1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590670 inlägg · 6217 ämnen

Mejl till Aftonbladet

« · 593905 · » Till forumet

Sv: Mejl till Aftonbladet
Smokey: Vi blir väl 7-10 st tappra härifrån i alla fall.

Ny banderoll på gång? ;)
Kommentera

Skarin: "VIT & RÖD LÖK"?
Kommentera

Eller... "SKOTTSÄKRA TIMRÅ"
Kommentera

Smokey: Haha...=)

Jag vågar inte dela ut mina förslag. Det är för barnförbjudet. Men kanske sen..
Kommentera

Smokey: Nya mannen i LG?
Kommentera

Glöm förresten inte att ta kort på bilderna, borta-tifo är underbart att se.
Kommentera

Bissett19: Kunde ju ha beskrivit Antis knätackling 5 sekunder tidigare.
Kommentera

ernie eagle: Haha, nu måste jag ju verkligen fråga vem som blundar för vad? Tänk efter lite nu. Hur var det då Marcus Nilsson tröck in ögonen på Kalle Koskinen förra säsongen? Har för mig att det blev rätt stora rubriker då. En annan grej är då Fredrik Norrena körde in klubban i ansiktet på Robert Carlsson. Njäee tänk efter innan du skriver såna inlägg.
Kommentera

skurknnn:
Enligt din personliga sida har du skrivit 16 inlägg..
Kollar man in din historia så har du dock bara 10
stycken..Av dessa 10 har du skrivit 6 inlägg härinne
på Timrå IKs GB..

Känns lite smygTIMRÅIT över dig...
Kommentera

gud: Ja min bror har spelat i Timrå så ja. Jag har lite intresse av Timrå.
Kommentera

Huge: Nej det är klart så länge det inte handlar om ditt kära lilla Brynäs IF så är alla teorier rent nonsens och sånt som borde hamna i papperskorgen.
Kommentera

Poffa: Jag anser fortfarande inte att det är något överfall. För då är det minsta lika mycket överfall på det som Aarnio gjorde i SCA-cupen som reulterade i att det brann för Styf och det blev matchstraff. Visst kan man tycka att det är en jäkligt onödig grej men den olyckliga utgången av situationen beror ju inte på Sanny tar sats mot Aarnio utan delar ut en tackling/knuff på en spelare som ställer sig böjd som en fällkniv 1m invid sargen och får en kyss vilket resulterar i att han flyger fram med huvudet före.

Jag brukar inte härja på forumen numera vid minsta lilla grej och terrorisera andra lags gästböcker och veva igång diskussioner åt höger och vänster i parti och minut. Men detta var droppen som fick det att rinna över i bägaren.

Jag är så jävla trött på att bli utskälld över hur ovårdat, hur fult och vilket jävla buslag vi är. Att vi är knäppa idioter som borde buras in.

Jag har t.o.m. dömt ut Tomi Källarsson i denna gb när han tacklade Antos i en match mellan MoDo-Timrå för några år sedan så att han ådrog sig ett benbrott och fick åka pling plong till lasarettet, men du, tror du jag fick något medhåll från mina egna?

I h-e heller!

Och Leif Boork orkar jag inte ens kommentera.
Kommentera

ernie eagle: Jag får inget svar på mitt inlägg om hur mycket DU blundar för tidningars rubriker?
Kommentera

ernie eagle: bra stå på dig man ska säga vad man tycker o vara beredd att stå för det när det blåser alla här inne gör inte det då är det lika bra att vara tyst.
Kommentera

skurknnn: Vad blev efterspelet då? Jo Mandervilles pååkning på Norrena. Det var det som vevades om och om och om igen på Nyheterna och Sporten.

Linköping försvarade ju Norrena. Och vill inte ens ha det till en avstängning. Men så är ju Roger elin tränare numera i LHC också - förvånad? Nej!

Melin är en jävla kärring!
Kommentera

skurknnn: Jo det kommer!
Kommentera

ernie eagle: Roger Melin skall det stå inte Roger elin....hehe
Kommentera

skurknnn: Blundar och blundar. Visst blev det en rubrik efter Marcus Nilsons ögonattack i våras. Men det var ju bara på sin plats.

En av få gånger där det skrivits opartiskt i en sådan situation.
Kommentera

ernie eagle: Ja, är du förvånad? Det blev artiklar om båda incidenterna, alla nöjda. Men du påstår ju att te x Aftonbladet blundar för saker som drabbar Timrå. Men där har du så sanslöst FEL, öppna ögonen.

Och självklart så öppnar du väl ögonen mer ifall det drabbar ditt eget lag istället för te x LHC.

Men att tidningarna blundar för saker som drabbar timrå är bara skrattretande att du ens tar upp.

Varför bortser du från Marcus Nilssons "överfall" på Kalle Koskinen? Det är väl ett praktexempel på det som du kallar "häxjakt". (Eller just det. Det är ju bara Timrå som drabbas av "häxjakt")
Kommentera

Där delger jag er också mitt svar från Johan Rikner.

