1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589680 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2005-11-22

« · 620871 Till forumet

Modo - Timrå IK 2005-11-22
Vakna LingaN. :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
ståpäls: Visas bataljen på O'Learys? Den sänds ju på PPV, eller hur...
Kommentera

Hur många blir vi som tar kärran upp till Dagcentrat? Matchen sänds inte på tv, och pallar man inte 16 mil så bör man väl överväga om den där rullatorn ändå inte var värd att köpa.

Alltid mycket roligare att svina på plats istället än framför datorn. Trotsa halkan, man kommer alltid fram.

Var spontana!
Kommentera

Knylan: '
Du kan åka med mig, men tippar av dig i närmsta sjö.Har ingen rullator, men fixar det snabbt.
Kommentera

Knylan: men... om man endast äger en gammal "tanthoj" utan kedja då (å som garanterat INTE tar sej upp för skönviksbacken)? eller en spark där medarna e SÅ rostiga att en burk tonfisk af årgång -72 skulle vara lättare att glida på??
Kommentera

Knylan: "Svina"....
Det är ju det vi vanliga supporters försöker undvika...

Är det här din personliga uppfattning, eller hela styrelsens..?

Glid inge mer nu...SVARA...!
Kommentera

RödVit: Lugna dej nu. Låt oss sjunga en sång tillsammans. En sång om manlig vänskap.

Det blir kryss ikväll. 2-2.
Kommentera

RödVit: Ung humor säger det dig ngt?

Det är inte så många som skrattar åt bröderna Marx längre...
Kommentera

Kapten Blod: Tyvärr. Bröderna Marx är ju roliga. Särskilt brorsan Karl skrev ju otroligt lustiga böcker...
Kommentera

Idag lär de bli stryk och max två mål gjorda. Så har jag det sagt.

Bröderna Marx, Chaplin osv. är visst roliga. Ljusår bättre än de flesta av dagens outhärdliga hollywoodkomedier.
Kommentera

RocknRolf2: I dag blir det vinst och minst 2 mål gjorda. Så har jag det sagt.
4-2 till Timrå.
Kommentera

RocknRolf2:
Nu när du redan har ondat..Då kan vi utgå ifrån att du
inte är inloggad under matchen då??

Som Frella tog upp i ett tidigare inlägg så är det mindre press
på TIMRÅ IK ikväll nu när laget spelar på bortaplan..

Vändningen började redan mot det formstarkaste laget
i ES just nu i förra omgången...

Timrå IK spöar lillebror ikväll med 4 - 2

FORZA TIMRÅ IK
Kommentera

Knylan:
Spontana?
ja why not, någon som skall upp och vill splitta bensinpengar?
lämna ett mess på HS isåfall..
Kommentera

Fet-Ecke: timråvinst 2-5 sista i öppet mål..29 poäng
Kommentera

RocknRolf2:

"Idag lär de bli stryk och max två mål gjorda. Så har jag det sagt.

Bröderna Marx, Chaplin osv. är visst roliga. Ljusår bättre än de flesta av dagens outhärdliga hollywoodkomedier."

Jag håller med dig alla tre punkter.

1. Ni får däng
2. Ni får inte in mer än 2 kassar.
3. Groucho Marx var en cool kille.

Här kommer ett citat: "Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog, it's too dark to read.

Må bästa lag vinna, dvs MoDo
Kommentera

Fet-Ecke: Jag vill inte trampa "GUD" the almighty på tårna så jag ändrar mitt tips till 5-2. ;))
Kommentera

htikare: Ooops! Klev visst i klaveret igen! =P
Jag lägger ner mina tips! Det får gå ändå! Vinst! Inga siffror!
Kommentera

hellge:
Skönt att se att även du hittar ut ibland från
din plats på altanen i din stuga i skogen..

Är det Banjoinavelsparning på G i Ö-viksområdet som
lockar ut dig från din stuga??

Fet-Ecke..
När du har samma tips som den ÖDMJUKE gud
så kan det aldrig gå fel..
Kommentera

hellge: Å andra sida, 'dagens outhärdliga hollywoodkomedier' betyder väl i Övik 'I hetaste laget', eller 'Tootsie' ? Eller, om man föredrar svenskt: 'Åsa-Nisse i Raketform'.

