1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596111 inlägg · 6217 ämnen

Micke Håkansson till LHC

Sv:Micke Håkansson till LHC
wesse: Vis av förra säsongens problem med skador så satsar man på en bred backbesättning. Mot SSK spelade LHC t.ex. med enbart fyra backar i sista perioden...

Samarbetet med Nyköping lär få konsekvensen att två backar lånas ut till dem. Det är vad jag tror.

Jag har lite svårt att fatta varför LHC köper så många backar. Man har nu 10 backar på kontrakt och förhandlar med två, man kanske har tänkt spela i egen zon hela säsongen vad vet jag. Men anfallet imponerar inte på mig än i allafall.

Älska Timrå IK

Kevin O Shea:
Antar att du ifrågasatte Färjestads och HV:s hallbyggen också. Dyra byggen men en massa extra kosing i fickorna...lustigt.

Allvarligt, du tror väl inte att dessa lag inkl. LHC bygger hallarna för egna pengar. Man behöver liksom inte skramla ihop 170 mille till klubbkassan för att en arena ska bli byggd.

Jocce: angående spelarlönerna i LHC - Det stod i någon av kvällstidningarna härom dagen om Linköpings löner till nyförvärven - och dert var LHC's egna siffror.
Mertzig, en habil elitserieback - 160.000:-
Andreas Pihl, likaså - tror det var 140.000 eller 100.000:- d.v.s. samma som Zäta hade i Timrå i år (och då är det klasskillnad på spelarna)
Thomas Johansson, en klassback -175.000:-
Men det mest fraperande var att Hammarbyjuniorerna Hölmqvist & Eriksson - två helt oprövade elitseriespelare erbjuds 50.000:- i månaden , är det klokt ? Tja, pengar verkar det ju finns gott om.
Inte tror jag att Musse Håkansson får mindre än Mertzig heller !
Men är det så enkelt att bygga en ny hall för 175 miljoner, så fär man massa pengar till spelarlöner, verkar vara Moment 22 tycker jag...

Shadar Logoth: Ohh fan. Jag hatar "the end" på filmerna. Verkar som jag missat detta också...
Kan ngn berätta slutet för mig i Davids kamp mot Goliat. Vem av kombatanterna vann igentligen *skrattar lite nu*

Skulle det vara så att den där lilla saken, David eller vad han hette vann, då finns det ju hopp även för ett lag som Timrå Ik. Åtminstone i fighter mot LHC. Eller hur?

250kg kärlek: Klart vi vinner vad gäller kärlek o hjärta men Malmö har oxå vunnit SM-Guld... Tror LHC kommer värva ytterligare toppnamn o spela SM-slutspel nästa säsong...

TIK kan man inte säga så mkt hur det kommer att gå än så länge eftersom vi knappt börjat värvat ännu... Nåt ska väl även lilla Timrå hitta...

Lag som Linköpings HC kommer och går...
Timrå IK består...!

250kg kärlek:
Det konstiga är ju att hjärtat försvinner när man värvar erkänt bra spelare.....

250kg kärlek: Goliat var den stora killen, David den lilla.... ;-)

Mvh

Jocce: Linköping har i alla fall fler innevånare, nästan 110 000 om man räknar. Så jämföra näringsliv mellan dessa lag ter sig aningen konstigt. Där det finns folk skapas det företag. Där det finns företag finns anställda osv.

För mig känns det som att näringslivet i Timråområdet bidrar en hel del till TIKs lycka och den fortsatta elitserieplatsen. Men företagen vill ju trots allt ha valuta för pengarna. Så den lilla lilla "byn" mitt i Sverige har nog inte samma förutsättningar som den stora stora stad Linköping ändå får räknas som.

Det är lite Davids kamp mot Goliat. Vad jag minns så var inte Goliat helt chanslös? Vann han inte rent av?

Det handlar inte bara om pengar eller "papp", utan också om kärlek och hjärta. Det kommer Timrå vinna många poäng på.

Värva på bara. Jag är inte ett dugg avundsjuk..... tror jag.

Jocce: Känns inte som ja får fått svar på det jag är ute efter... Jaja, vi får väl se hur denna satsning artar sig...

Jimmy:
LHC har ingen huvudsponsor.

Jocce: Vad har ni för huvudsponsor...?

Jocce: Jag tror det är dumdristighet. Hur än det är kan man inte bara ösa ut pengar som LHC gör nu! Jag tror det är ett vågspel med hela klubben. Missar de slutspel så åker de ner i 2:an pga konkurs! Ett nytt VIK hockey!

Jimmy:
"Men vad har LHC som TIK inte har"

Ett näringsliv som ställer upp mer för laget i stan?

Jimmy:

Förlåt Jimmy!
Mitt svar gällde Cluben. LHC

Jimmy:

Allt och alla har sitt pris.
Dock tror jag att Mike Helber att är mer professionell än så att han avslöjar kontraktsdetaljer då det gällde Markus Matthiasson.
De kanske skall träffas igen i framtiden, då är det viktigt att inte ha stängt några dörrar.
Jag tror du hittar på!

