Sitter här å lyssnar på AC/DC: shoot to thrill och kan inte låta bli och bli impad av Aaltos bössa. Är på väg till pub Smedjan i Sörfors för att se favvolaget på projektor äta god mat och en bärs till det, allt för 109:-
Redax 2: Trots det, enligt din länk så spöade Hurlarna Shint-skallarna i de senaste landskamperna.
Jag har två gånger bott i norra dublin nära nationalstadion för gaelic sports. Hängde på en pub där ägaren hade en lapp för ögat, thanks to hurling. Han verkade ganska tuff. En annan keltisk hårding är den, möjligen aningen försupne, irländske portvakten i mitt hus nu som har representerat Kerry i Gaelic football på sagda stadion. Han är närmare sextio år, helt skev och sned i hela kroppen och haltar när han går, trots det bankade han framtänderna ur en rånare häromveckan som hoppade på honom när han var på väg hem från sin irländska pub sent om aftonen. Thanks to my football years sa han och visade tandmärkena på knogarna.
Jag läste någon gång om att det finns en jämförelse mellan rugby och aussie rules football på australien med statistik där man jämför hur många testiklar och ögon som förlorats i respektive liga genom åren. Det var förbluffande jämnt. Och skrämmande höga tal...
Viss kör Coma utan visir i NHL? Jag (och förmodligen även hans mamma) tycker det är en bra idé att han måste ha visir här.
Och Baseball är snäppet tamare än allt ovannämnt. Men kul ändå.
Mange: Ska med familjen och vara i sthlm Onsdag-Fredag, så det blev sittplats, på A 41 tror jag sektionen hette,ungefär i mitten, nej det var ganska enkelt;) en upplevelse ska det bli att få se Timrå lira i Globen i varje fall!
El Maco: Shinty är mycket tuffare. Jämfört med det är Rugby en sport för veklingar eller som en skotte uttryckte det "Rugby is a girlie´s sport...". Vad gäller hurling är det "Gay men´s shinty...".
kamsen: Baseball är skitkul! Det trodde jag inte när jag flyttade hit. Och Red Sox seger var cool. Kan inte komma på någon motsvarighet i idrottsvärlden.
Jag var och kollade på Timrå white Eagles mot Timrå red Eagles igårkväll, matchen slutade 5-5. Kiprusoff vaktade det ena målet, det var en riktigt rolig match.
Stor Z:a tekade mot riktiga Z:a. Berra L. skrinnade på isen som en liten gazell, jag tror jag fick en bild på hans mål. TV:s E Nyberg kan minsann annat än prata. Radions Ulla Ö gjorde som valigt lite underliga nyanseringar, men på skridskor denna gång.
Gjorde ett studiebesök uppe i Hassebos krypin, mycket grejer att hålla reda på där, men där fanns PerHApps som skötte ljud och ljus alldeles själv. Undrar varför det befinner sej en 5-6 stycken där i vanliga fall, sköts statistiken däruppifrån?
Ikväll får vi fan inte förlora, jag har bara Modoiter till grannar, som naturligtvis tagit ut SM-Bucklan i förskott. Bara jag och Sohlin + 4-5 till som är Tikare.
Maggan: Helt rätt! Ljumskskador är inte att leka med. Det är bättre att han är med när vi möter något kvalificerat motstånd. Lillebror vinner vi utan Manderville. 4-2 i tom bur av Hagos.
Ålrajt, töser och pågar. Åter derbydags! Än en gång tvingas våra rödvita hockeyhjältar bege sig norrut för ett nappatag med våra mindre bemedlade länsgrannar.
Men Örnsköldsvik. Ahh. Denna juvel i bibelbältets tiara. Platsen där män är män, och korna håller sig undan. Där du ännu i våra tidevarv, sent om sommarkvällarna, kan sitta på din veranda och höra det avlägsna plinket från hundratals banjos. Platsen där 'söndagsmåltid i familjens sköte' och 'parmiddag' ofta syftar på samma sak. Där moderna påfund som 'god personlig hygien' och 'Alfabetet' ännu icke fått fäste.
Så ni som ska upp och titta på matchen: passa på att se er omkring. Ta kontakt med en inföding. I utbyte mot något ätbart (en skorpa, några russin el dyl) kan du säkert få höra någon spännande historia om hur det var i svunna tider. Eller själv få räkna mannens fingrar och inse att det där med 'fem på varje hand, tralalala' inte är någon universiell lag. Var betänksam med kameran dock. Enligt den lokala folktron är denna 'ett djävulens påhitt som tar själen ut av'n!'.
Hoppas att vi tar 3 nya p i morrn. Tänker själv se matchen på tv. Jag kommer inte att åka på en MODO match igen förr än Foppa är klar med sitt nya hus bygge. Min sambo ser inget i denna hall och det är för jävligt.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·
I feel good!
Seger ikväll tror och hoppas jag på.
Röd och vit hockeydynamit!