Så jävla dåligt avslut om och om. Man kan inte vinna matcher om man inte gör mål helt enkelt. Nu har vi en till målvakt på listan som måste byta bröstplattan. Bedrövligt.. Sen snackas om varför vi inte blir fullsatt. Man tjänar över 250k i månaden då gör mål fan i helvete.
Nu börjar det bli tröttsamt att radera inlägg som ENBART redogör för hur många fingrar folk har eller som vill berätta för någon annan användare att denne är överviktig och utvecklingsstörd.
Skärp er.. Jag är också besviken som fan, men på min egen klubb. Inte för att jag tror att man har 4 händer norr om Skuleskogen.
Rödluvan: var ni är i tabellen just nu och var vi låg när vår första säsong slutade är väl inte något man kan prata om nu? Halva säsongen kvar och det finns goda chanser att ni hamnar i kvalet. Tyvärr är nog chanserna lite för goda att ni hänger kvar också.
Jari Kapanen: Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16 #2567063 · modomille · 2023-09-16 23:17 Jugge: "Kom inte hit och förpesta andras böcker tack. Vi försöker ha en sansad diskussion här."
Är det här modomille som kommer in i Timrås bok och börjar prata om knark och undrar vad folk har rökt? Du är inne här varje gång Timrå förlorar med 0 iq kommentarer, hetsar och lägger svamlande inlägg om knark-Timrå blandat med lite "Hahah en lite sämre match av oss och timråiterna flockar hit". Du är nog den mest pinsamma individen jag sett på ett forum någonsin.
Surt att vi efter några matcher med kompakt spel återigen faller in i ett hafsigare och mer oorganiserat spel. Som dom flesta varit inne på en förbluffande ineffektivitet, bara att studsa tillbaka mot Oskarshamn, men förlorar vi mot Brödernas är ju chansen stor att vi lyckas förlora på lördag också.
Brasklapp för att jag kan ha blandat ihop det, kanske inte var just Brödernas som var inblandad i detta namnköp. Men men jaja Brödernas, Red Bull, Mordor skitsamma, lätt att röra ihop det...
Sigge: När du tittar på matchen så ser du väl att ett lag slår indianare i eget slott och det andra bränner en hel drös med målchanser? Modo har i mångt och mycket ett bottenlagsbeteende men sen så är det ju så klart dåligt av Timrå att inte ta vara på målchanserna. Vi skulle ha stängt matchen i andra perioden men när vi misslyckas med det så får ni 20 minuter på er att rida ut stormen. Till och med i tredje när ni bara ska stänga ner så släpper ni till 4-5 prima målchanser på spelvändningar. Det saknas mognad i er defensiv och för Timrå så saknas det friska ben.
Man ska aldrig säga aldrig men förra gången vi gjorde en sån här genomusel match så tog alla sig i kragen och vann fyra raka. Det finns för många klart sämre lag under Timrå i tabellen för att vi ska hamna i kval, ni är ett av dom lagen.
Olle: Varför fortsätter ni att älta att vi är där vi är när ni själva var där första säsongen? Skillnaden är att vi är högre upp än vad ni var, och att vi gör det bättre än vad ni gjorde.
Sputnik: tack för en god match. som jag skrev i modoboken tycker jag matchen höll ganska dålig kvalitet, kändes mer hockeyallsvenska än shl. kunde ha slutat hur som helst och denna gång var det modos tur.
glöm inte att solen kommer att gå upp även imorgon :)
Rytter: precis, det var slarvigt överlag! Ikväll var det eran tur att vinna! Serien går vidare och för våran del gäller det att studsa tillbaka mot Oskar. Förlust på lördag och då kan vi verkligen börja oroa oss!
