LingaN: Skönaste segern i år utan tvekan :-) Skämt å sido så är det väl skönaste segern för säsongen. Nu lägger vi största fokus på slutspelsplats. Tycker dock att vi ska hålla ett vakande öga på kvalaseriestrecket till ytterligare 5-6 poäng är bärgade.
El Maco: Backlund tog ett skär ut så whalberg kör in i han. Lärking tar ut wahlberg på 2 min. då får han bryt och börjar slå i sarg och is med klubban. får 10 min tror jag men fortsätter då får han matchstraff.
Repeter: Ja, men i övrigt sere det ganska jämt ut ? 18-18 i skott. Kan det bli jämnare ?
Ishockey, Elitserien Malmö - Timrå 0 - 2 (0-0,0-2,X-X) Första (slut) Andra (slut) 0-1 (5.50) Mikko Laine (Lindström/Regin), 0-2 (14.23) Johan Ryno (Svensson/Warg)
Nu har man sett två perioder, spelat har lite att önska, men lite flyt med mål har vi ju haft. Dock saknar jag fortfarande farten och fantasin i offensiven och bättre avlastning till backaran i försvarszonen.
Det positiva är att "nyllet" ser helt ok ut, nästan samma frenesi som i början av säsongen och sist men inte minst Backe verkar vara tillbaka i gammal god form.....AMEN!
Bra period av Timrå. Grötigt som fan i mittzon, men när Timrå vinner så många närkamper som man gör så är dumpa/jaga en utmärkt taktik. Ryno skön. Taskig split-vision, men handleder har han pöjken. Backlund ser stabil ut, liksom försvaret i helhet.
Dream Team: Tänk om matchfan kunde vara slut nu då. Kämpa till döds Timrå. Med tanke på de andra resultaten ikväll så skulle KS spöket fara ett steg längre bort.