I kväll kan det - men bör absolut inte bli - pisk. Kan ta förluster mot de flesta lag, men Modo är något extra i äckelväg. Det muntra ljudet av tusentals samstämda banjos, plinkandes i glädje över tre oförtjänta pinnar...hualigen. Övik är en styggelse. Ett hån mot allt det vackra i världen.
Kommentera

gud:

Tänk att det där banjoskämtet får dig att skratta varje gång. Det är så man skulle kunna tro att du är en imbicill "redneck". Men vänta, det borde ju betyda att... Säg, du spelar inte banjo, va?

Kommentera

Poffa: Men snälla! Varför reagera över huvud taget?? Du tar väl inte åt dig?
Kommentera

Fet-Ecke: Han kanske bara vill piska upp stämningen litegrann inför kvällens derby...det har ju trots allt börjat infinna sig lite känslor i dessa matcher nu.
Kommentera

Frella: Jo, det är ju sant! Hoppas att det smittar av sig ner på isen och att det blir ett "hett" derby!
Kommentera

Poffa: Och tänk att ni modoiter hugger likt pavlovska hundar så fort b-ordet sätts på pränt. Vore kul om det någon gång resulterade i något annat är 'den som sa det han var det'.
Kommentera

Poffa:
Aha..Du är "het" Kan det vara så att din kusin har nobbat dig??
Det är bara att dra ett solo med din Banjo och hoppas på det bästa..

Det kommer att lösa sig även för dig...

Psst..
Nopp inget Banjolirande för mig..

FORZA TIMRÅ IK..
Kommentera

Fet-Ecke:

Inte ett dugg. Det är bara så roligt att se hur gud försöker upprepa samma skämt om och om igen. Bara för att försöka göra det till en sanning. Ungefär som när ni i kör upprepar hur ni skulle vara länets bästa lag.

Kommentera

Sportsligt så har i varit länets bästa lag tre år i rad. Men det sportsliga är egentligen sekundärt. Övik kan vi aldrig förlora på riktigt mot.
Kommentera

Poffa: Haha. Ältandets okrönte konung försöker mästra. Kul banner ni har förresten, är den ny?
Vissa saker blir inte sanning för att dom upprepas, dom upprepas för att dom ä r sanning.
Kommentera

Bragd-Birger: Tootsie är kvallite, I hetaste laget vet jag inte, annars gillar jag Dead men don't wear plaid med Steve Martin, den där svartvita från 1982.

Vidare kan man undra om du märkt det som står skrivet ovan. Om du lyfter blicken lite kanske du märker att någon har skrivit dit regler för Timrås GB. Jag gissar att det inte är en slump.

Sen har jag förstått att du kommer att var missnöjd i resten av ditt liv, såvida du inte ändrar dig, Övik är en alldeles förträffligt välmående stad, det är nog svårt att hitta en stad i samma storlek som mår bättre. En enorm framåtanda, ett entreprenörskap som växer snabbt, en kommunal ekonomi i harmoni, tillväxt som saknar motstycke i landet, skolor som får bästa betyg i jämförelser, infrastruktur som påminner om storstäder, bostadsbyggande i massor, vår ultramoderna supercoola arena som snart står klar, eropas mordernaste backhopparanläggning, inflyttningsnetto som ingen annan stad i länet, etablering av massor av olika kjedjor och stormarknader, gallerior och annat. Alla vill vara med och synas här. Men vissa får bara se på.

Så därför ber jag dig att fundra en minut eller två vad du bygger din argument på, det är klappast verkligheten, för den ser helt annorlunda ut.
Kommentera

hellge: Åh, så avväpnande. Jag är sarkastisk, du svarar med att klippa och klistra i Öviks turistbroschyr. För det var väl övik du beskrev? Eller har du snabböversatt en gammal 'Politbyrån informerar: Östberlin - En stad i ljus' ?
Kommentera

Bragd-Birger: Som sagt, du kan kolla på offentlig statistik och jämföra t.ex länets städer, andra län, man kan t.o.m. jämföra med det världens rikaste land, Norge och du kommer fortfarande få samma svar.

