1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590824 inlägg · 6217 ämnen

Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9

« · 750894 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
gud: Apropå gråta...sitt du därnere i ditt blåshål till stad och gråt krokodiltårar i afton klockan 19 när pucken släpps!
Kommentera

Mats Edström:

Skillnaden mellan dig och Ann ikväll är att du kommer att vara ledsen och ha väldigt lätt till en tår i ögat..Men det är helt ok att en vuxen kille som du att gråta..;)

Medans Ann kommer att vara glad över den övertygande segern som TIMRÅ IK tar ikväll..

FORZA TIMRÅ IK...

Kommentera

Mats Edström: mmm men då slår du ur underläge....3 mot en...Din sambo är ju vettig o håller på det enda rätta...:))))Alltså TIMRÅ IK......det rätta laget....
Kommentera

ernie eagle: Ingen assist på målet? Solo från eget mål, va´läckert!
Kommentera

Ann: Finns vissa risker att kvällen derby fortsätter in på småtimmarna, fast arenan flyttar till Örnen. Det är dock skönt att ni har favorittrycket på er.
Kommentera

Kerstin_k: Säsongens premiärskytt blir *trumvirvel* - PER HALLIN!

2.
3. Timo Pärssinen åker ut först.
4. Oscar Sundh - matchens lirare!
Kommentera

Äntligen är det då dags och här har ni dagens män i svartvita uniformer...

Chef: LÄRKING, Christer
LM 1:ANDERSSON, Åke
LM 2:AHLSTRÖM, Anders

FORZA TIK.....alltid, altid...........
Kommentera

Herminator: Ja just ja;))
Kommentera

Ann: Rättelse: Ni MoDolider ska det vara (c;
Kommentera

Mats Edström: Ojojoj....du är inte rädd om livet du...men det är klart i din ålder är det ju inte långt kvar;)

Tänk på en sak...du är på jobbet ..jag är hemma....många fällor jag kan hinna gillra innan du anländer till 8:e kära granne...

O du...mycket visste jag men inte att din hemliga(numera välkända) fantasi var mej i bur?!?!? Tänk vad ni Modoiter har underliga tankar...
Kommentera

Fet-Ecke: Då får jag väl klättra ner från 8:e då och näta in balkongen så det inte händer en olycka. Tänka sig Ann i bur, vilken upplevelse...Fixar det och sen drar jag iväg till EON, trust me!!!

Ska jag låta min radio stå på så hon får höra lite från premiären på radiosporten i alla fall?

Kommentera

Mats Edström: Hon bor på Örnen på 7:e våningen. Kanske blir första base-hoppet från Örnen någonsin! :)
Kommentera

Ann: Men kanske en granne som spikar för din dörr från utsidan...
Kommentera

Kerstin_k:

1. Oscar Sundh
2. Johan Andersson, Eric Moe!!!
3. Per Styf
4. Johan Backlund!
Kommentera

Abron: Inte ens en skock vilda hästar kan hålla mej borta ikväll...No Way...

Kerstin K: Japp så underbart...
Tror Jonte gör första målet ...(jublet vill aldrig sluta) passet kommer från Hahl...Första utvisningen kan nog Hallin råka ut för...Matchens lirare blir Backlund då han agerar mur i det Rödvita målet......Hoppet är det sista som sviker en så jag hoppar vidare...
Kommentera

Kerstin_k:

1. Horava
2. Svartvadet
3. Hedström
4. Krizan

Så blir det :)
Kommentera

Ann: Så otroligt skönt, härligt och alldeles underbart att det äntligen drar igång. Det är alltid lika jobbigt att vänta in ett nytt hockeyår.

Frågor inför kvällens drabbning:

1. Vem gör första målet?

2. Assisterad av vem?

3. Vem åker ut först?

4. Matchens lirare?

Vad tror ni?
Kommentera

Ann:
Hmm ! Funderar på om det är en så bra symtom det där, borde nog se om du kunde få nått i piller eller möjligen bör du in på isoleringen, det kan ju förböveln smitta ? Håll dig hemma ikväll, typ lyssna på sportradion....
Kommentera

URK....vaknar denna morgon med en lätt känsla av illamående...men dock inte ett sjukdomsillamående nej mer en "dåjagvarlitenkänslapåjulaftonsmorgonen"..Kommer det jag så gärna vill ha att ligga i något av dom hårda paketen som kommer att öppnas ikväll...Jag är förväntansfull och jag funderar..hur ska det gå..Jaja...ÄNTLIGEN drar det igång iallafall...den långa underbara ibland fördjävligt hemska spännande resan då man kastas mellan hopp och förtvivlan...ÄNTLIGEN får man känna detta illamående några gånger i veckan i flera månader....Som jag längtat...

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA.....så enkelt är det..
Kommentera

varför i helvete är min banjo ostämd?
Kommentera

Fanzin: Fast går dom på rätt buss? Blir kul i Kramfors i morgon kväll! "Var är Arenan"..."Vicken Jävvla arena?"
Kommentera

Fick höra att Modosupportrarna för första gången kommer åka ner med två bussar till Timrå. Deras största till Timrå med andra ord.
Kommentera

Kerstin_k: Säger de så blir det väl så. Det bestämmer vi.
Kommentera

El Maco: Hehe, ganska roligt på hockeykväll nu. Det är officiellt, om man lyssnar till tränarna och vissa tongivande spelare i respektive lag, att vi är årets outsider. Lägg därtill att Wikegård tippar oss 3:a.
Kommentera

Jäkligt skönt att serien drar igång igen. Allsvenskan känns osedvanligt död tack vare GIF-brist (bara inte Superettan får samma bristsjukdom), överskottet av hjärndöda sabotörer på läktarplats och framförallt i kontrast med fotbollen i VM som gör det lite extra sorgligt att se Öis-IFK tjonga... Efter förra säsongens Timråvacuum där höjdaren var en viktig seger borta mot SSK har vi ett riktigt lag igen. Inga stölder av spelare till NHL och bättre åldersstruktur.