Cluben LHC: Timrå gjorde nog allt för att behålla Mackan... Tror inte han gått till för 10000kr mer i månaden dock...

Jocce:

140 papp i månaden för Philen är väl inte så mycket per cm/kg.
Nä! helt rätt Linköping kommer att bestå av utslocknade stjärnor.
Skämtar bara!
Lycka till med eran satsning även om jag är väldigt skeptisk.

Jocce: Men jag fattar ärligt talat inte hur har råd med alla dessa dyra spelare... Klart man blir avundsjuk, avsky känner jag inte detta är spelets regler... Men vad har LHC som TIK inte har...? TIK skulle aldrig ha råd med detta men det kanske inte LHC heller har, ja vet inte... Om nåt är kanske LHC står där med konkurshot o massflykt på spelare... Silly season är fortfarande ung o var ska detta sluta...

Daniel Sperrle (-82) mv Arboga
Jan Mertzig (-70) b Klagenfurt
Andreas Pihl (-75) b Modo
Thomas Johansson (-70) b AIK
Andreas Holmqvist (-81) b Hammarby
Johan Lindström (-79) f Tranås
Tim Eriksson (-82) f Hammarby
Mikael Håkanson (-74) f Djurgården

Johan Lindström är väl den enda värvningen jag inte tänkt tanken att det vore nåt för oss...

Jimmy:
LHC gav M.Mathiasson samma bud som Timrå. Mike Helber sa att om man givit Mathiasson 10 000 kr mer i månaden hade han kommit, men LHC ville inte satsa de pengarna, då de ej ansåg de vara värt det. Något som jag inte fattar iallafall.

Jimmy:
Sponsorer, loger (ny arena). Var tror ni pengarna kommer ifrån?
Bankrån? Det är synd att det väcker sådan avundsjuka och i vissa fall avsky, men det får man väl ta (jantelagen).
Pihl tjänar ej 140 papp i månaden.

Det som många verkar ha missat är att LHC ej enbart består av stjärnor.

Jocce: Var får ni alla pengar ifrån...? Nån jättesponsor...? Som det känns nu så känner jag stor avundsjuka o tycker att det fan får räcka nu...!

Dock så styrker detta Markus Matthiasson... Fy fan va starkt o nobba pengarna för en klubb han har hjärta för... Om Pihl får 140 kkr i månaden kan man ju undra vad Mackan blev erbjuden... Men det där hjärtat för klubben kommer ingen av dessa pengakåta spelare LHC nu värvat ha iaf... men däremot ett starkt lag som nog kommer stå sig mkt starka nästa säsong...

Men som Malmöbossen Percy Nilsson sa "Det går inte bygga lag av bara stjärnor"Jag tror iaf inte att dom direkt kan ta Sm-guld i år men ocm cirka fyra fem år kanske!

kvasten:
Ja, det är detta jag hela tiden har trott. Ifall kvasten hade varit LHC:s sportchef hade det gått riktigt bra nästa år.

Knylan:
Linköpings satsning är fruktansvärt oigenomtänkt.
En massa mätta föredettingar, sådana som försökt sig på proffsspel men misslyckats. Förvärvens uppsåt är (med något undantag) att få ut så mycket pengar som möjligt i sin resterande ishockykarrier.
Det lär inte bli så mycket blod och svett, snarare supportertårar.
Baksmällan lär bli större än någon av Timrås supportrar någonsin upplevt, vilket inte säger litet.
"Satsa är rätt men satsa rätt är viktigare".
Linköping saknar idé för spelartyper
laget och framtiden, köper kvantitet men inte rätt sorts kvalitet.

Knylan:
Den risken finns alltid, men den blir knappast större bara för att det är s.k toppnamn. Presterar man sämre när man får bra pröjs?
Ser man sedan till de namn som värvats är det knappast divor vi snackar om. Men men, flopprisken finns och blir väl mer uppmärksammad när det värvas x antal kända namn istället för mer okända.
Grejen är väl den att om LHC värvat samma antal spelare utan de direkta stjärnorna hade snacket aldrig gått, dvs man måste få ihop det till ett lag osv. Då hade det säkert varit åt andra hållet istället, typ "Lär ni er aldrig", "Ni åker ut" osv.

Jocce: Det jag säger att risken finns att det kan bli så att för många lirare värvas och för lite riktigt LHC hjärta blir kvar, nu behöver det ju inte bli så men risken finns ju. Finns exempel. Dock imponerande det LHC håller på med.

Knylan:
Tynar stommen bort för att det är dyrt eller för att det värvas för många spelare?

Micke Håkansson till LHC
Undrar vart detta ska sluta ja. Micke "Musse" Håkansson har nu också skrivit på för LHC. Frågan man ställer återigen vart i helvete dom får pengar ifrån. Känns som att deras stomme börjar tina bort mer och mer, återstår att se hur mycket hjärta som finns kvar i slutändan.

« · 83913