ernie eagle: Om det nu var artikeln som hette "Duellen" där Ulf Eklund försökte jämföra Jonte och Sundström som du är så upprörd över så vore det väl i sådana fall enklare att gnälla på den som skrivit artikeln. Eller så är det någon annan artikel som fått dina känslor att svalla
ernie eagle: Ang ynger förmågor så ha vi också ett gäng unga lovande spelare som har stor potential och kommer att utvecklas.Sen är det lite komiskt att du kan döma ut oss efter att ha sett oss en match.
Dream Team: Bröderna Steen är ju hjärndöda människor båda två. Så rutinerat och begåvat att förstöra för sitt egna lag. Det brinner fel lite för ofta för jag skall anse att de kan vara någon som helst tillgång i ett lag.
ståpäls: Nu jäklar har jag gett den där däringa Hägglund på pälsen alltså. Jag totalsågade Sundström och ifrågasatte Hägglunds kompetens.
Hej!
Det syns ju verkligen vart du har dina sympatier i allafall. Det är ju nästintill skrattretande hur du kan ranka Sundström före Hedström.
Jag har aldrig förstått Sundströms storhet egentligen, visst en respekterad hockeyspelare men den där stjärnstatusen ni Öviksbor vill kröna honom med är ju otroligt.
Och Sundström kommer tokfloppa i vinter av den enkla anledning att MoDo inte har någon plan B.
Det vilar ett för stort ansvar på Susse, Salle, Svarten, möjligen Hasse Jonsson och Karol Krizan.
Krizan kommer inte vara dålig i år men förvänta er ingen demonisk övermänsklighet en gång till av Karol.
Pasi Tuominen kommer göra något enstaka poäng i vinter. Men finnar gör av hävd och tradition sällan två kanonsäsonger i rad. Åtminstone inte i Elitserien.
Har jag glömt någon? Just Horava! Ja han var riktigt jäkla bra ifjol och kan komma att fortsätta utvecklas ytterligare, det kanske är rent av honom ni skall hoppas på som frälsare - vad vet jag?
Titta på Timrå? Visst tusan är våran beryktade "sexmiljonerskedja" uppskriven men det är ju i mångt och mycket en schablonbild i media också. Naturligtvis är Hahl, Pärssinen och Hedström viktiga för oss.
Men det är de yngre förmågorna i första som kommer orsaka hög spänningsvolt i Sörberges utkanter denna ssong. Läs Johan Andersson, Johan Backlund, Oscar Sundh, Björn Svensson, Anton Strålman och Peter Regin.
Sedan tycker jag det är omdömeslöst uppträdande sista tio igår kväll utav MoDo Hockey. Att medvetet försöka skada motståndarna, starta slagsmål och försöka orsaka skrämselhicka med att dra på sig x2 2+10min samt några ytterligare tvåor för att matchen är förlorad. Och Lückner accepterar detta. Är han måhända en ännu större pajas och ännu sämre förlorare.
Timrå låter sig inte skrämmas av skadeskjutna kråkor ifrån Nolaskogs i vartfall.
Vänliga hälsningar Magnus Sjöstedt, Livsnjutande Timråsupporter
ståpäls: Det kanske är ovanligt varmt ute för årstiden plus en fullsatt hall så det blir nog snart bättre..det syntes ju också verkligen att pucken "fastnade" i isen emellanåt så det såg ut som spelarna var lite ovän med pucken men det var nog som sagt bara värmen..
LingaN har tagit massor av bilder som Dalan förhoppningsvis lägger in under dagen .. sedan så ska vi förhoppningsvis även kunna lägga ut en liten film!
Gode Gun vad livet är underbart!!! Det VAR rätt grejjer i de hårda paketen jag önskade mej......SA ju att Jonte skulle göra första målet:)))) Visst det är lång väg kvar att vandra innan slutspel...men låt oss nu NJUTA av denna segers sötma....
VAd beträffar Mats Edström så tyckte jag att jag igår då jag kom hem såg en ynklig varelse traska fram o tillbaka ute på gården o upprepa ett typ av mantra för sej själv....-:"Modo är bra Modo är bra Modo är bra"......
Uddan: Skrolla ner en bit i tråden. En person, kommer inte ihåg namnet, har en bild på tifot i sitt filarkiv. Skrolla ner tills du ser att någon har lagt in en länk så hittar du det.
Istället för att hylla Jonte mm så tycker jag att det känns positivt att Koskinen är tillbaka i form, att Nylander känns som en klart bättre spelare än Ström ifjol mm.
Det enda negativa är väl introt! Tycker att det kan bli ännu bättre, nu när man har "Jumbo" på plats.
Bo Bly: Även jag har sett Timrå 3 gånger, men jag tycker att laget har imponerat mest. Dock med en fin krydda med kedjan hahl, Pärssinen, Hedström. Som de lekte med Mora ser man sällan i en hockey match. Årets genombrott tror jag blir Strålman. Klart bästa back idag. Den killen blir nog svår att behålla nästa säsong. Årets Rockey blir Oscar Sundh. Han kommer att kontra in en heldel mål på bortaisarna...
Klart godkänd insats! Och ännu mer positivt att Larsson ser ut att bli Tikare denne var ju ombytt men gjorde inga byten. Sundsall fans är nog sura som citroner, men vi är kungar..
actionleif: Det kanske går att hitta en annan plats, den är för bra för att inte sitta uppe. I kväll gällde även Efter Regin kommer solsken. Så kändes det i TIK-hjärtat efter 2-0 målet i alla fall.