1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587459 inlägg · 6217 ämnen

Malmö - Timrå IK 2005-02-26

512544 · » Till forumet


Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: Jo kanske det men onödigt och skriva det där på sin presentation
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
LingaN: Är ju oftast väldigt blandade skurar med ris och ros.. känns mer som att han inte gillar laget i fråga.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
actionleif: Hehe har inte varit där. Är den inte så bra heller? Men jag tycker Timrå har bra bortastå.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
LingaN: Han har nog aldrig besökt bortastå i Kempis heller..
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Läs på Modoantes presentation och se vad han säger. Det han skriver är att Sydkraft Arena ( Snart E.ON Arena) har sämsta borta stå. Vad tycker ni? Har varit så mycket tjafs om att HV haft så dålig borta stå men också skriver han det där.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: Håller med dig han gör inte så mycket poäng men en viktig spelare
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Larionov: Poängutdelningsmässigt är han inte lika effektiva som andra, men han gör andra saker på isen som de övriga stjärnorna inte har en tanke på ens. Han arbetar nämligen.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Helg Ernest: Fallang är det thailändska ordet för utlänning. Så nu vet ni det!
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Friman SR: Husse saknar ödmjukhet???? Jo tjena.

El Maco: Liten och ynklig? Vaför då?
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Helg Ernest: Så var det !
Direkt efter målet åkte Hallin ut på tio minuter för osportsligt uppträdande.

- Jag och Malmös back David Petrasek hade gnabbats tidigare. Efter målet sa han till mig: du är helt oduglig. Jag svarade: Så dålig är jag väl inte när jag gjorde mål och då fick jag en högerkrok i ansiktet. Fattar inte riktigt varför jag åkte ut, säger Hallin.

Efter den ofrivilliga vilan kom Hallin tillbaka och gav på nytt Timrå ledningen (3-2) och sedan tackade han Zetterberg för senast genom att sätta upp denne till 4-2-målet.

Två mål och en assist i en match är inte illa av en spelare som på tidigare 47 matcher skrapat ihop 13 poäng (tre mål, tio assists).
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Helg Ernest: Han är ju i vart fall snyggast, och hade han dessutom störst (jag tvivlar inte, då linkpungarnas yttranden tyder på dvärgpittar) så var det nog honom tjejen raggade på.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Vem var det som åkte på en 10 minutare ?
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Friman SR: Var lite osäker där (Stavningen)
Var det Tal ang eller Tal lang men för att få in Tallinder vart det Tallang.

Ryktet säger att Lilja hade den största.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Helg Ernest: Tallang vem är det? Talang menar du väl?

Larionov: Huselius störst? Ja, på hotellrummet möjligen. Men störstblir man inte utan ödmjukhet och den saknar Huselius fullkomligt.Däremot så besitter Zäta en ödmjukhet som kan ta honom hur långt somhelst och att han nu leder poängligan är inte mer än rätt efter densäsong han har presterat, så det så...

FORZA TIK.........alltid, alltid.........
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
han har iof aldrig spelat med sundsvall (men njurunda som ligger i s-vall)
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
pyrre: hur snällt är det att jämföra en mogen foppa med en snubbe yngre än 15-16 år...efter den tiden vet jag inte av att han någonsin spelat med sundsvall...
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Larionov: Du verkar inte förstå nått ?
Har man bara en målgörare, så blir han automatiskt största poängplockare.
Men finns det flera tallanger delar dom på poängplockar bördan.
Vilket innebär att det blir mindre poäng per "Tallang".
Nu pratar vi Tallang inte Tallinder, för enda stället han lyckas sätta dit den är på Scandic.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Paddan: Min favvoschweizare Joel Savage har tyvärr lagt av inför den här säsongen.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
El Maco: Får man verkligen ha hur perversa namn som helst i Schweiz? Jag menar...Jean-Jacques Aeschlimann, Beat Forster, Beat Schuler, Romano Lemm...
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Larionov: menar du den där killen som lirar i Schweiz? Inget snack om vem som är minst och ynkligast.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Per HApps: Ja det är kul. Megastjärnan Z behövde 49 omgångar på sig för att uppnå det Husse gjorde på 34. Inget snack om vem som är störst m.a.o.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Per HApps: Det går ju fortare å skriva dåtid
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Förlåt, ni kanske inte har lärt er det på svenskalektionen ännu.

Preteritum är ett tempus som uttrycker förfluten tid.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
pyrre:
När du nämner Peter F, varför är det då bara i preteritum?
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: hehe foppa har ju dominerat i nhl ända sen han for över säsongen 1994 så z har nog kvar att bevisa att han måste dominera i nhl också det räcker inte med sundsvall
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Kul läsning om inte annat.

