Kära vänner jag har ännu inte fått tillbaka rösten sedan i måndags.. den skanderar väl fortfarande i Kinnarps Arena...!! Mina händer ömmar forfarande sedan nästan slog sönder händerna i reklamskyltarna i tredje perioden...!! När jag kom till Kinnarps Arenan i måndags med mina två barn och en kompis till dem så såg jag ingen med Timråtröja.. Vi gick till ståplats K,men där var det fullt av massa barn?? Vi gick vidare till ståplats H och på vägen dit välkomnades jag av en man som sa:ÄNTLIGEN EN MED TIMRÅTRÖJA!!!!! Hade en flagga med mig som jag gjort på jobbet,men den tog vakterna ifrån mig det var en påk:(....nåväl,väl nere i bortaburen så kom det ytterligare 8 personer med Timråanknytning,saknade TIK031 o TIK013,men....i två perioder fick vi se Timrå förnedras.. HV71 tryckte på som bara den och när man inför tredje perioden fick höra på toaletten hur dåliga Timrå IK var,de var ju serieledare,men jag sa till min kollega när tredje börjat att ett mål för Timrå IK då vänder det och mycket riktigt.......det var en av de häarligaste upplevelser"LIVE" som jag upplevt.....3 mål på 3 minuter och att blott 10-15 st Timrå IK anhängare kan tysta en hela Arena med 6998 pers.....vi förvandlades till galningar och sjöng och skrek så att det ekade i hela hallen....jag ryser bara jag tänker på det.. 0-2 blev 5-2.......vi var inte många,men vi bar fram vårat lag till framgång(Tack alla ni som kom),den 22/1 vill jag se fler! Nä.....det var en sagolik afton i Kinnarps Arena jag ALDRIG kommer att glömma....tycker synd om er som gick miste om den.. glädjetårarna rann nedför mina kinder hela vägen hem......synd bara att HV71 suppotarna slängde petflaskor på oss efter matchen och där man gick i sin ensamhet till bilen blev hånad av alla,men mitt i allt fanns då en liten själ som inombords var stor och stark och bäst på hockey i sverige......var så underbart när spelarna kom fram till sarghörnan och tackade oss efter matchen och Jonte Hedström gav oss tummen upp,sedan släcktes hallen.....
TACK TIMRÅ IK FÖR DEN HISTORISKA VÄNDNINGEN I JÖNKÖPING DEN 9/10.......!
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
den skanderar väl fortfarande i Kinnarps Arena...!!
Mina händer ömmar forfarande sedan nästan slog sönder
händerna i reklamskyltarna i tredje perioden...!!
När jag kom till Kinnarps Arenan i måndags med mina två
barn och en kompis till dem så såg jag ingen med Timråtröja..
Vi gick till ståplats K,men där var det fullt av massa barn??
Vi gick vidare till ståplats H och på vägen dit välkomnades jag
av en man som sa:ÄNTLIGEN EN MED TIMRÅTRÖJA!!!!!
Hade en flagga med mig som jag gjort på jobbet,men den tog
vakterna ifrån mig det var en påk:(....nåväl,väl nere i bortaburen
så kom det ytterligare 8 personer med Timråanknytning,saknade
TIK031 o TIK013,men....i två perioder fick vi se Timrå förnedras..
HV71 tryckte på som bara den och när man inför tredje perioden
fick höra på toaletten hur dåliga Timrå IK var,de var ju serieledare,men
jag sa till min kollega när tredje börjat att ett mål för Timrå IK då
vänder det och mycket riktigt.......det var en av de häarligaste
upplevelser"LIVE" som jag upplevt.....3 mål på 3 minuter och
att blott 10-15 st Timrå IK anhängare kan tysta en hela Arena med
6998 pers.....vi förvandlades till galningar och sjöng och skrek
så att det ekade i hela hallen....jag ryser bara jag tänker på det..
0-2 blev 5-2.......vi var inte många,men vi bar fram vårat lag
till framgång(Tack alla ni som kom),den 22/1 vill jag se fler!
Nä.....det var en sagolik afton i Kinnarps Arena jag ALDRIG
kommer att glömma....tycker synd om er som gick miste om den..
glädjetårarna rann nedför mina kinder hela vägen hem......synd
bara att HV71 suppotarna slängde petflaskor på oss efter matchen
och där man gick i sin ensamhet till bilen blev hånad av alla,men
mitt i allt fanns då en liten själ som inombords var stor och stark
och bäst på hockey i sverige......var så underbart när spelarna
kom fram till sarghörnan och tackade oss efter matchen och
Jonte Hedström gav oss tummen upp,sedan släcktes hallen.....
TACK TIMRÅ IK FÖR DEN HISTORISKA VÄNDNINGEN I JÖNKÖPING
DEN 9/10.......!
Älska Timrå IK i vått och torrt ALLTID!!
Lall On Lall On..
Till sist....saknade TIK031 mycket..!!!!!!!