1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591412 inlägg · 6216 ämnen

Martin Lindman till FBK

« · 231246 · » Till forumet

Sv: Martin Lindman till FBK
Patrick: Den som han förhoppningsvis har fått under säsongen som har gått...
Kommentera

Laken:
Vilken klubbkänsla?
Kommentera

Det hördes redan i 107,4-intervjun att Lindman var tveksam till att stanna.
De andra spelarna har ju under säsongens gång sagt att de trivs bra i Timrå IK och verkligen VILL stanna, tänker då närmast på Kapanen, Robban, Nordgren m.fl.

Nej, jag hoppas att detta endast är ett dumt rykte och att Martin tar sitt förnuft till fånga...?!
Kan pengar verkligen ersätta lagmoral och klubbkänsla?
Kommentera

matsby: Det var ett uttalande från Omark, inte Luleå Hockey .
Kommentera

kerosene:
De drypande kommentarernas man har talat :)
Du tror inte att det skulle kunna skapa vissa problem för Timrå att värva spelare i framtiden om man visar en sådan inställning gentemot sina anställda? :)
Kommentera

Portello:
"luleå har som policy att inte göra något klart förrän man spelat färdigt"

Något de infört denna säsong eller?
:-)
Kommentera

The great one: Jindrich är på Radio Decibel kl.13 på torsdag.

Se länken...
Kommentera

kerosene: Om det är sant att han förhandlat under pågående slutspel håller jag fullständigt med. När det sedan gäller landslaget tror jag inte han skall vara säker på en plats, med eller utan "djupfrysta torskblock".
Timrås framgångar i vinter beror ju heller inte på en spelare utan hela laget. Kunde vi fylla luckan/hålet efter Z är det inga som helst problem att justera backsidan inför nästa säsong
Kommentera

klm:

Absolut, tycker bara inte att de enögda "korsfäst!"-roparna kunde få gapa oemotsagda.

Torde bli en enklare seger ikväll. Luleå ger ett skärrat intryck i media, tycker jag.
Kommentera

Arf74: Inget riktat mot mot dig över huvud taget! Vad är det, känslig för påhåpp, eller?

Av de fyra kvartsfinalserier som spelas har väl iaf två (LIF-FBK och HV-DIF) nått nivåer som man inte trodde fanns. Min länk var bara ett exempel på detta...

Znart bara sju timmar kvar...
Kommentera

Arf74: Nu lägger vi ner det här snacket om Lindman, klart karln är het och Thomas Malmqvist och Fredrik Larsson hugger så klart om de får minsta nys om nåt sånt här.

Men visst, skulle karln försvinna inom elitserien så får TIK pengar. Elitserien har ju upphävt Bosman med sina utbildningsbidrag. Kan väl ligga på 750 000 för en landslagsspelare eller nåt. Bättre siffror finns säkert att hitta på hockeyligan.se...

Sju timmar kvar...

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Dream Team:

Masken? Vad bryr jag mig om honom? Man är inte kollektivansluten till Leksand här i Dalarna.
Kommentera

Bo Bly: Jag håller med till fullo.

Önskar att man bänkade karln resten av slutspelet så han är kallare än ett par djupfrysta torskblock när vm drar igång. Tyvärr så är varken Sanny eller Halvardsson fullgoda ersättare =(
Kommentera

Arf74: Sandlådekrigens tid är kanske ändå över. Nu har Masken bestämt sig för att enbart bråka verbalt...

Vuxna män gör saker tillsammans...
Kommentera

Arf74: Man tackar ingen som förhandlar innan
säsongen är slut.
Kommentera

The great one: På Torsdag klockan 10 tror jag.
Kommentera

The great one: På Torsdag klockan 10 tror jag.
Kommentera

Klicka på sport, "OMark aktuell för Luleå"
Kommentera

Det där blev lite galet. testar igen
Kommentera

The great one: Är ju också rätt stora möjligheter att han går till Luleå.
Kommentera

Få se nu: om Lindmans kontrakt går ut, får TIK några pengar för övergången?
Kommentera

Jindrich ville man inte ha kvar i höstas, men under vårsäsongen har han visat sin kapacitet. ett 2-års kontrakt med Robert skulle sitta fint. Lindman ersätter vi med Johnny Oduya Hammarby och Pasi petriläinen TPS. Då går vi plus känns det som.
Lindman är ju Landslagsman så FBK fär väl punga ut lite extra för det.

