8 Härliga mål men inga highlights att beskåda ännu :/ Får hoppas att dom trimmar sina modem så att vi får chansen att se målen. Visades det något från matchen på någon av sportsändningarna?
ernie eagle: De skyhöga oddsen ges på att Danielsson står och jag är fullt övertygad om att han ses som andremålvakt hur än det blir med Kiprusoff och allt vad de heter.
ernie eagle: aha, bråk mellan bookmejkers! han menar nog 1:a målis. Ja.. kan vara möjligt om strejken avblåses. Men ej troligt. Nubben har väl säkert nån helt annan på G.
Man ska inte tr på kvällstidningarna... De skriver hur mycket skit som helst. Enligt dessa tidningar är Manderville en lockoutspelare. De har för fan inte koll på någonting alls..
ernie eagle: Jag hoppas också Kipper stannar. Det vore olyckligt att behöva spela in en ny målvakt. Luongo är lika bra men utanför isen har finnarna fördelar. Dessutom har vi ju en finsk målvaktstränare.
Vågar inte spela emot.
bolla: På begäran kommer mina odds på Danielsson.
Danielsson fortsätter vakta båsdörren i Timrå efter 15 dec 1,02, Danielsson vaktar kassen i Timrå efter 15 dec 102,00.
Håller tummarna på att Kimmo Kapanens rehabilitering går bra så att vi har två av elitseriens bästa målvakter till slutspelet.
bolla: Synd att du missade TV-sporten alldeles nyss. Prova på SVT-siten, eller på TV4.se. I morgon före 12.00 finns samtliga klipp på Hockeyligans "hockey-live"!
Johan J: Jag tycker att du är ute och cyklar lite. Jonte har varit en av dom bästa spelarna efter Karjala cup och svackan. Visst drar han på sig lite onödiga utvisningar men han spelar tufft och hårt vilket som ofta skapar lägen. Hårt arbete brukar löna sig.
Dream Team: Självklart draget till sin spets. Timrå var helt under isen innan time-outen mot Färjestad. Det jag ville poängtera var att han har svårt att tygla sitt humör. Visst tillför han mycket med sin yviga spelstil och aggresivitet. Kan han bara sluta ta de där onödiga utvisningarna som kan avgöra matcher så är jag nöjd med honom.
geggelundin: Ville betona att jag inte enbart beskyller Jonte för kollapsen och den mentala hjärnblödningen första tolv minuterna i lördags mot Färjestad.
Har som sagt var svårt att yttala mig om just den matchen då jag ej var på plats men av det jag sett i vinter är det ett x antal utvisningar för Timrås 71:a som går att diskutera och som stjälpt laget mer än det har hjälpt.
Vad jag efterlyser är precis såsom du skriver att Jonte skall tygla sitt humör och vända sina retstickfasoner till någonting positivt istället!
Dream Team: Håller med er båda.. när Jonte lärt sig att kontrollera sitt humör så kan hans retstickefasoner resultera i något positivt istället.. hans spelartyp ser ju ofta till att man vänder matcher..
actionleif: Nu såg inte jag matchen mot Färjestad. Men jag är faktiskt breredd att hålla med Johan i detta fall. Många utvisningar som Jonte tagit denna säsong har varit rent utsagt idiotiska.
Även Ankan hade synpunkter på Jontes uppträdande i matchen Linköping-Timrå efter uppehållet som sändes på säsongskortet.
Jonte måste polera sin spelstil och tygla sitt humör. Det håller inte att dra på sig utvisningar i den offensiva zonen eller mitt i banan.
Jonte är så pass rutinerade att det bara framställs som larvigt att hålla på och tramsa så där.
Det kommer nyckelmatcher även framöver och en stundande slutspel som hägrar.
Då hoppas jag för guds skull att karln är lite kyligare innan han sätter in sina stötar.
Han gör mer nytta på planen än i utvisningsbåset. Punkt slut.
ernie eagle: Som Brynäsare är jag oerhört nöjd med er slakt av skånepågarna! Starkt jobbat! Elitseriens hetaste målvakt; Pasi Nurminen? Wennerholm slår till igen!
actionleif: Det skulle vara intressant att se fördelningen bland lagen mellan målskyttarnas härkomst lock-out kontra ordinarie spelare. Timrås ordinarie spelare ligger säkert bra till.
actionleif: Jag är grymt glad över vinsten efter fyra raka förluster. Punkt slut. Hade Hedström varit bänkad mot Färjestad hade det blivit vinst. Punkt slut.
tjobba: oavsett resultat så är det jävligt farligt att påstå att ett lag kommit ur en svacka efter en enskild seger, vänta och se hur det går i nästa match..
Robban: Jag börjar tamefan se ljuset i tunneln minsann. Efter att ha vart totalt jävla däckad av en envis förkylning (vilket till följd att jag missade hockeyn hemma i lördags) och nu slickar såren hemmavid och är sjukskriven från tidningarna för att vara fit for fight på torsdagkväll när pucken ånyo släpps i Sydkraft Arena igen.
Timrå vinner igen...tjohoo
Och hostattackerna är inte lika intensiva längre och snoret har torkat in. Länge leve honungsvatten, chokladen, snuset och kaffet.
Jag har varnat min kropp från att strejka på torsdag. Att sätta mig ur spel på detta sätt är ohälsosamt.
Kroppen börjar svara på mina hotelser om den förstör ännu en hockeykväll.
Nu får det banne mig vara nog att halsont, bröstsmärtor, hosta och förluster!
Johan J: det har jag inte sagt något om .. det jag har pratat om är plusminus eller? .. du verkar då alltid hitta något att gnälla på du .. var GLAD över segern!