tillbaka och Emil Sylvegård borta
Låst ämne

KniveN: Äckligt sant!🤮🤮🤮
Låst ämne

Sputnik: det är ju inte när någon skriver kritik likt det du gjorde nu som det syftar på, det kan ju skapa en intressant diskussion här och självklart kan man vara kritisk. Är ju inte den typen av inlägg som får kritik här inne heller.

Men att som visa här "spy galla" över laget och sen gömma sig bakom konstruktiv kritik är ju bara så korkat. Se snushane nu senast som ett exempel.
Låst ämne

AVGÅ ALLA!
Låst ämne

KniveN: Aha sorry feltolkade nog ditt inlägg. Trodde du syftade på Snushanes påstående om mig som att jag var så inställsam här på HS från att varit kritisk till lite positivism...

Ok att jag har kommit med mycket negativ kritik senaste tiden, men jag har heller aldrig haft svårt att faktiskt lyfta fram positiv kritik. Försöker alltid hålla en nivå och skippa personliga påhopp etc för där drar jag gränsen över vad som är ok.
Låst ämne

Sune: avgå Sputnik och Zoogin. Två töntar ,menlösa individer aom intte ger nåt. Som att gå på Coop och handla rutten grönsak på extrapris. Smakar skit. Men billigt är det ju. Noll åderpåle ellee stake.
Låst ämne

KniveN: En hel del skrivs ju i affekt under matcher och det är en normal reaktion i konsumtion av idrott. När känslor lagt sig tror jag de flesta tex förstår att det inte finns en konspiration mot Timrå av domarkåren som ett exempel.
Låst ämne

snushane: Hsr du blivit sambo med Modano? :-)
Låst ämne

F.ö. så tycker tom jag att vissa individer i forumet borde tagga ner nu.
Tyck vad man vill men sluta med påhoppen på varandra tack.
Ha respekt, alla får tycka olika utan att riskera påhopp.
SKÄRPNING!!
Låst ämne

Den färgstarka kommentatorn idag
Låst ämne

snushane: Är du redlös redan!🤢
Ta det lite lungt så du är vaken och får njuta av att vi tar 3 poäng idag!😀💥
Låst ämne

« · 2390152