Är det någon som vet vilken dag Jindrich skulle prata i radio?

Urban Omark skulle jag hellre ta än Hagos, tycker att TIK ska vända blickarna mot honom i stället innan SSK slår till.
Kommentera

Intressant att många verkar tycka att Lindman har plikter och skyldighteter gentemot TIK. Ni verkar glömma att nästan alla spelare i laget från början kommer någon annanstans ifrån, och följaktligen en gång har övergett andra lag för TIK.

Eftersom bygdelag inte längre existerar, och att alla lag faktiskt är så kallade köplag, är spelarövergångar en naturlig del av elithockeyn. Själv tycker jag att det är spännande att lagen skakas om lite inför varje säsong; jag tror knappast att vi hade haft ena benet i semi med fjolårets gäng! Om Lindman går, tacka honom istället för den tid som varit.
Kommentera

Dream Team: O´Learys... ÖL + Hockey = Underbart
Kommentera

IceMaster: Vanliga Canal+ tror jag visar kuddkriget i Jönköping. Har du tillgång till Pay-per-view eller Com Hem bestämmer du ju själv. Jag ska nog in på O´Learys...
Kommentera

IceMaster: Com Hem, Canal Digital PPV
Kommentera

Håller helt med om att Lindman inte bör hängas för att han vill tjäna mer pengar, det vill alla. Dåligt dock om man förhandlar under slutspel, det kan vänta ett tag FBK hittar ingen bättre back under tiden.

Vettigaste åsikten kom dock från Hassebo (tror jag det var), "vi fyllar luckan med Pasi". Vi kan väl ändå inte behålla alla backar från i år, utveckla juniorer och köpa in Pasi? Jindrich har ju varit i farozonen tidigare men fortsätter han spela som i måndags så vill jag ha kvar honom (krävs dock ett antal sådana matcher nu). Med tanke på de pengar som Lindman kommer att kosta nästa år så kanske det inte är ett dumt byte (och kanske därför som Kenta eller Nubber inte uttalar sig mer än de gjort nu). Jindrich däremot kanske kan fås att gå ner lite lönemässigt när laget gjort en så bra säsong.
Kommentera

Dream Team: Ahh, tackar... men ingen som vet vilken av dom som visar TIK?
Kommentera

IceMaster: Canal+/pay-per-view och Com Hem...
Kommentera

Patrick: Jag instämmer till 100%. Det verkar ju glasklart att något är på gång men inget verkar vara påskrivet ännu så låt oss visa att vi verkligen vill ha honom kvar. Om han sedan väljer FBK till slut så är det självklart tråkigt, men jag kommer inte att döma honom för det. Det kommer i så fall säkert att handla om en rejäl löneförhöjning och hur många av oss tackar tveklöst nej till det ?
Det är lätt att döma och vara idealist när man själv sitter på läktaren.

Daniel Alfredsson är ett ovanligt dåligt exempel på "idealisttemat". Har alla glömt att nämnde Alfredsson för en tid sedan strejkade för att få en löneförhöjning ? Sanningen är att gossarna i NHL har så mycket pengar att de utan att blinka "har råd" att sänka sin lön med en miljon eller så. Det är bara ett ytterligare bevis på hur sjuk den proffessionella idrotten är på sina håll.
Kommentera

COLD MAN: Instämmer till 100%!
Kommentera

Hade man varit i Lindmans kläder hade man väntat till efter säsongen innan man börjat förhandla. Men det är inget att göra, vem hade tackat nej till FBK?, av dom som kom till Timrå denna säsong?, inte många.
Kan man höja lönen till det dubbla minst, så hade dom flesta bytt klubb. För det är pengarana som styr allt här i livet...

Däremot börjar jag bli less på "bror-duktig" klubben Färjestad som startar förhandlingar mitt under rådande slutspel, dålig stil. I NHL får man inte starta några förhandlingar i förväg. Jag hoppas att vi får möta FBK och sätta dom på plats, en gång för alla...

Grymt snyggt intro + tifo i Måndags.

Krossa Luleå.

Älska Timrå.

Hata FBK.
Kommentera

Vilken kanal visas matchen på ikväll?
Kommentera

Patrick: Klockrent...
Kommentera

Jag tycker det är helt ok att klubbar förhandlar med agenter. Däremot bör påskrifterna låta vänta tills spelaren har spelat klart för säsongen.