1 20 Zetterberg, Henrik Timrå LW 49 19 30 49 24 44:30
2 22 Huselius, Kristian LHC RW 34 14 35 49 10 41:21
3 13 Weinhandl, Mattias MODO CE 49 25 20 45 18 36:31
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Chief: Hahaha, jag förstår det. Tyvärr lär jag vara upptagen med att klia mig fundersamt i huvudet och fundera på vad i h-vete man ska undervisa om på högstadiet så det där Bjästa-TIFOt blir nog inställt denna gång.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
SIVASN: eller 8-9 va? :P
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
heart: Förlåt ja kanske drog till med en två-tre mål
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Paddan: Nu förstår jag då rakt inte vad du pratar om...

Vi tänkte att ett Bjästa-TIFO vore på sin plats.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
SIVASN: Skulle väl inte tro de va
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Chief: Med tanke på de mördande blickarna jag fick förra gången så vet jag inte riktigt vad jag ska säga.
Förresten, du glömde ju den viktigaste... han den där autografskrivande snubben...
 
Lite fundersam på hur man kommer att sköta invigningen av arenanamnet. Genom en stor On-knapp?
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Paddan: Alla tillhör vi den Heliga Kyrkan av Timrå IK, i Kentas, Zätas och den helige Nubbens namn. Amen.

We shall overcome MoDo.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Paddan: "We shall overcome!"
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
heart: Glöm de Horcof gör 10mål nästa match
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
El Maco: Hmm, jag tycker att ditt inlägg andades väldigt mycket Birgit Friggebo.
Är det dags att fatta varandras händer och börja sjunga nu?
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Och nu tar Zäta hem poängligan oxså.. KUL!
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
El Maco: Bered en väg för herran!Zäta och Kiprusoff tar
Timrå till SM-final.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
pyrre: Hehe, ärligt talat grabben. Du bör ta med i beräkningen att Forsberg har några mer år på nacken än Zäta i "hockeyns mecka". Det är väl uteifrån det inte särskilt konstigt att han hunnit bli en mer respekterad spelare. Som allroundspelare är Zäta bättre, han är en riktig arbetare som kan allt en stjärna kan men jobbar kopiöst hårt, dessutom är han smart och är kall som bara den. Han har en lägstanivå som är löjligt hög. Du behöver inte hålla med mig, det begär jag inte av en modoit. Skratta åt mitt påstående men du kommer med all sannolikhet få äta upp det så fort Zäta har öppnat dina vägrande ögon. Han kommer att bevisa det.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
pyrre: Ser man bättre om man breddar vingarna? Foppa är jättebra men går skadad, Börje Salming var jättebra, Pekka var en grym målvakt men inte lika grym bilhandlare. Henrik Zetterberg vinner skytteligan den här säsongen. Seså, det kan alla säkert enas om.
 
Henrik Zetterberg!
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: ja vad annars ska man säga som enögd timråit bredda era vingar och lyssna på övriga hockeyvärlden istället.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
pyrre:

Mekka (eller Mecka) är en stad i Saudiarabien och en helig vallfartsort? för muslimska pilgrimer. Här finns den heliga stenen Kaba och klippan Arafat. Rättrogna muslimer vänder sig under bön mot Mekka. Det finns speciella kompasser som pekar ut riktningen till Mekka.

Vad har detta med NHL & Peter Forberg att göra?

Upplys mig,
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
pyrre: På tal om hockeyns mecka så verkar den oerhört död för tillfället. Nu snackar vi elitserien och Sverige. Zäta är den bästa allroundspelaren, inget snack.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
pyrre:
Kan du förklara hur det hänger ihop det där med NHL & Mekka?
Jag i min enfald trodde att alla norr om Panamakanalen hatade allt vad muslimer och Koranen stod för.

Hur menar du då med "nhl hockeyns mecca"?
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
kalle i stan: Jepp, det håller jag me om, ja va ju där!;P Zäta lekte me Malmö.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Och Mora fick helt plötsligt guldläge att ta sig till slutspel, man avslutar hemma mot "enkla" Brynäs. Alltmedan Luleå förmodligen vill trycka dit SSK hemma för att säkra 7e platsen. Blir en spännande slutomgång.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
ernie eagle: Jag ger dej skobidrag!
Själv har jag lovat att äta upp min hatt om inte Timrå kommer tvåa, jag håller just på att göra en hatt av marsipan!
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: Visst svagt av MoDo att inte hålla nollan i slutsekunderna mot HV71 men det var sannerligen på tiden att de oxå fick göra ett mål¨med de chanser som de skapat under hela matchen, så jag tycker inte det var ett dugg orättvist även om du bara är akademisk betydelse då slutspelschansen rök all världens väg, för inte gör väl HV 20 mål i sista matchen och inte rasar SSK ihop och förlorar med 10-0 i Luleå och inte heller torskar Mora mot Bryäs hemma, det ter sig högst osannolikt i mina ögon. Skulle detta hända lovar jag att promenera till Sthlm och hem.

Vi säger så.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: kolla upp vem som har högst status i nhl hockeyns mecca z eller foppa
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Rox: Nä, men FBK vann ändå!!! hahaha.
Kommentera

512544 · »