1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589669 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-10-19

2585904 · » Till forumet

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-10-19
Hittade den långt ner i flödet.👍
Låst ämne

Nisse på Mon or: Och för mig kommer PK'n upp direkt?
Låst ämne

Rip Kirby: hittar rubriken om presskonferena men ingen video."no image are avalible".
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-10-19 Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2023-10-19 Låst ämne

JanneH: var hittar jag presskonferenserna? Letat både på Timrås hemsida och SHL's.
Låst ämne

Modano: hahaha, har sett klippet nu. Vem faan säger egentligen sånt nu förtiden?
"å förlåt, du är chef Kollar". Och det var inte på något nedsättande sätt eller ens humoristiskt utan bara helt spontant. Ante Tortorella var ett bra smeknamn förresten.
Låst ämne

kulltorp: Mifs hemsida, bra långt ner på sidan
Låst ämne

Modano: Var hittar du den?
Låst ämne

Vilken skön kommentar av Ante Tortorella på presskonferensen när han glömde ta micken och Kollar ger han den på frågan om Lundin och förlåt Kollar du är chef 🤣🤣💯🏒
Låst ämne

Kollade liverapporten i Jönköpingsposten i efterhand. Jävlar vad det sågas under matchen. JP's Donald Sandström är inte nådig i kritiken. Han menar att Montén bara rullar på med femmorna och inte toppar i kritiska lägen, inga reaktioner från bänken och alla undrar vad Davidsson gör där. Rykten går att Nubben gjort av med 100 miljoner på truppen, och gått till styrelsen för 10 till. Montén tror de ryker snart nog, men att Nubben får säsongen ut. Riktigt krisläge i HV just nu. Hoppas bara att Timrå hinner spela mot HV innan räfsen går.
Låst ämne

Ikväll var det felplacerad arbetstid igen så jag fick se ”reprisen” när jag kom hem.

Vi har en jävligt fin bredd den här matchen!

Riktig ner i gruvan och kriga match…

Jag tycker Malmö är svårspelade. Dom jobbar jävligt hårt, är tunga och rejäla nästan hela tiden, åker mycket skridskor och matar på!

Dom gör det bra! Inte riktigt krispigt passningsspel men är det som Dalle säger att isen är obra så förklarar det den saken.

Timrå fick kämpa på med sin bredd hela matchen och när den summeras blir jag nöjd.

Boyce nätar på riktig pingelpass av Johansson! Kaxig jäkel Oliver! Kul!!!! Farlig bredd i Timrå när fjärdekedjan tar vara på det dom skapar!

Rindell…
Satan vilket handledsskott han har! Kul att se.
Hans första period var inte så kul men så blir han klart godkänd ändå.

Lyytinen måste ju vara en av våra bästa allround back iaf! Stadig, skicklig och sällan bortgjord.

Svensson general klippa igen.
Didde (välkommen tillbaka!) frääään.

Juel får jubla! Duktig!

Ja det här var en match i gruvan och man stod upp tog vara på det och höll ut!

Goooooooood job!

Sov gott!
Låst ämne

Sputnik: Jag menar det. Det är mycket som gått oss emot med skador och spelare som inte kommit upp i nivå vilket resulterat i lite för många baklängesmål samtidigt som effektiviteten framåt varit låg. Och vi ligger femma!!! Otroligt bra givet de förutsättningarna

Kommer skadade tillbaka och några andra upp i normal standard så kan det bli riktigt roligt.
Låst ämne

Väldigt underligt att Robin Hanzl fortsatt får så lite rubriker. Han leder SHL:s poängliga med 13p på 11 matcher och är till etthundra procent vår genomgående bästa spelare, men jag tror inte jag har sett ett pip om honom förutom från Sanny Lindström.
Låst ämne

JonteD: Jävlar vad gott man kan ha de! :)
Låst ämne

Sputnik: Håller med Jonte.