Hej Magnus!

"Tack för ditt mejl och dina synpunkter.
Jag håller inte med dig om att det finns en häxjakt mot Timrå från Aftonbladets sida.
Att vi skulle behandla Timrå och motståndare olika känns verkligen främmande. Visst kan det göras misstag och bli olika bedömningar ibland. Men aldrig i längden. Det tror jag inte på.
Utan att vilja kritisera mina arbetskamrater tycker jag personligen att rubriken kanske var lite väl hårdvinklad i det här fallet. (Å andra sidan har inte heller jag sett händelsen i repris). Som du säkert vet är det inte jag som reporter som skriver rubriken. Jag skriver bara texten.
En text som jag för övrigt tycker jag balanserat bra. Jag har i stort bara skrivit vad som hänt, utan värderingar, och sedan redovisat vad olika personer uttryckt."

Vänliga hälsningar

Johan Rikner
Kommentera

skurknnn: Ja inte fan Var Christian Sjögrens avstängning värd 9 matcher i allafall.

Kommer nog aldrig någonsin att delas ut ett högre straff i svensk hockey, så till vida inte någon blir ihjälslagen på isen då, vilket jag sannerligen undber mig att få slippa oavsett vem det nu än är!

Klart du tycker det är löjligt. Jag är ju en hängiven Timråsupporter. Jag är ju part i målet.

Men jag viker inte tum på den punkten.
Kommentera

ernie eagle: Har inte sagt något, men jag måste hålla med Johan. När jag läser artikeln så, kan inte jag hitta några direkta synpunkter från skribentens sida. Däremot, kommentarer om händelsen från spelarna själva. Där Antti verkligen tar i, det måste man säga..

Personligen så tycker jag tackligen var väldigt ful. Lite lustigt att se Sanny, som är lagkaten ligga tvåa i utvisningsligan.
Kommentera

ernie eagle: fallet Christian Sjögren var ju perverst! Justitiemord. Ännu värre blev det när Jens Karlsson gjorde en värre grej på Wallenberg nån månad senare men fick mycket lägre straff.
Kommentera

ernie eagle: Jaha, menar du tacklingen han gjorde mot Luleå mot Bulan så var det inte mer än rätt att idioten blev avstängd i 9 matcher vilket var i underkant dessutom. Tycker du att sånt hör hemma på en hockeyplan?

Helt jävla otroligt ful tackling, synd att killen inte blev mer mördad än vad han blev efteråt.

Gör man fula saker, ska man bli avstängd länge också, gärna böter dessutom.

Ja du har väldigt konstiga värderingar måste jag säga.
Kommentera

RocknRolf2:
Var det matchen i Scandinavium du menar??
Kommentera

skurknnn: Du vet fan inte vad du pratar om. Bulan kunde fan fortsätta spela i samma match. Hur kan det då vara den värsta tacklingen på år och dar i svensk hockey?
Sjögren blev måltavla för folk redan hade en förutfattad mening om karln som buse.
Kommentera

gud: japp, då Wallenberg blev skadad
Kommentera

RocknRolf2: Jaha? Fortfarande en vidrig tackling som Sjögren verkligen gick in stenhårt i för att skada. Bulan hade tur kanske som kunde fortsätta.
Kommentera

skurknnn: Så nu vet du att Sjögren hade ett medvetet motiv dessutom. Imponerande tankeläsning
Kommentera

tjobba: Ok jag tog kanske i, i överkant i mitt "påhopp" på Johan Rikner.

Jag skrev mejlet i förmiddags och var märkbart irriterad. Vidhåller min ståndpunkt men borde kanske formulerat om meningarna något innan jag postade det.

Det är nog redigeraren som bör ha fått en skopa ovett istället för sin onyanserade rubriksättning.

Jag köper inte resonemanget att vi spelar fulare än Brynäs eller något annat lag.

Sen kan man få tycka vad man vill om att våran lagkapten ligger i toppen av utvisningsstatistiken. Men det är ju matchstraffen (tror han fått 2st denna säsong, gårdagen inkluderad) som drar iväg antalet minuter.

Som jag skrivit tidigare, så är det alltid tråkigt när spelare blir skadad. Men jag tycker Brynäsledningen borde gå en kurs i mediaträning.

Det är alltid kraftfulla reaktioner när något händer en gubbe i deras lag i förhållande till vad det själva gör under en säsong.

