Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Timrå Icon:Jo, flera. Säppa honom, stämma honom eller tvinga honom tillbaka.
Tvinga honom tillbaka från vad?
Bragd-Birger: Du har fel gällande Vampolas exit. Jag sitter på fakta där.
Vampola kom bra överens med Perra men Vampola lämnade på eget bevåg för att han tyckte att laget var för dåligt för honom och gav då Nubben tre alternativ. Att tvinga tillbaka honom, stämma honom eller släppa honom för att frigöra pengar. Nubben valde det sista alternativet för att kunna handla snabbt.
Källa? Kan jag inte lämna ut men det är inte bara till Expressen det läcker saker.
Bragd-Birger:
Kanske inte Nubben lyckas bättre än Linkan, men står dock fast vid att herrarna Johansson och Lindkvist demolerat Tik de två sista säsongerna. ES kan omöjligen sett en sämre backuppsättning!! Man har haft 2 st andramålvakter 2 år på raken. Hur har man utnyttjat möjligheten av att värva 2 st BRA transatlanter?? KATASTROF!!
Steffe: Vad är det för patetiskt resonemang??
Att skjuta till pengar efter att de behövs?
Det är ungefär samma bakvända resonemang som att säga att man inte tänker ge pengar innan Timrå börjar vinna matcher.
Behåll era judas pengar...
Skarin: Det jag vill ha sagt: -satsa! Så kommer jag att betala(och jag hoppas att fler följer efter). Jantunen, Svoboda, Rosa har jag sett Nubben knyta till sig vid tidigare svåra lägen.
Nu har jag sett: Molinder, Motin och Bremberg. Jag är inteövertygad.
Knylan:
Bremberg kommer ju vara kung i eventuell Kvalserie när han får lite mer tid på sig.
ÖstrandsNisse: Frågan är ju: OM nu Kent Norberg tackar nej till spelare på grund av deras brist på karaktär så undrar man ju varför han värvade Bremberg från första början. För mig kommer han alltid vara urtypen av en spelare som har klass men totalt saknar karaktär.
Det här med karaktär känns som något man bara hivar fram så fort en spelare saknar klass men råkar ha bra skridskoåkning, om man nu inte har sådana urtyper som alltid lyfter sig under press som t.ex. Lander och Zäta. Vi måste få in finess. Jag tror inte vi kommer kunna brunka oss genom Kvalserien. Vi kommer behöva föra varenda match. Vi måste avgöra dom själva.
Nä, fy fan. Karaktär hit och karaktär dit. Vi måste fylla på truppen. Men att en spelare saknar "karaktär" är ju också ett annat sätt att säga att spelaren i fråga är för dyr. Sen så är det nog generellt sett så också att spelare med "karaktär" också är spelare som klubbar aldrig skulle göra sig av med. Vi får helt enkelt gröpa genom marknaden efter spelare som är värvade som spets men som floppat/misslyckats. Då blir det ännu svårare att hitta något om man prompt ska ha "karaktär".
Fy fan för detta. Fy fan.
Skarin: Min Kärlek kan ingen ta ifrån mig.
Jag älskar den här Klubben . Det gör bara så förbannat ONT!
Until Death!
ÖstrandsNisse: Trots att det finns ett antal här som jag unnar ett favoritlag i allsvenskan så hoppas även jag på länsmöten nästa säsong.
Att bygga ett lag för kvalserien är helt rätt. Det kan tom vara en fördel att bli klar för kvalserien i god tid så att man kan vila spelare med småskador samt träna ned laget en smula och toppa formen i kvalserien.
Att döma av er vikarierande tränares uttalanden i tv idag så gissar jag att ni snart har en ny huvudtränare också.
Skarin: Tänk om man ändå visste när botten är nådd. Om den nåddes idag. Som det är nu så är det fullständigt bottenlöst. Man tänkte likadant innan första uppehållet, att botten måste ha varit nådd vid den tidpunkten. Men den fortsätter att förflytta sig nedåt i all oändlighet vad det verkar.
Vi måste fylla på truppen. Vi måste få in injektioner av något slag. Det är verkligen helt otroligt detta. Att det aldrig tar slut.
Anonym: Nej, det stämmer inte. Inte som direktperson. Gällande jag och inside information så är det dåligt både förr och nu. Jag letar inte aktivt efter det. Däremot har det från förra säsongen och framåt varit lite vanligare att folk på "insidan" tar kontakt med mig nu än tidigare.