Låt säga att du har jobbat på ett företag i 1 år. Din månadslön är 60.000 kr. Du gör ett mycket, mycket bra jobb - över allas förväntan. Ett annat företag kommer och erbjuder 120.000 kr i månaden för att utföra motsvarande arbete hos dem, medan företaget man är anställd hos endast har råd att erbjuda 90.000 kr/mån. Vad är det som skulle kunna få en att tacka till nej till ett lönelyft på 60.000 kr? En enorm kärlek till sitt företag där man varit anställd 1 år? Knappast. Ett enormt stöd och massor av önskningar från arbetskamrater (spelare) och kunder (supportrar)att personen i fråga ska stanna? Möjligtvis.

Så jag ser det personligen som vår största möjlighet att övertyga Martin Lindman om att stanna är att ge honom ett rörade stöd i åtminstone de närmsta två matcherna. Jag tycker vi verkligen ska ge allt för att påminna honom om hur gärna vi vill ha kvar honom och hur mycket han betyder för oss. Att häckla och spotta på honom ger knappast det vi alla vill ha.

Namninsamligen som gjordes för att behålla Markus Matthiasson var en bra idé. Som komplement till detta kan klacken visa sitt stöd och supporterklubben kanske kan komma med några "mutor" för att visa att vi vill ha honom kvar.
Kommentera

IceMaster: Klart det är sant. Dom hade ju rätt att Melin skrivit på för LHC. En gång rätt,alltid rätt. Typ.
Kommentera

IceMaster: eller "det hävdar i alla fall Expressen på onsdagen."

Kankse inte då, heh
Kommentera

Dragan 2k: Det finns på Sportal också.. hmm... dags att gå in på TT och kolla också =/
Kommentera

IceMaster: Känns som om man får ta dessa uppgifter från Expressen med en nypa salt. Finns det några som heltst uppgifter från andra medier som bekräftar att detta skulle vara på g? Man ska i vilket fall som helst inte lita på Expressen och GT när det gäller hockeynyheter.
Kommentera

Vilken jävla sätt att vakna upp!!! =/

Hoppas det bara är ett dåligt sätt att trissa upp lönen i TIK!
Kommentera

COLD MAN:
Det finns hjältar och så finns det horor.

Se länk!!
Kommentera

gAyL0rD: Ja, då kan han få ett och annat tips av Pelle Jöns att man ska bara spela i landslaget på hemmaplan och i VM!!!
Kommentera

GuRRa: Schssss, låt killen komma upp till ytan och andas en liten stund...
Kommentera

Dags för det klassiska GIF-citatet igen: "Money talks". Det är väl inte så konstigt att Lindman drar till FBK som viftar med tusenlappar. Synd bara att det ska komma ut i detta skede...

Vi fyller upp luckan med Pasi! =)
Kommentera

gAyL0rD: Vad gör du här?? Har inte ditt lag en egen gästbok??.
Kommentera

Det hoppas jag verkligen... INTE!!!

Hoppas han kan stå emot pengarasslet och stanna hos oss i alla fall en säsong till. Kom igen Martin stanna i TIK.

Snälla!!... Gör inte som Figo, ge inte efter för pengarna.
Kommentera

Moby Dick: Precis, låt killen utvecklas. Han kommer göra bra ifrån sig om han går till FBK, och kommer utvecklas mer än han hade gjort i timrå. Det är iaf vad jag tror. Men som sagt, är bara ett rykte.

Go timrå .. krossa luleå nu.
Kommentera

Per HApps: Aha kaminmannen
Kommentera

Lugn i stormen va. Lindman har förmodligen bara uttalat sig lätt om ett uttalande. FBK var ju smått intresserade redan innan denna säsong och såna här diskussioner brukar alltid dyka upp i slutspel. Så att börja kasta skit på stackars Lindman känns väldigt obefogat, han "förhandlar" ju knappast med FBK just nu. Sen ska man nog vara försiktig med att hylla andra spelare som mer trogna än andra, skulle inte förvåna mig ett dugg om ett antal spelare som gjort bra ifrån sig denna säsong försvinner till nästa och då är det bara att önska lycka till.
Kommentera

« · 231246 · »