"– Vi vet att när vi spelar bra så kommer segrarna att komma. Jag vet inte om vi var i närheten av att att spela så här bra förra säsongen även fast vi kom femma. Jag är väldigt imponerad, säger Dahlén"

Fortsätter vi hänga på topp 6 tåget och håller oss hyffsat skadefria, ja då skall vi röra om i grytan till ett kommande slutspel i så fall!
Låst ämne

JanneH:
-En match innehållandes 7 mål
-Överraskande bottentippat lag möter lag på uppgång
-Riksdebatterad avstängd spelare vann överklagan och är tillbaka.
-Poängligaledaren gjorde poäng igen.
-Tippad skytteligavinnare har hittat nätet, och gör mål i kvällens match.
-Uppmärksammad målvaktsvärvning tar sin första seger.

”Äh, vi väljer den där matchen som slutade 1-0 mellan seriens i särklass minst känsloväckande lag samt nykomlingen.”

Var avslutar jag mitt abonnemang hos SVT?
Låst ämne

Sputnik: Lilla farbrorn e riktigt glad idag har skjutit en 14 taggare som vägde 340kg i slaktvikt 🤠🇺🇿 o så vinner Timrå o spelar bra jag sitter i jaktstugan o tar en öle o en 18årig Mac Allan de ni 🤠🤠🤠🇺🇿
Låst ämne

UbbeNils: ja men va fan nåt måste vi väl klaga på? Vad sägs om att hockeykväll spenderar 20 min på att snacka om Rögle och sedan visar de 5 sek från vår match där de i princip bara hinner säga Jonathan Dahlen, innan de rask går vidare.
Låst ämne

Sputnik: Så Emil i slottet? :)
Låst ämne

Stryparn: Att vi har släppt in mest mål av topp 6 lagen kan väl ändå vara förståeligt med tanke på skadorna vi haft på backsidan. Vi är samtidigt mycket bättre på att föra matcher i år, framförallt på hemmais. Frågan är om jag inte tar det före att släppa in mindre mål och vara trubbigare framåt.
Försvarsspelet kommer bli bättre med alla tillgängliga sen, det är jag nästan övertygad om.
Låst ämne

kattan: Hanzl och Hartmann kan ju cirkulera lite och turas om att ställa sig på kasse. Det blir ju rätt lättläst om Hartmann och Dahlén helt statiskt står still på sina positioner med. Vi kör

Hartmann-Hanzl-Dahlén
Emil.P-Rindell. 😁
Låst ämne

Pinaceae: Helt självklart!!
Låst ämne

Sputnik: Förstår tanken, men vart placerar du Hanzl då?
Låst ämne

Så oerhört nöjd med kvällen. Kul att kunna stänga en match igen.
Låst ämne

jå1: Ok, njae tänkte mer överlag att Rögle haft det tufft totalt sett. Att det blir vi som torskar och är starten på deras "återtåg" upp till toppen. 🤷
Låst ämne

Sputnik: Vinst + passera MoDo. Svårslaget
Låst ämne

Sputnik: Som jag förstod det hela så var det här första förlusten deras på hemmaplan så vet inte om jag skulle kalla det ett trendbrott vid en Timråtorsk.
Låst ämne

Pinaceae: Sa inte att jag vill värva, helst att vi skulle gått in med ytterliggare en högerforward vid start.
Till och med Jimmy Hamrin att ju och snackade om att han ville ha en rightare ihop med Jonte i PP i senaste domustrappan. Kom in i matchen! 😉

Men som jag också skrev så har vi ju alternativet att sätta Hartmann på vänsterkanten ihop med Jonte! Värt att testa!
Låst ämne

Sputnik: Fan, är det dags för kampanjen högerskjutande forward igen?
Du är ju lika värvningstorsk som Tarasov och Ove/Costanza.
;-)

Du har dock inte fel i sak.
Men folk förstår ju inte vad det kostar.
Låst ämne

Pinaceae: Sen skulle jag återigen velat haft en högerskjutande forward till egentligen.
Jag kan känna att det vore värt att testa Hartmann på vänsterkant ihop med Dahlén på sin högerkant i PP, sen någon annan som grävling framför mål. Då får vi hot med direktskott på båda kanter!
Låst ämne