Skulle inte öppnat käften om jag hade sett fler "Överfall" på löpsedlarna vid liknande situationer i tidningarna.
Kommentera

skurknnn: En hummla gör ingen sommar.
Varför skrevs det inget om Jonas Höglund "överfall" på Wennerberg för två veckor sedan? Liknande situation som renderade i 2+10 för Höglund. Försvarar inte Sanny, han skulle också fått 2+10 men domherre Eriksson(i övrigt klanderfri insatts igår) skulle blåst för bentackling på just Annti situationen för. Då hade aldrig överfallet från Sanny inträffat.
Kommentera

skurknnn: Jens Karlsson dårå? Vad skulle han fått för straff för pååkningen av Wallenberg?
Kommentera

RocknRolf2: Haha, ja jag har sett reprisen ca 30 ggr och varje gång jag ser det så syns det väl klart och tydligt att killen verkligen satsar stenhårt ?
Är man en frisk hockeyspelare med respekt för andra och för skadorna som kan bli genom såna där idiottacklingar så satsar man inte sådär in i en duell där motspelaren står med huvudet mot sargen.
Kommentera

Robban: Tyvärr så har jag inte sett det. Vad vet jag? jag hatar tacklingar i ryggen mot sargen bara. Och tycker att alla som gör detta skall bort från plan under denna match. Nej jag har inte sett någon annan situation i denna match heller. Och nej jag har inget emot just Sanny Lindström, bara mot idioter som skall tacklas på det här viset.
Kommentera

skurknnn: Varav ditt intresse för den tacklingen? Har du specialstuderat Wernbloms överfall på vem fan det nu var i slutet av hans sejour i modo?

Jag har sett reprisen 300 ggr och visst är det en ful tackling, men att han är medvetet ute för att skada är ren bullshit.
Kommentera

skurknnn: Då får du väl komma med lite mera nyanser i ditt resonemang innan du hoppar på folk här på HS då. Det var inte själva tacklingen denna tråd handlade om utan det mediala efterspelet. Där det är så att vissa lag/spelare är det legalt att skriva vad fan som helst om medans andra inte nämns med en suck om det inte är i positiva ordalag.
Kommentera

skurknnn: Känns som du själv inte har något att tillföra en diskusion om media utan vill snacka skit om spelare.
Kommentera

skurknnn: Fantasivärld? Hå hå jaja....jag undrar vem som lever i någon sorts fantasivärld. Såklart att du inte såg Jens Karlssons tackling på Wallenberg. Du blundade väl just då *snett leende*

Men jag förväntar mig mer heller av en MoDoit.
Kommentera

ernie eagle: "Jag förväntar mig inte mer heller av en MoDoit"...så skall det stå.
Kommentera

Robban: Ja? Jag pratar gärna skit om spelare som spelar fult ja.
Media bryr jag mig absolut inte om.
Kommentera

RocknRolf2: Ful tackling, långt straff. Vad i den meningen förstår du ej?
Kommentera

skurknnn: Men gå ur trådjäveln då om du inte har något att tillföra diskusionen. Och du kan ju omöjligt klaga på andra som försöker hålla sig till ämnet.
Kommentera

ernie eagle: Ja är det inte så? Timrå är ju drabbade av en s k "häxjakt" i media enligt dig. Men alla rubriker som varit till Timrås "fördel" verkar ha undgått dig.

Jag kräver inte mer av en person som började följa Timrå efter avancemanget till ES. För det stämmer väl?
Kommentera

skurknnn: ful tackling visst. Men argumenterar för konsekvent bedömning här om du inte fattat det. Sjögrens straff var helt åt helvete i jämförelse med liknande situationer
Kommentera

skurknnn: Du vet bra lite du gosse lilla. Jag har gått på hockey sen säsongen 92/93 under fusionsåren när jag var 8år gammal.

Mer behöver jag inte tillägga. Sen får du dra vilka slutsatser du vill.
Kommentera

Robban: Vad tillför du själv? Varför detta mail som Ernie Eagle skrev till Aftonbladet ang att Timrå ej får någon plats i media utan endast bli "påhoppade" Men så är inte fallet. Ta bara exemplet med Marcus Nilssons överfall på Kalle Koskinen. Det är så jävla fel att kalla det "häxjakt" mot Timrå.
Kommentera

skurknnn: Men det var då väl själva f-n. Jag skall kontakta de känningar jag har inom branschen och försöka få tillgång till AB:s mediaarkiv och gräva fram scoop så skall jag göra en ordentlig sammanställning sedan.

Jag orkar inte mer nu. Men en sakm kan du vara jävligt lugn för, jag skall gå till botten med detta!
Kommentera

Robban:
Jag såg Jensas tackling live och det var inget fult spel
ifrån Jens Karlsson i den tacklingen...

Den om någon tackling träffade helt fel...
Kommentera

ernie eagle: Då framstår du ju som en ren amatör jämfört med mig ?
"Gosse lilla" Jag började tydligen titta på hockey år och dar före du upptäckte sporten så du ska nog endast vara tyst.
Kommentera

ernie eagle: Ja annars kan du ju gå den smidigare vägen som innebär att man söker på aftonbladets hemsida. Så du kan nog hoppa över dina "känningar inom branschen".
Kommentera

« · 593905 · »