Dream Team: Håller med er båda.. när Jonte lärt sig att kontrollera sitt humör så kan hans retstickefasoner resultera i något positivt istället.. hans spelartyp ser ju ofta till att man vänder matcher..
geggelundin: Ville betona att jag inte enbart beskyller Jonte för kollapsen och den mentala hjärnblödningen första tolv minuterna i lördags mot Färjestad.
Har som sagt var svårt att yttala mig om just den matchen då jag ej var på plats men av det jag sett i vinter är det ett x antal utvisningar för Timrås 71:a som går att diskutera och som stjälpt laget mer än det har hjälpt.
Vad jag efterlyser är precis såsom du skriver att Jonte skall tygla sitt humör och vända sina retstickfasoner till någonting positivt istället!
Dream Team: Självklart draget till sin spets. Timrå var helt under isen innan time-outen mot Färjestad. Det jag ville poängtera var att han har svårt att tygla sitt humör. Visst tillför han mycket med sin yviga spelstil och aggresivitet. Kan han bara sluta ta de där onödiga utvisningarna som kan avgöra matcher så är jag nöjd med honom.
Johan J: Jag tycker att du är ute och cyklar lite. Jonte har varit en av dom bästa spelarna efter Karjala cup och svackan. Visst drar han på sig lite onödiga utvisningar men han spelar tufft och hårt vilket som ofta skapar lägen. Hårt arbete brukar löna sig.
bolla: Synd att du missade TV-sporten alldeles nyss. Prova på SVT-siten, eller på TV4.se. I morgon före 12.00 finns samtliga klipp på Hockeyligans "hockey-live"!
ernie eagle: Jag hoppas också Kipper stannar. Det vore olyckligt att behöva spela in en ny målvakt. Luongo är lika bra men utanför isen har finnarna fördelar. Dessutom har vi ju en finsk målvaktstränare.
Vågar inte spela emot.
bolla: På begäran kommer mina odds på Danielsson.
Danielsson fortsätter vakta båsdörren i Timrå efter 15 dec 1,02, Danielsson vaktar kassen i Timrå efter 15 dec 102,00.
Håller tummarna på att Kimmo Kapanens rehabilitering går bra så att vi har två av elitseriens bästa målvakter till slutspelet.
Man ska inte tr på kvällstidningarna... De skriver hur mycket skit som helst. Enligt dessa tidningar är Manderville en lockoutspelare. De har för fan inte koll på någonting alls..
ernie eagle: aha, bråk mellan bookmejkers! han menar nog 1:a målis. Ja.. kan vara möjligt om strejken avblåses. Men ej troligt. Nubben har väl säkert nån helt annan på G.
ernie eagle: De skyhöga oddsen ges på att Danielsson står och jag är fullt övertygad om att han ses som andremålvakt hur än det blir med Kiprusoff och allt vad de heter.
8 Härliga mål men inga highlights att beskåda ännu :/ Får hoppas att dom trimmar sina modem så att vi får chansen att se målen. Visades det något från matchen på någon av sportsändningarna?
orion: Men jag har ju mejlat Marcus men han kommer inte ihåg vart gränsen går!
Och de som är legender nu har garanterat skrivit irrelevanta saker och enradersinlägg på gamla HS, Sportsnack och på Nya Hockeysnack.
Dessutom är det ju så att raderas ett av dina inlägg så dras även statistiken på antalet för dig bort på topplistan men finns kvar under statistiken antalet inlägg på din sida.
Så hur många inlägg jag skrivit på min sida bryr jag mig iofs inte så mkt om. Men jag har hela tiden trott att det är antalet inlägg på topplistan som avgjort statusen och att gränsen gått vid 1500inlägg för att uppnå Legend.
Men tydligen är det inte så. Dessutom har jag en fyllig presentation och foto på mig själv uppladdat.
Det vore ju kul om man fick veta vad som är avgörande och inte bara få en massa luddiga svar tillbaks.
Jag har vart reggad sedan augusti 2001 och fanns även på Örnnästet men skrev inte alls lika frekvent på den tiden!
ernie eagle: Legendstatus visade sig vara 2000 inlägg, tror jag. Själv har jag ju gjort 5-6000 inlägg av varierande kvalitet. Fast Legend det blev jag visst nyss, men vaddå? Skulle jag råka bli "okänd dräng" igen så spelar det mig ingen roll.
ernie eagle: Jag är förvånad att du inte uppnått legendstatus än! Du skriver ju heeela tiden : ) "Legend", ett ord att suga på. "Hall of Fame", inte illa det heller!
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!