Rip Kirby: Då vill jag ha in ett göbbar på slutet.
Låst ämne

Pinaceae: Alternativet: "Meen rensa för helvete!&#!" är också godtagbart 👍😉
Låst ämne

Pinaceae: Det är väl just den detaljen. I år kan vi ha 3 "förstakedjor", speciellt med Wedda in. 😎
Låst ämne

Sputnik: Va!?
Ska du komma här och uppmärksamma insatser i det dolda? Det uppskattas inte i boken.
;-)

Brukar helt klart bli mer av just den varan längre ner i hierarkin, var ju bland annat därför Walli ville bort.
Låst ämne

Sputnik: Återigen, med Wedda in.
Wedda-Lundin-Hartmann, så får Barre ha rollen att ta sig in på kasse och böka.
Låst ämne

Sputnik: Vilken uppsida vi har när Wedin och 2 ordinarie backar snart är tillbaka.
Låst ämne

The great one: Kanske bara jag som är blind, men är inte Hartmann rätt involverad i just närkamper kring sarger etc? Tycker han och Lundin var som grävlingar idag. Sen kan Hartmann utamana mer i att ta sig in på kassen och sådär givetvis.
Låst ämne

pingvin: ?Ut med pöcken!!?
Ser ju att du är smygstockholmare.

"Ut mä pöcken!" ska det vara och inget annat!
Om det är på Antska "Ut mä pöckjäveln, fan!"
Låst ämne

Sputnik:

Absolut, men Hartmann kan ju inte åka omkring på halvfart fram till slutspelet. Vill se han mer aktiv i närkampsspelet och skridskoåkningen. Jämför med Hållander som gnuggar på fullt i varje byte.
Låst ämne

Sputnik: Wedda-Lundin-Hartmann. Där har ni min powerkedja. Mumma säger jag bara!
Låst ämne

Stryparn: Tycker också att Hållander kommer mer och mer!
Låst ämne

kattan: Hartmann står på en poäng mindre producerad än Omark. 😉
Det finns hopp om produktion än. Framförallt så tror jag att spelare som Hartmann och Hållander är som gjorda för slutspelshockey.
Låst ämne

Nisse på Mon or: "Åker Montén nu 2-6?"
Svartvadet tror det.
På tal om kicken från Håååååve, så har ju Samuelsson börjat riktigt bra med Nybro.

Nybro upp, torskars ner?
Låst ämne

5:a i tabellen och häng uppåt är otroligt bra när spelet hackat i de flesta matcherna - Enda lag med minuskvot av topp 6 och släppt in klart mest mål av dessa är oroväckande och stor kontrast mot fjolåret. Förhoppningsvis börjar det lossna nu, JD helt klart på G igen och kan dra med sig andra.

Kan vi casha in på sparkapitalet snart så ser det riktigt bra ut trots allt.
Låst ämne

Zäta75: Nån som blir förvånad om vi som vanligt blir trendbrytar IK och ger Rögle vind i seglen på lördag?
Eller kan vi visa att denna upplaga av Timrå IK är av ett annat virke?
Låst ämne

Sputnik: Jo jag säger ju det jag också. Men ibland dippar han långa stunder. Varit mycket bättre hittills än ifjol dock. Med det sagt tror jag han han kostar för mycket för vad en grinder i 3e kedjan ”bör” kosta. Han är ingen producerande spelare längre.
Låst ämne

Natthaj: Håller med! Behöver två matcher i rad för att komma igång nu👍

Skön o mycket viktig seger o nu tar vi danskarna igen på lördag! 💪🏒👊
Låst ämne

empa11: modoliderna har ju haft tur hittills när nästan alla lag ställt sina reservmålvakter mot dom. Dichow, Myrenberg, Åman mfl. Tror OINK krossar dom på lördag. Lodin/Karlavagnen 3 var.
Låst ämne

Andersson: Är Garpenlöv kvar i DIF?
Låst ämne

2585904 · »