Tycker inte vi kan gnälla så mkt på backsidan, det var 110% chans att vi skulle hamna här. När skadorna väl kommer får kvarvarande slita ont, vi bidrar till att vi får fler frånvarande backar. Går man in i säsongen med 6 ordinarie backar så kommer det kosta poäng, går inte blunda för det. Naturligtvis en pengafråga, men kanske en lärdom framöver……
Rytter: Samtidigt mötte ni en backsida som det saknades en hel del viktiga kuggar i, en spelade skadad och en annan var förmodligen fortfarande påverkad av förkylning. Så jag skulle inte lägga allt för stor vikt av att ni lyckades "checka fast".
Däremot har du helt rätt angående förmågan att ta tillvara på avsluten. Där avgjordes matchen. Alla som såg matchen vet, och såg, att Timrå hade massvis med farliga lägen och var det "bättre" laget. Men Modo gjorde mål på sina lägen. För så många fler än tre farliga hade ni inte. Kanske nått till. Men det är vad hockey handlar om - fler mål än motståndaren oavsett hur spelet sett ut.
För vår del var det ett stort steg tillbaka: bomba målisen med usla avslut så att till och med Harald gör i brallan över målvaktens otroooooliga match. Fan; basic jävla målvaktsarbete löste det här för modomålisen. Tät i förflyttningar, följsam i positionsspelet och skära av ytor (gott nog, givetvis). Men så svåra prov ställdes han inte inför. Knappt några returer, knappt några skymningar och knappt något avslut mot krysset.
kulltorp: Sån jävla typiskt att ni ska ha sån otur i avsluten bara. Attans! Om ni sluppit möta försvar med en målvakt hade ni säkert toppat tabellen. Så små marginaler är det.
Olle: Det skiljer 4 poäng mellan oss i tabellen. Varför skulle ni inte kunna hamna i kval då? Ni er ett mjukt lag med en allsvensk backsida. Era tilltänkta stjärnor levererar inte utan blir uppätna av våra backbjässar
Rödluvan: Modo gör en bra bottenlagsmatch. Ni har lite tur med studsarna, ni fångar motståndarna på en dålig dag och håller undan en hel tredjeperiod mot ett topplag så det är 5/5 där för Modo. Sen får ni ju vara ödmjuka och se att det här var ett undantag, inte en trend.
Olle: Ta och lugna ner dig nu va, att klanka ner på våran backsida och köra min pappa är bättre än din pappa snacket är bara löjligt, jag förstår att du skriver så för att på något sätt dämpa sin besvikelse men herregud ta förlusten som en man ist, solen går upp i morgon också.
Ja men det var inte hur backsidan såg ut och vilka som var borta vi diskuterade, jag svarade olle som påstod att vi var värdelösa defensivt idag och bjöd på mycket. Samma gällde ju Timrå i denna match, backsidan klarade inte av att vara tillräckligt stabil, ni fick långa anfall på er och orkade då inte slå om till offensiv och skapa tryck. Då spelar det ju ingen roll ifall ni hade haft alla med eller bara juniorer då det är prestationen i denna match vi pratar om.
Inget av lagen gjorde någon större match defensivt så det hade kunnat bjudas på många mål åt bägge håll.
Roligt att vi bara hör om A-chanser som ni själva missar men inte tar upp t.ex Woods styrning strax utanför på öppet mål.
Tycker det var en rätt jämn match där bägge lagen hade perioder av spelet och ska bli kul att kolla skottkarta och zon-tid sedan för att se ifall ni verkligen var överlägsna som ni verkar tycka.
Rytter: vadå Dickinson, Woods och Aagard inte skulle hålla? Det finns väl fortfarande en chans att ni hamnar i kval eller hur? Tror vadet gällde att Boyce skulle göra fler mål än Dickinson och förlorar jag så ska inte en spänn gå till er skitklubb, visst var det så vi sa?
Vår backsida är bättre än medioker när vi har fullt lag, det är inte eran och det vet ni ju själv.
Rytter: Nej men tänk på att vi har Didrik strömberg och Per Svensson borta, Erixon spelar förmodat skadad och Lyytinen var sjuk senast igår typ och spelade nog på tabletter. Förståeligt att backsidan hade det tufft ikväll.
