1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590291 inlägg · 6216 ämnen

Mikko Lehtonen klar för Timrå IK

« · 1044419 Till forumet

Sv: Mikko Lehtonen klar för Timrå IK
Wayne Gresky: Hade han varit ute efter pengar hade han spelat i ryssland eller i Frölunda eller LHC som gav han 5,6 miljoner för 2 år.
Kommentera

Tvåtallar: Övertygade honom med sedelbuntar eller om förträffligheten i den glamorösa jetsettillvaron i downtown Timrå?

Jag är också övertygad om att det kommer mera, frågan är bara av vilken kvalitet. Men en skaplig center borde ni ha råd med iaf.
Kommentera

Icing-Ove: Har du jobbigt?
Kommentera

Wayne Gresky: Så Lehtonen valde Timrå för att ni har så bra spelare?

Ärligt talat tror jag att han valde Timrå för att våra nya otroligt skickliga sportchefer övertygade honom. Jag är övertygad om att det kommer mera.
Kommentera

Tvåtallar: Så Lehtonen valde Timrå för att ni har så bra spelare? Du tror inte att han fick skapligt betalt också? Man behöver knappast vara ett geni (som jag) för att ha en skaplig förståelse för hur en lönebudget i ett elitserielag ser ut. En klubb har inte råd med ett helt lag fyllt av spelare som tjänar 200K kr/mån.
Kommentera

13 spelare i Tik har kontrakt 08/09(inkl Mikko.L), där får man inte låta de gå för långt innan förlängningarna.
Kommentera

Dunc:
Är Nubben tillbaka ;-)
Kommentera

Wayne Gresky: Lungn, bara lungn grabben, det kommer mera.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är kaksmulor i det stora hela.
Kommentera

Wayne Gresky: Lönebugeten känner varken du eller jag till. Men att dom flesta vill spela med så bra spelare som möjligt är väl en sanning även för en modoit
Kommentera

Tvåtallar: Blir det inte svårare att värva andra spelare med tanke på att ni bränt en rejäl bit av lönebudgeten på Lehtonen?
Kommentera

det var väl för väl så att ni lugnar ner er lite :)
Kommentera

Otroligt skönt detta. Man kan gå ut och känna den söta doften av sommar regn. Och samtidigt känna en sötma över en riktig klassvärvning.
Starkt av Robban o Linkan. I och med denna värvnig blir det lättare att värva resterande spelare.
Det slog mig även att sekretessen i klubben har ökat med 1000% i och med dom nya sportcheferna. Vilket är en styrka vi inte hade förut
Kommentera

Nu har vi fått våran klassback och det känns riktigt j*vla bra rent ut sagt!
Kommentera

Tror dom vill spara värvningarna tills att vi slutar skolan så vi blir extra glada. Där har vi svaret på varför det har varit så tyst, hoppas jag :P
Kommentera

Faan vad härligt! Tack för det Robban och Linkan...
Kommentera

fyfan vad skönt:D
Kommentera

Kerstin_k precis fått en unge, och ska till ett nytt land men efter att ha spela den kommande säsongen kritar han på ett 3-årskontrakt :) mohaha
Kommentera

äger som Gert Fylking ÄNTLIGEN! =D
Kommentera

nectis: Gudarnas vad skönt att ha det på papper. Nu hoppas vi bara att han är så pass bra som han förväntas vara samt att man tidigt under säsongen skriver ett nytt, långt kontrakt med honom ;)

Ett år var lite väl lite. Men jag tar det alla dagar i veckan. Starkt att få honom till Sverige och Timrå IK när Ryssland dammsuger hela marknaden. Hur stor är sannolikheten att han inte fått något anbud från Ryssland?

Bra jobbat Linkan och Robban!
Kommentera

Riktigt skönt att Lethonen äntligen är klar för Timrå!! :D
Kommentera

Snoop: Härligt att få detta bekräftat! En back som vi kommer behöva säsongen som kommer.
Kommentera

Snoop: Skönt att vi fick han o inte Frölunda
Kommentera

Tellus: Underbart.
Kommentera

Snoop: Enligt han jag snackade med så ska källan vara säker. (men men, man vet ju aldrig, vill inte ge några falska förhoppningar precis)
Kommentera

diffe: han är ju klar!!!
Kommentera

Snoop: hmm
Kommentera

ÄlskarTIK: Jaa, men Timrå är ju inte så snabba ut med nyheter heller tyvärr, har vi otur kan vi få vänta på bekräftelse länge :/
Kommentera

MorganaLefaey: Haha

Alla: Är det inte nån som är bra på finska här?
Kommentera

Snoop: Vi får hoppas på att det verkligen stämmer!!!
Kommentera

Snoop: Man kan använda google translate, men den fungerar inte så bra på finska om man säger så.

SM-liigaseura Kärpät slutade säsongen spelar för en försvarare Mikko Lehtonen har gjort år när kontraktet Elitserien-klubben Timrå. Lehtonen var den sista perioden Kärpät en ledande försvarare och var en av ligans bästa försvarare.

Lehtonen har varit i karriären, spela under NHL i Nashville Predators led.

Lehtonen hade ett stort antal seuravaihtoehtoja den första perioden.
Kommentera

DayWalk3r: Sry såg att du skrev att din polare sa de, men gud va skönt med en bra nyhet och en klassback till Timrå, detta va precis va vi behövde !!
Kommentera

DayWalk3r: Kan du finska ?
Kommentera

Mikko Lehtonen klar för Timrå IK
Det blev tydligen klart alldeles nyss enligt en av mina finska "nätpolare"
Lehtonen har tydligen skrivit på ett 1års kontrakt med Timrå IK.

www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1542233 (på Finska)
Kommentera

« · 1044419