Å andra sidan är det väl ett universellt fenomen att få människor dyker upp på medlemsmöten. Det brukar ofta behövas typ en groggbuffé för att få dit mer medlemmar än styrelseledamöter, och detta oavsett vilken inriktning föreningen har... Har varit med om ett årsmöte dit folk valfärdade men då hölls det oxå på "Täcka Udden" (Wallenbergarnas forna sommarhus) och det serverades bubbel och snittar efteråt...
Madde: "Vi går mot bättre tider, tro mej, tro mej, det här är inget skämt".
Naturligtvis ett Lundellcitat, men ändå....haha :)
Varför det var så få från den nuvarande styrelsen på mötet var av den enkla anledningen att vi egentligen inte har någonting med det där att göra. Dessutom vet vi vad som gäller. Vi ser bara framåt. Vi har läget under full kontroll.
Vi från styrelsen hoppas att Ni kommer att visa förtroende för oss under den här säsongen. Vi kommer att ge allt, tro mej, tro mej.
Utav ca 600 medlemmar så dök det upp max 20 stycken på medlemsmötet i söndags. Då undrar jag vart intresset för supporterklubben hamnat... 3 stycken från gamla styrelsen var på plats, 2 från nya styrelsen var närvarande. Nu undrar jag vart alla andra var? Den styrelsemedlem jag såg efter mötet såg knappast sjuk ut! Jobbar man så är det en sak men hur många jobbar egentligen på en söndag?
Det jag kom fram till efter mötet var:
Existerar verkligen den fd kassören? Vi fick höra att han skulle kopiera papper och sedan komma på mötet denna gång. Papperna kom fram men inte kassören! Existerar revisorerna? Ingen utav dem vågar dyka upp på möterna!
Frågor ställdes och diffusa svar gavs. När jag såg revisionen kom jag att tänka på Västerås IK. De som handlade för en tjuga men bara hade en femma i kassan. En hel del hade förändrats och nya saker hade ploppat upp.
Mötet var helt meningslöst helt enkelt! Sedan att inte fler bryr sig om supporterklubbens ekonomi är underligt.
Är det inte fler som har någon åsikt om detta? Är det ingen fler som vill engagera sig?
Cobbel: Länsgrannen fick ett påskägg fullt med något brunt som inte var choklad när Lehtinen nyss presenterades som HV-spelare. Inte för att det var aktuellt att han skulle stanna i Modo, men även jag som utomstående kan inte låta bli ... | Läs mer