Bara kvarten kvar nu. Sitter hemma i soffan. Får inte somna. Ska snart iväg. Måste se matchen. Idiotiskt nog stänger de redan kl 21 på måndagar. Undrar om det hela är avgjort vid det laget. Och åt vilket håll i så fall. Fan vad trött man är...
tjobba: Kan ju hoppas lär sakna matchträning i PP kan det smälla om han kan träffa mål har aldrig vart med om en spelare som missat så mycket . Har ett jäkla skott annars ska normalt hängt 10-15 mål till på alla chanser han haft.
Modano: Vi har en joker på isen i kväll - Johan Persson. Kan vilan ha gjort honom gott och att målförbannelsen bryts i kväll? Men jag hade gärna sett honom i någon av de två företa kedjorna istället för i fjärde.
Undra om vi kommer vara med från start idag,känns sådär på den fronten senaste tiden. Ska bli intressant att se hur nerverna hanteras idag. AIK lär ju också känna viss press ändå.
Skälva satan Didde bröderna Westin Mattsson och den spelare som vart bäst sista tiden Basse borta måste vila någon förbannelse över klubben. Bara ett under kan rädda oss ikväll annars är säsongen över
Heisenberg: Bara att casha in...slängt in en sudd på klar råttseger. minst 2 mål..Lättförtjänta pengar, för det kan väl aldrig gå på annat sätt. Nä, aldrig aldrig aldrig..
Ja, det känns förjävligt alltihop. Decimerat manskap till förbannelse. Får inte riktigt, men nånting ditåt, när den ene efter den andre drog på sig långtidsskador säsongen 2006/2007. Den säsong då vi borde ha vunnit SM-guld. Pärssinen, Hahl, Pyörälä, Hedström etc... Med laget intakt kan jag tänka mig att vi hade fixat det. Men inte nog med alla skadorna. Vi åkte ur på grymmast möjliga sätt dessutom. Var fanns hockeygudarna när vi som bäst behövde dem?
Sitter i Triangelns köpgalleria. Vill inte gå hem och riskera att somna i soffan. Har köpt nya duschdraperiringar. Svimmade i badrummet i helgen och drog ner samtliga ringar som underligt nog krossades och blev rena helvetet att gå på sedan. Lite grand som i filmen Psycho fast utan ond bråd död. Såna gånger kan man undra varför ens flickvän väljer att stanna kvar. Trots allt säger hon sig vara kräsen. Fast hon har ju sedan tidigare många fyllon på sitt CV. Jag älskar henne.
Jaha, tänker ni nu då, vad fan har det där med MECA Hockey Race att göra? Precis ALLT, skulle jag säga. Allting är relevant och kärleken till ens partner är ungefär som kärleken till ens favoritlag. Man förlåter dem för det mesta och följer dem i vått och torrt. I alla väder.
Jag önskar verkligen att man befann sig på en Söderpub i skrivande stund. Med Hovet i sikte. Säkert sitter där en del goa gubbar från förr. TIK08. Det var tider det. Fan vad kul vi hade! : )
Sanatoriet? Du är inte på plats i kväll? Du behövs på Hovet! : )
Själv sitter man i lokalbussen och mår halvskit. Fick inte med mig sobrilen i morse och har varit bakis nåt djävulskt nu i e.m. Värsta jävla sortens bakfylla med abstinensbesvär som grädde på snömoset. Måste ta en återställare det första man gör när man kommer hem annars går jag fan under alltså.
Nästa problem blir att undvika att somna i hörnsoffan. För man är ju sjukt trött också. Och då riskerar man att inte vakna i tid till matchen. Det har hänt förr. : (
Ja, MECA är nån slags bilverkstäder. Finns på stenåldersgatan i Fosieby (Malmö).
Meca? Hur fan kan det heta Mecarejset? Hur mycket deg har den firman pyntat in i serien för att få sätta ditt sitt namn på slutspelet? Är inte Meca en billagningsfirma?
Borde den inte heta MEKA då? Uttalas det typ Mescha? Eller Mesha?
Jag orkar inte med den här jävla bakgårds-stämpeln... Det öses typ 25 millar över alla äckliga SHL-lag. Och så ska vi lira i något utkyld sluspelsordning som får en LSD-knarkare på speed att framstå som både logisk och familjär. Med lag som banjomodo, Almtuna och fucking Pantern!?
Hockeylivet är svart som natten. Ge oss ett suddigt C-more, en fickljumen Explorer och en hemmadommare från gränstrakterna av Sundbyberg. Jag vill ha Modano som speaker! Själv tänker jag nog åka till sanatoriet i Timrå och höra matchen via XYZ-kvarten på knastrig kortvåg.
Jag är inte bitter! Jag är bara en hårt prövad TIK:are.
Låt oss gruppgnaga på en valium stor som en hockeypuck och må Skatteverket jaga alla äckliga SHL-lyxlirar-supportrar med straffskatter och kolera!
Lägger min sista 50-lapp på 2-9 och spelar på läppen.
