Dream Team: Håller med er båda.. när Jonte lärt sig att kontrollera sitt humör så kan hans retstickefasoner resultera i något positivt istället.. hans spelartyp ser ju ofta till att man vänder matcher..
actionleif: Nu såg inte jag matchen mot Färjestad. Men jag är faktiskt breredd att hålla med Johan i detta fall. Många utvisningar som Jonte tagit denna säsong har varit rent utsagt idiotiska.
Även Ankan hade synpunkter på Jontes uppträdande i matchen Linköping-Timrå efter uppehållet som sändes på säsongskortet.
Jonte måste polera sin spelstil och tygla sitt humör. Det håller inte att dra på sig utvisningar i den offensiva zonen eller mitt i banan.
Jonte är så pass rutinerade att det bara framställs som larvigt att hålla på och tramsa så där.
Det kommer nyckelmatcher även framöver och en stundande slutspel som hägrar.
Då hoppas jag för guds skull att karln är lite kyligare innan han sätter in sina stötar.
Han gör mer nytta på planen än i utvisningsbåset. Punkt slut.
ernie eagle: Som Brynäsare är jag oerhört nöjd med er slakt av skånepågarna! Starkt jobbat! Elitseriens hetaste målvakt; Pasi Nurminen? Wennerholm slår till igen!
actionleif: Det skulle vara intressant att se fördelningen bland lagen mellan målskyttarnas härkomst lock-out kontra ordinarie spelare. Timrås ordinarie spelare ligger säkert bra till.
actionleif: Jag är grymt glad över vinsten efter fyra raka förluster. Punkt slut. Hade Hedström varit bänkad mot Färjestad hade det blivit vinst. Punkt slut.
tjobba: oavsett resultat så är det jävligt farligt att påstå att ett lag kommit ur en svacka efter en enskild seger, vänta och se hur det går i nästa match..
Robban: Jag börjar tamefan se ljuset i tunneln minsann. Efter att ha vart totalt jävla däckad av en envis förkylning (vilket till följd att jag missade hockeyn hemma i lördags) och nu slickar såren hemmavid och är sjukskriven från tidningarna för att vara fit for fight på torsdagkväll när pucken ånyo släpps i Sydkraft Arena igen.
Timrå vinner igen...tjohoo
Och hostattackerna är inte lika intensiva längre och snoret har torkat in. Länge leve honungsvatten, chokladen, snuset och kaffet.
Jag har varnat min kropp från att strejka på torsdag. Att sätta mig ur spel på detta sätt är ohälsosamt.
Kroppen börjar svara på mina hotelser om den förstör ännu en hockeykväll.
Nu får det banne mig vara nog att halsont, bröstsmärtor, hosta och förluster!
Johan J: det har jag inte sagt något om .. det jag har pratat om är plusminus eller? .. du verkar då alltid hitta något att gnälla på du .. var GLAD över segern!
actionleif: Hur många har han suttit i utvisningsbåset vid då? Elva 2-minutare eller något liknande nu. Hur många av dem har varit i offensiv zon? Hur många har renderat i baklängesmål? Sanny har 21 två-minutare så Hedström är inte värst i Timrå så men samtidigt ska man ha i åtanke i vilka moment de åker ut. Hedström är forward, Lindström back. Lindströms utvisningar är lika nödvändiga många gånger som Hedströms är idiotiska.
Janken: Nu kan du installera det, sen går du till Hockey live och testar att det funkar. Kolla High lights elleer nått sådant. Det har nästan aldrig hackat för mig iallafall.
Helg Ernest: sluta skämta om en så allvarig sak som hockey ! bruksortshockeydiggare ni harväl skrivit på Wennerholms upprop för 14 lag i eliteserien ? och en kråka för tallarna också när ni ändå är i farten ! skönt med en rejäl urdragning av grabbarna nu är vi nollställda inför Modo !
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!