Falken: Hehe.. såg det nu =) Av någon outgrundlig anledning (hunger, förmodligen) var det Leksand jag tittade efter istället för Brynäs, och ja, dom var spellediga dagen innan... =)
Falken: Fråga inte mig, jag spekulerar bara. Det kanske är skillnaden i upplägget och när man gick på is som syns, vad vet jag. Eller så är Leksand bara så mycket bättre. Välj det som känns troligast..
Dream Team: Jo, men vi (Brynäs) hade ju rätt så tuffa matcher vi också på tre dagar (tre matcher). Trots det stack det inte iväg igår mot Leksand. Vart ju bara 1-0 till Leksand. Om ni är trötta idag, hur blir det då mot oss imorgon?
friskan: Det verkar vara ett synnerligen tröttkört Timrå på isen idag. Tredje matchen på tre dagar, och samtliga dessa har varit av den tuffare karaktären. Lägg till tuff träning på det så är en reaktion av det här slaget nog fullt naturlig.
tikpower: Vi följer den tråd som redan finns i ämnet. Timrå ligger på tredje plats med 4 poäng, 2 poäng bakom Brynäs som är i topp. Ny match mot Leksand (5 p.), idag kl. 16.
Det finns nu en kort sammanfattning på hemsidan om dagens match mot Jokerit. Det som nämns är enbart positiva ord och främst ett återigen vasst målvaktsspel. Den här gången var det Johan Asplunds tur att svara för det. Det är visserligen bara träningsmatcher än så länge, men jag börjar känna mig väldigt tillfreds med målvaktssidan i Timrå den här säsongen. Dessa båda herrar kan nog dessutom trigga varandra till stordåd. En mycket bra match, tydligen, där målvaktsspelet hos Jokerit enligt hemsidan var det som räddade finnarna.
Trots strafförlusten som väl på det sätt det avgörs knappast kan beskrivas som speciellt tung är ju dagens glädjeämne att vi håller nollan efter full tid. Ett gott betyg till Asplund i kassen, ja, visserligen utan att ha sett matchen, eller veta nåt alls om matchbilden. Jokerit sas i de tidigare förlusterna spela under sin förmåga. Vi får väl höra vilken förmåga man nådde upp till idag mot Timrå inom kort. Det kan ju faktiskt ha varit väldigt bra gjort att få med sig en poäng från den här matchen. TIK hade dessutom en sen match från igår kväll i benen, vilket nog påverkade en del.
Mappe: Lugn i bussen, vetja. Straffarna i elitserien är borta, så det lär inte löna sig nåt nämnvärt mycket att träna, eftersom de straffar som det annars döms för väl inte är så hemskt vanliga.
Friskan: Där ser man. Du har direktlänk till Norrtälje, vad det verkar?
friskan: Ja ja, de (Jokerit)har ju som sagt varit på is betydligt länge än älskade TIK... Förlora på straffar... allt är precis som vanligt då kan man säga... TRÄNA STRAFFAR!
Dream Team: Eftersom jag vet att det kommer att gå illa för TIK i vinter vill jag föreslå att vi inte väntar till slutet av säsongen som Giffarna, utan sparkar tränaren redan från början. Det är krafttag det!