"Heart of Hockey" blir i likhet med Timrå ett mittenlag. Gärna lite mer bottenmitt än oss. Ingen anledning att inte börja med en trepoängare. "Heart of Hockey" verkar ju inte ha tagit av skydden än och Jonte äter bara mer och mer gröt och blir större och starkare för varje match. 4-2 och en massa mål av 20-åringar i Timråtröja.

Kommentera

Vi behöver ett gäng snälla människor som kan hjälpa till att skicka upp flaggan imorgon. Eftersom resterande tifogruppen har uppdrag på annat håll under introt och matchen, står jag ensam med Knylan och ska skicka upp flaggan som är åt helvete för stor för att vi ska klara det själva.

Den som vill vara bussig och som kanske sitter på Norra och vill se nånting, kan kliva med oss när vi börjar pula på med flaggan inför introt.
Kommentera

Alla som INTE har biljett...
endast 75 kvar på ståplats nu..
Kommentera

hoppas Timrå kör över Modo..
Kommentera

Laken: Det är en flagga... ;) Vi behöver fortfarande hjälp, så den som vill ta en smygtitt får glapp dra sig upp mot hallen och hjälpa till.
Kommentera

Hoppas på ett maffigt tifo lagom till premiären!
Någon som vill förtälja litegrann vad tifot går går ut på...?
Kommentera

Per HApps: Det blir ingen match! Timrå kommer att mosa kråkorna
från lilla jönköping totalt.
Kommentera

Kerstin_k:
Så sant som det är sagt.
Kommentera

Per HApps: Låter alltså som om det kommer att vara värt att ta med sig kameran på premiären? Kan ju vara roligt att föreviga deras arbete.
Kommentera

Kattiz:
Då är det premiären på tapeten. Gjorde en lov upp till Arenan i kväll och spanade in Knyllot, Jimmy H mfl som jobbade på premiärtifot. En sak är då säker. Med den ambitionsnivån dom har satt upp kommer dom att behöva hjälp i vinter.
Så ta nu och skicka ett brev till grabbarna och erbjud eran hjälp.
Kommentera

4EVER: det här har inte med ämnet att göra.Men om det är några tappra timråsupp.som ska upp till skelefte imorgon så håll utkik efter den eminenta herre som ska stå i skellefteåklacken iklädd timråtröja.Allt enl. egen utsago i jonteaffären.Men det kanske gällde första seriematchen jag vet inte.Men isåfall får ni göra det då.Hade gärna åkt upp själv men det är lite långt från göteborg.GO TIMRÅ GO!
Kommentera

htikare:

Tack! Ser fram emot att se TIK också i hallen igen!

Lycka till i vinter!

SAIK
Kommentera

4EVER: Ni kommer å darra som ni gjort tidigare..
Kommentera

4EVER: Menar Du drag från springor o hål i väggarna då?? ..allvarligt talat så ser vi tikare (de flesta tror jag) fram emot att få åka upp till er på matcher o tycker det är bra att Ni gick upp!
Nu har ni ju fått eran nye"King" också o ni lär stanna kvar i elitserien..
Kommentera

Uddan:

Du menar att vi skulle ta stryk av Tälje och Leksand i en ev. kvalserie med den trupp vi har idag!?

Du verkar ju ha dödskoll på läget! :D

SAIK
Kommentera

Bo Bly:

Nää, det är väl de extra tunna, va? Har väl ni patent på! :)

Vi kör med OB! Tar väl mer än 4-5 gånger sin egen vikt!? :)

SAIK ALWAYS AND
Kommentera

4EVER: Pratar om Timrå-Modo ja!!! Sen så kommer ni åka ur ES. å harva i allsvenskan igen.
Kommentera

4EVER: Saik always ultra är det eran supporterklubb?
Kommentera

Uddan:

En sak du inte behöver oroa dig över är draget i ladan! har vi lyckats upprätthålla ett vida känt drag i ladan trots 16 års harvande utanför ES så tror jag inte det blir några större problem i år heller!

Välkomna upp!!

SAIK ALWAYS and...
Kommentera

Ambroo: Kul o höra..Känns välbalancerade femmor när det gäller fysisk styrka o förväntade poäng o målgörare. Sundh verkar fysiskt stark o är nog ett bra komplement till Regin plus att båda är tekniska..
Svenssson - Nillson fungerade ju bra tillsammans under SCA-cupen då med J.A o nu istället med fartfyllde Warg i mitten ..
Kommentera

Inte slutsålt än..Måste ju bli slutsålt så de blir lite drag där.. :)
Kommentera

Ambroo: Ser ju kanon ut..Hoppas dom leverara åxå.. :)
Kommentera

Var och lunchade på hallen idag och det känns verkligen att det börjar dra ihop sig. Så här såg femmorna ut på dagens träning (givetvis med Backlund och Asplund i målen...);

Lotvonen - Strålman
Hedström - Hahl - Pärssinen

Kokko - Styf
Svensson - Warg - Nilsson

Koskinen - Lindström
Hallin - Andersson - Carlsson

Svedberg - Moe
Sundh - Regin - Nylander

Noterbart är att man tränade en hel del pp och således då även bp... Man nötte dock inte med några renodlade pp/bp-uppställningar utan man rullade på samtiliga formationer.
Kommentera

Och det fins fortfarande sittplatser kvar eligt ticnet...
Kommentera

...och den här rekordtidiga trådstarten av Kattiz hittade jag på sidan sex på Visa ämnen.
Kommentera

« · 750894 · »