1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592593 inlägg · 6217 ämnen

Mästarcupen i Norrtälje

« · 558755 Till forumet

Sv: Mästarcupen i Norrtälje
ernie eagle: Vet inte om det är så lämpligt att lingan dricker nån pilsner.. kanske inte har åldern inne riktigt
Kommentera

LingaN: 250 spänn för 4st Timråmatcher r ju som hittat, 500kr för hela turneringen.

Hockeynight every evening in the days of 4!

Come on - let´s go!
Kommentera

ernie eagle: En liten korrigering! Det skall givetvis stå Hur går tankarna när du väljer bort öldrickande i trevligtv samkväm med likasinnade?
Kommentera

LingaN: Nu är du så god och hänger med mig och grabbarna grus i bilen. Det finns en plats kvar!

ernie eagle, El Aka Ali, Marcus Norberg och Bergius från Härnösand!

Det blir rock´n´roll vill jag lova!

Sup å svälj - trevlig helg!
Kommentera

LingaN: Inte värt att åka ner? Hur fan går ditt tänk? Hur går tankarna om du väljer bara öldrickande i trevligt samkväm tillsammans med likasinnade?

Jag fattar ingenting! Jag förstår absolut ingenting!
Kommentera

Låter väldigt kul men jag vet inte om det är värt att åka ner heller. Men lycka till iallafall :)
Kommentera

79 Andersson: Självklart är det så att det finns en delegation av hungriga och hockeykåta supportrar från Timrå på plats i Roslagens famn under Mästarcupen. Något annat vore ju tjänstefel.

Minst 3st Timråsupportrar blir vi iaf. Men gissningsvis lär vi nog bli en 20-30 st om man räknar in de andra bilarna och folket som är utflyttade i exil till Stockholm som säkerligen lär ansluta på plats.

Sen kommer ju Bergslagenmaffian bestående av Kungsörs-Daniel och Kenneth "Smokey" Engström!!!

Håll hårt i hatten!

Vi syns å hörs!

SKÅL!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Finns det verkligen inte en enda själ som vill åka ner på Mästarcupen?
Kommentera

65selander: Ja tänka sig! Mig blir du inte av med i första taget :-)

Överallt och ingenstans. Men visst hade vi väl det trevligt i "sumpan" sist det begav sig! Tänka sig att man måljublade när Brynäs gjorde mål. Måste vara första, enda och sista gången =).
Kommentera

ernie eagle: Så du menar på fullaste allavar att jag måste dras med dig där också ;-)

Välkomna ner iaf. Det är en superrolig turnering
Kommentera

ernie eagle: Efter att ha telefonerat med El Aka Ali igår (läs onsdag 15:e juni) bestämde vi att utnyttja mina fria hyrweekend med Europcar ner till Mästarcupen i Norrtälje.

Det blir alltså Uffe som kör då jag inte har ngt körkort. Finns det några fler som vill åka nästan gratis till Norrtälje? 200kr t/r ungefär i bensin!

Vore kul om vi blev 4-5st i bilen. Först till kvarn får först mala.

Anmälan göres till mig här på HS brevledes eller genom att slå mig en signal på nallen - 0734 25 04 39!!!

Mästarcupen spelas 18-21 augusti och vi kommer påbörja färden söderut torsdagmorgon nån gång vid 10-snåret!

Kommentera

Frella: Just sa är det. Tur att nån styr upp grejerna när en annan är ute och dyker på djupa vatten =).
Kommentera

ernie eagle: För att bilderna ska komma in i datorn krävs väl endast USB-uttag visserligen. Eller via blåtand.
Kommentera

Friman SR: Äsch skit det detsamma. Vet fan inte vad jag tänkte på. Jo förresten så att bilderna kommer in i datorn. En mobil ja med GPRS eller en vanlig digitalkamera. Jag var lite för kvick där i tankarna.

Men det kanske är framtiden digitalkameror med GPRS, fråga mig fan inte till vad, för det har jag ju noll koll på ;)
Kommentera

Friman SR: Jag tror han menar digitalkamera med GPS-sändare så att han kan hitta igen den när han supit bort den...
Kommentera

ernie eagle: Häjkon påre själv du... Men nu har du allt fått något om bakfoten, "digitalkamera med GPRS "?????? Vad är det nu du vill låna? Är det en mobiltelefon med kamera som har GPRS abonnemang eller har man kanske kommit på något nytt i digitalkamerabranschen??? ;-)
Kommentera

Mästarcupen i Norrtälje
Häjkån bäjkån!

18/8-21/8 spelas ju som bekant Mästarcupen i Norrtälje.

Jag kommer att vara på plats. Vet att Tommy Swärdh och förmodligen också Patrik Melandr från Kramfors skall ner, mina reskamrater till Schweiz ifjol.

Jag har en fri hyrweekend med bil från Europcar. Eventuellt kanske man måste betala in ett dygn extra eftersom det är 3 dygn det rör sig om.

Jag undrar om det finns några ifrån Timrå som har lust att agera chaufför och så kvittar vi på soppan.

Jag står alltså för bilen, bara ngn vill hänga på och köra bilen eftersom jag än så länge saknar körkort.

Dessutom undrar jag om det finns någon har en digitalkamera med GPRS de kan låna ut till mig så jag kan ta några schyssta bilder som man sedan scannar in på datorn.

Och sedan sökes även fotografer (utbildning är ej krav) om man har dkomenterad vana av foto och bildhantering till fanzinet Magazine 62!

Vi tänker nämligen försöka göra tidningen ännu proffsigare nästa säsong med lite bilder.

Olle "Knylan" Friberg kommer att ställa upp i mån av tid. Men det är tacksamt om vi kunde några fler som gillar att plåta estetiska bilder och fånga ögonblicket.

Naturligtvis utgår ingen ersättning för detta då fanzinet är en tidning för medlemmar av medlemmar.

Känner ni er sugen på att foto bilder till tidningen, hör av er till via mejlfunktionen härinne med namn och telefonnummer så kommer jag att höra av mig!

Det är tacksamt om ni är kvick i tankarna och hör av er snarast, då det första numret av tidningen skall vara tryckt och klar i mitten på september.

Vill ni skriva material i tidningen eller bidra med en gästkrönika så är också det välkommet inslag - då gör ni precis som ovan! Kontaktar mig brevledes med namn och telefonnummer och märk tydligt vad det är ni är intresserade av, fotografering eller att fatta skribentpennan.

Vi kommer att hålla möten inom kort. Jag, Jimmy Hamrin och Olle Friberg.
Kan du inte närvara på mötena så kommer givetvis vi att informera dig om upplägget och vad som vi lägger fokus på.

T ex vilka teman och intervjuer som skall göras. Och tänk på att om ni vill göra en krönika att den måste ha en någon sorts form av anknytning till Timrå.

Därutöver är det fria tyglar som gäller.

Keep it up a good work!

Kommentera

« · 558755