Tvåtallar: Så Lehtonen valde Timrå för att ni har så bra spelare? Du tror inte att han fick skapligt betalt också? Man behöver knappast vara ett geni (som jag) för att ha en skaplig förståelse för hur en lönebudget i ett elitserielag ser ut. En klubb har inte råd med ett helt lag fyllt av spelare som tjänar 200K kr/mån.
Wayne Gresky: Lönebugeten känner varken du eller jag till. Men att dom flesta vill spela med så bra spelare som möjligt är väl en sanning även för en modoit
Otroligt skönt detta. Man kan gå ut och känna den söta doften av sommar regn. Och samtidigt känna en sötma över en riktig klassvärvning. Starkt av Robban o Linkan. I och med denna värvnig blir det lättare att värva resterande spelare. Det slog mig även att sekretessen i klubben har ökat med 1000% i och med dom nya sportcheferna. Vilket är en styrka vi inte hade förut
nectis: Gudarnas vad skönt att ha det på papper. Nu hoppas vi bara att han är så pass bra som han förväntas vara samt att man tidigt under säsongen skriver ett nytt, långt kontrakt med honom ;)
Ett år var lite väl lite. Men jag tar det alla dagar i veckan. Starkt att få honom till Sverige och Timrå IK när Ryssland dammsuger hela marknaden. Hur stor är sannolikheten att han inte fått något anbud från Ryssland?
Snoop: Man kan använda google translate, men den fungerar inte så bra på finska om man säger så.
SM-liigaseura Kärpät slutade säsongen spelar för en försvarare Mikko Lehtonen har gjort år när kontraktet Elitserien-klubben Timrå. Lehtonen var den sista perioden Kärpät en ledande försvarare och var en av ligans bästa försvarare.
Lehtonen har varit i karriären, spela under NHL i Nashville Predators led.
Lehtonen hade ett stort antal seuravaihtoehtoja den första perioden.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.