Men ja,backsidan är tunn och Kapanen kan prata om att spela in vårra unga backar, men det måste värvas för det.
Rytter: skillnaden är väl att MoDo har en svag backsida på pappret, och uppvisar heller ingen defensiv perfektion.
Timrå spelar heller inte perfekt defensivt, men du verkar ha missat att vi spelar dagens match med 4 seniorbackar, varav 1 av dem är så pass skadad att han inte är med på träning utan endast kör match.
Det är direkt makalöst att vi inte är dyngsist sett till hur vår skadelista sett ut denna säsongen.
Rytter: Ni var utklassade ikväll spelmässigt punkt. Kom inte med ngt annat trams. Vem som helst så att vi brände 30 lägen i slottet. Men såna matcher kommer ibland.
Att sätta sina lägen är ju också en skicklighet, era toppar var för dåliga när lägen gavs, ren HA nivå på avsluten.
Angående backsidan så skulle jag inte vara så kaxig som Timråit, den är ganska medioker och när ett HA lag ofta lyckas checka fast och vinna puckar ja då är det ju illa. Indianare tyckte jag bägge lagen såg ut att bjuda på. Det var ju knappast så att ni gjorde en fläckfri defensiv insatts mot ett HA lag.
Kommer du ihåg vadet kring Dickinsson, kan du ge mig en uppdatering såhär efter halva serien hur värdelösa Aagaard, Dickinsson, Woods har varit och att de aldrig skulle hålla för en andrakedja i SHL.
Modo gjorde mål, inte Timrå. Resultatet ljuger tyvärr inte. Som sagt, kan ta en förlust idag. Hade varit mer orolig om vi inte hade chanserna, men självklart borde vi kanske gjort fler mål men sådan är sporten. Nya tag på lördag!
vonDöbeln: Sällan jag skriver här inne. Men jag behöver säga, det är roligt med Derby, roligt att vi spelar i samma liga och för Norrland är det bra att vi båda är där.
Det finns rötägg i alla lag, i vårt Modo och i ert timrå. Men en sak, oavsett resultat på isen är att både timrå och Modo behövs i SHL.
Man förstår att det är stort för lillebror att vinna när t.o.m. sektledaren är inne och hälsar på. Jaja gör vi inte mål på alla öppna chanser så är det svårt att vinna. Vi skakar av oss detta och går mot nya segrar.
J F K: Du är förvånad mest hela tiden, det är för att din världsbild inte överensstämmer med alla andras. Så det är inte konstigt att du inte förstår. 1 vinst på 5 matcher och ni drar upp en banderoll om sm-guld sen står ni där med megafoner för att få igång publiken i ett derby? 😂
Olle: ja, riktiga Berglund-handledare på dom två ikväll. Tam, Weidin, Dahlén.
Men jag tycker att vi sumpar matchen på lite dåligt fokus från start. Vi släpper gejm-plänen från dom senaste 4 matcherna och börjar fuska och ivra bort oss. Förståeligt till viss del, derby å allt det där, men: med vår patetiskt svaga backsida atm var det inte supersmart.
Hade Timrå hållit sig kyliga idag hade vi tagit det här. Modo drällde ju något sanslöst, och vi fick fler A-chanser i den här matchen än vi fått totalt på Växjö sedan dom gick upp. Riktigt, riktigt svagt att inte profitera på det.
Men, kul för modo att få vinna ett derby. Och nyttigt för Timrå att ändå få inse att det g å r att förlora i banjo-borgen om man verkligen försöker.
J F K: ditt lag skapar INGENTING, men du tycker att det är en enkel seger bara för att samtliga avslut från motståndarlaget inte håller godkänd nivå?
Jag vet att du bara är ute och fiskar efter reaktioner, men försök gärna att göra en nykter analys - annars är det nog bättre att du går och lägger dig.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!