Ja, vilken klassiker hela den där resan. Gjorde vi matstopp i Uppsala? Det kan stämma. Mina minnen har förvisso grumlats med åren, men just det där snygga målet glömmer man inte i första taget. Det där med reklamskylten dock, det minns jag faktiskt inte.
DJ Hemp: AIK, kvalserien 01-02.. Vilka minnen....Jag kan exakt se målet framför mig när Z serverar Fagemo en sidledspassning som Fagemo sedan sätter. Eufori!!
Tror det var den matchen som man höll på att bli utslängd eftersom vi var flera som i takt bankade skiten ur nån jäkla reklamskylt som hängde framför oss på räcket vilket inte gillades av vakterna...
Jag har en rätt så krass världssyn, men miraklernas tid kanske inte är förbi ännu. Timrå har överraskat förr. Men, nej, inte den här gången. Det är kört...
FH - avdammad: Gör samma sak, men när jag tänker att dom vinner för att det är så upplagt för förlust inser jag att jag ju tror att dom kommer vinna. Och tror jag det blir det förlust. Vilket iofs torde innebära att det blir tvärtom... osv.
Jag nöjer mig med att hålla tummarna och hoppas på mirakel. Det k a n gå.
Det är ungefär så jag resonerar också¨. AIK är lite av vårt s k bogey team numera, så det här kan väl aldrig gå vägen. Jag ser mig själv sitta i den mysiga runda soffan på "Ollan" och sucka över spilld mjölk. I värsta fall blir vi alldeles utspelade och sedan är rejset redan över... : (
Det känns som att det nästan bara är jag som är rastlös inför kvällens drabbning. Här vankar man av och an i korridorerna. Fyra timmar kvar nu. Jag kan knappt bärga mig. Huga...
Nu är det mindre än fem timmar kvar till årets race. Nedräkningen har börjat på allvar. Jag gissar att AIK som vanligt vinner med ett par kassar. 2-0? Nej, men Gud vad trist. Överraska oss i kväll, Timrå!
Sputnik: Med facit i hand: Ja, Kapanen skulle ha stått i den sjunde matchen men här måste jag ändå förvara Lill-Kentas beslut. Vi hade en av NHL:s bästa målvakter, frågan är om inte Kipper dessutom ansågs vara den bäste i NHL. Han hade svajat i Timrå under säsongen men storspelade i sjätte matchen borta då vi kvitterade till 3-3 i matcher. Var själv på plats då och jag minns den euforiska känslan då Robert Carlsson satte 3-1 med några minuter kvar. Det kändes som Kipper skulle spela sin bästa hockey när det gällde som mest och som sagt, han var briljant i sjätte matchen. Hade jag varit tränare hade jag också satt Kiprusoff i kassen i sjunde matchen. Men med facit i hand var det ett felbeslut.
JanneH: Klart som fan det går åt helvete utan Målvakt och utan de två backar som klarar av att spela fysiskt de övriga är livrädda i det fysiska spelet. Sedan kunde vilken dåre som helst fatta att Mattsson kan bli skadad och naturligtvis täckt upp där innan fönstret stängde nu får det vara nog med Nubben som sportchef och slut på de här jävla dvärgbyggen som på gått sedan han kom tillbaka. Vi har haft två spelare som räddat klubben från negativt kval passa på att se deras fem sista matcher i föreningen.
DJ Hemp: Ja jag har sagt många positiva grejer om Lill Kenta men i Kapanen fallet gjorde han en fadäs. Minns att Kapanen var grym då han fick stå mot djurkyrkogården. Kiprusoff levde lite på sitt namn och kom inte upp i riktig nivå. Kommer ihåg att man verkligen hoppades att Kapanen skulle få stå sista matchen, men att valet föll på Kipper som var lite svajig och släppte nån billig puck.
Kimmo fick mycket riktigt ett genombrott där. Han räddade oss många gånger. Måste ha känts surt att bli åsidosatt i den sjunde och avgörande kvarten mot DIF 2005 (ett mycket tråkigt minne)...
sargad: Tänk om vi tar en trea i kväll? Med Dahlén, Wedin, Persson och Elias som målskyttar när vi vinner med 4-2. Lek med tanken! Då är vi med i rejset! Men hur många matcher i rad har AIK vunnit? 12? 13?
kulltorp: Fan vilken besvikelse att läsa att Mattsson missar även kvällens match, varför kan vi inte få mäta oss med AIK med bästa tänkbara förutsättningar. Ohre på Hovet när AIK trycker på. Hujedamig....
Piss bara att vi måste vänta i nästan nio timmar på det där det första pucksläppet. Nu börjar jag bli riktigt otålig. Dessvärre fick jag inte med mig mina Sobril i morse. Den här dagen blir nog rena helvetet...
Minns förresten en helt underbar seger på Hovet i Kvalserien 2001. Zäta serverade Fagemo och vi avgjorde med 2-1 efter 18:52 i slutperioden och hela vår läktarsektion fick glädjefnatt. Snacka om festlig hemresa efter den struten. Hela resan var för övrigt ett riktigt segertåg. Träffade oändligt många hockeysnackare för första gången. Laken, The Great One, Kongo, H H... You name it!
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen