Tror det blir tufft år för TIK det som kommer, med utan Lind och Cassel dom bästa i +- statistiken blir det enormt tufft men man säger väl stort grattis till Brynäs så väl behöver föryngra laget lite. Det är ju försvaret som har varit det starkaste för att det har gått så bra detta spelår men man för väl glädjas över den tid som varit. Jag sa att halva laget försvinner nog i år också och vad rätt man fick.
Som jag ser det nu är det endast Koskinen Styf och Rajamäki som går in laget på 3 femmor som backar
Patrick Polly: Jo, men vi kan ju inte bara ha Finska spelare i truppen ( c : Enl. vissa ryckten så kommer det snart en regel som begränsar antalet icke Svenska spelare per lag. Alltså tvärs emot EU reglerna. Vad gör man då med 8 Finnar i laget och kanske bara får ha 3 ?
willysson: Antar att det beror på det Helge Ernest skrev. Att hans kontrakt med Timrå har gått ut och att han scoutade under den delen av kontraktet han var ryggskadad. Jag säger låt honom fortsätta scouta på halvtid eller liknande. Det måste ju vara värt alla pengar i världen!
Helg Ernest: Skulle vara intressant att höra varför du känner ett sådant agg mot Nubben. Besvarade han inte din hälsning när du gick nerför Storgatan en dag för två år sedan? Eller bajsade kanske hans hund i din trädgård när du var liten?
Om du slutade bygga dina förmodanden på ovanstående och istället läste ex vis lokalpressen skulle du sett att både Cassel och Lind fick konkreta kontraktserbjudanden från Nubben.
willysson: Man vill ju inte gå in här nåt mer, varje gång man kommer in har nån stuckit ur truppen o ingen som skrivit på bortsett från Hagos! Dom lurade väl honom genom att säga att vi har fullt lag nästa säsong!
Bragd-Birger: Förmodar han visat Lind och Cassel på samma sätt som Styf och Åkerblom. Skulle inte alls bli brydd om dom båda också drar. Får man ingen förfrågan så är man inte intresant, så är det bara .
Patrick Polly: Han hade väll fullföljt sitt kontrakt med klubben och drog hem till Finland. Han hade ju en ryggskada, så istället för att spela så scoutade han. Vilket jag tycker han lyckades bra med. Sen finns det dom som glorifierar "Nubben" för just Hautomas jobb. Men nu verkar han ju visat sitt rätta jag och inte kontraktera den befintliga uppsättningen före han jagar nya.
Vad tror du dom tycker som inte får ett erbjudande ? Tror du dom funderar många gånger om dom får ett fett kontrakt under näsan ? Skulle inte tro det.
Marcus: Ofan, 750 lök. Det var lite bättre. Jag läste slarvigt, jag trodde att klubben bara hade rätt till 45 % av "max-beloppet" för en elitseriespelare med landskamper i bagaget. Så var det inte, eftersom han inte spelat i någon annan svensk klubb de senaste tre åren får vi hela slanten trots att han bara varit här ett år.
Helg Ernest: Sopan Martin Lindman. Sopan Kimmo Kapanen. Sopan Juha Hautamaa (som han heter). Sopan Pasi Petriläinen och så vidare. Du verkar inte dra dig för att uttrycka din åsikt hur dåligt underbyggd den än är...
badger: ( c : Du hade ju facit efter fjolåret också, får jag hoppas. Att det vart en skräll i år, är ju inte "Nubben" ensam ansvarig för.
Du kommer nog till insikt du med skall du se ! ( c : Sätt dig och fundera på vilka spelare han gjort ett klipp med? Glöm då inte bort att han haft Hautoma och Kenta som hjälp. Hautoma scoutate alla från Öst. Kenta de som har/hade varikt aktuella för DIF. Vilka vart då kvar ?
Hittills kan man väl knappast skylla på Nubben eller någon annan ansvarig för spelarna som dragit. Lindman ville ha en större ekonomisk utmaning, det fick han i FBK. Cassel & Lind ville hem, därför drar dom till Brynäs. Jindrich lägger av. Skulle vara Henke då, som är den enda som fått foten så här långt.
Helg Ernest: Enkelt! Antingen har man SM-guldmålsättning och en massa pengar eller en målsättning som passar plånboken... Därefter får laget ha interna målsättningar utifrån spelarmaterial etc.
Oavsett om jag har som målsättning att köpa en Bentley kommer jag ut med en Volvo om jag inte har pengarna...
Vad jag inte vill se just nu är en kaxig Surströmmingskung som står och skryter om vilka de skall värva och hur det skall bli guld inom några år. Sådana uttalanden kan man göra på Östgöta-slätten...
Helg Ernest: Jag har förklarat för dig förr men du vägrar ju att ta till dig argument. Du har spytt galla på nubben förr med en massa grundlöst svammel.
Timrå har som PRINCIP (inte prestige) att inte göra av med mer pengar än vad som kommer in. Det kanske är så jävla illa att Timrå inte vinner något SM-guld. För att bygga upp ett lag som med säkerhet slåss om medaljer krävs det mer intäkter än vad vi har idag.
Vad görs? Jo. det satsas på juniorerna som är bland de bästa i Sverige, det värvas billiga utlänningar och svenskar från utländska ligor eller allsvenskan.
Det som kan hända på intäktssidan är att en ombyggd hall ger mer försäljning till publiken. En dröm vore också att få fatt på en riktigt slösaktig huvudsponsor. Som Modo eller FBK. Men det lär bli bättre till nästa år.
Jag tycker inte att Timrå ska ge Lindman över 100 papp i månaden. Du tycker tydligen det. So be it.
El Maco: 1.315.000 kr räcker väl till att avlöna en spelare i klass med Juha Rihijärvi i 5-6 månader eller så... eller 1-2 spelare från Superleauge i ett helt år... skulle jag gissa på..
Tror inte att jag vill veta egentligen, men som jag sa härom dagen, kärlek brukar börja med bråk. Så Svensson och Sjögren borde nästan vandra längs altargången snart ;-)
matsby: Nix, Fredde är våran Fredde. Ja, om han nu inte får ett tillräckligt bra erbjudande av någon Stockholmsklubb förstås eftersom han egentligen skulle vilja hem.
Johnny Dowd: Jag tror nog mer på Dody Wood än Jinman. Wood har trots allt NHL-meriter ( vilket ryktet säger att spelaren har) medan Jinman "bara" spelat i AHL.
Helg Ernest: En för ett par år sedan konkursmässig klubb har inte som "prestige" att köpa billigt. Men gör det för man vet hur det kan gå annars. Jag tror att många lärde sig hur det kan gå från Västerås hårda fall.
El Maco: Nä ,men då kan ju du förklarar då ! Du som verkar vara sådan fena på det? Förklara hur skall man kunna ha ett ES lag som skall slåss om SM-Guld. Om det inte får kosta nått ? För årets bragd gör dom bara inte om. Eller skall man nöja sig med en målsättning att bara harva helst ovanför kvalstrecket ?
El Maco: Nä, jag skämtar inte ! ( c : Personligen tycker jag att "Nubben" skulle fått gå redan efter förra säsongen. Hautoma tog hit finnarna, Kenta tog hit Lindman och Sjögren. Men ok då ! Han tog väll hit Sanny på prov !
Förmodligen är det väll ett Team work . Jag förstår inte hur man kan gefaan i att värna om dom man har ? Någon sa pengar ? Isådanafall vad har dom i ES och göra om man har som prestige att köpa billigt ? Det håller inte i längden.
Fast vi får väll se hur det hela slutar när vi har facit i handen.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Tror du på fullt allvar att detskulle gå att få igenom
ett sådant beslut som är tvärtom EU reglerna?
Jag lider lite med dig Helg Ernest, med all din ångest för tillfället, hur skall du överleva till hösten ;-)