Jag vet inte vad Ö-viksborna har gjort dig illa på för sätt så att du känner dig så oförättad. Är det något jag kan göra för dig som gottgörelse eller vill du vara kvar i ditt.

Om du kommer till Ö-vik ska jag ge dig en rundvandring till allt nytt som växer fram här. Man brukar ta med förortsungar med ut för att de ska få se något annat. Jag tänkte att det skulle var samma med dig, du kanke vill se något annat än hyreskomplex från 60-talet och motorvägen som drar genom Timrå, kanske skulle det kunna var lockande att se en kommun som inte styrs av Sverigedmokrater, fast det är klart, det handlar om ett val.

Nåja, jag hoppas på en hård kamp ikväll
Kommentera

RödVit: Hela Timrå IK Supporterklubbs styrelsen står bakom att vi ska slåss som svin ikväll i Övik, blodet ska spruta.

MEN! Jag håller fortfarande med dig, lägg ner skiten.

Samhall.
Kommentera

Poffa:" Ungefär som när ni i kör upprepar hur ni skulle vara länets bästa lag. "

Har du bevis för något annat då??
Kommentera

Knylan: Eeehh...?? Klargör för en oinvigd; Du är väl ironisk eller nåt nu?
Kommentera

hellge: Mmmm...fantastiskt. Må Jehova vare med dig också.

Ni andra: Krossa öviksfjollorna!
Kommentera

rupert: Kände på mig att man skulle behöva klargöra, men Ja. Det tidigare inlägget var späckat med ironi.
Kommentera

Knylan: Ja, för ett dumhuvve som mig kan man inte vara nog tydlig! ;)
Kommentera

RocknRolf2: "ag lär de bli stryk och max två mål gjorda"Du
måste vara den mest positiva människan i detta forum.
Är du kanske en lokatt i grund och botten.

ÄLSKA TIMRÅ IK
Kommentera

Fet-Ecke:

Det verkar ju inte behövas. Säger jag det bara tillräckligt många gånger så blir det ju sant. Jag har ju lärt mig av mästarna på detta. Ni.

Kommentera

Bragd-Birger: Om jag nu ska använda ditt språkbruk så spelas matchen mellan: Banjospelande fjollor och bögar från Ö-vik mot socialfall, sprutnarkomaner och sverigedemokrater från Timrå.

Själv ser jag hellre det som ett derby mellan MoDo och Timrå, två lag med anor.

Tycker du fortfarande Foppa är överskattad föresten?
Kommentera

RödVit: klart att det ska svinas i kempis!!!!!!!
Kommentera

hellge: ja Timrå är ju överrepresenterat av sverigedemokrater, men jag väljer nog hellre att vara sprutnarkoman än att komma från Ö-vik...

Kommentera

Poffa:
Blablabla..Ännu en gång försöker du skylla på oss Timråiter..

Gå nu och dra ett solo på Banjon..Har du tur så går
du förbi kossan Rosa på vägen...

Mats Edström..
Håll er till Iprenen så slipper det göra så ont för er..
Minns hur Movve hade problem att sitta efter den första matchen..
Kommentera

Lall on lillebror, lall on. Ikväll blir det champagne mot trocadero. Det kan bara sluta på ett sätt.
Kommentera

Poffa:" Antal inlägg: 11168 st " Var in och kollade din profil.
Några upprepningar där eller?? Jo, du verkar säga en hel del en hel del gånger!
Kommentera

willysson: Är du allvarlig, en stolt sverigedemokrat och sprutnarkoman från Timrå? Jag tror dig inte, överbevisa mig är du snäll.

Jag tror och hoppas på ett bra derby
Kommentera

hellge: Det största misstaget du någonsindu kan göra i ditt liv är att misstro Willysson, räkna upp en endast gång då han svävat med osanning!
Kommentera

Hawerchuk:
Kände att det luktade inavlat här i Götet för en stund sedan..

Lite rädd blev jag allt..men så såg jag att du bor ju nästan
granne med mig..

Förklarat och klart...

Muuuuuu...
Kommentera

ernie eagle: Ta bort du efter någonsin ;)
Kommentera

hellge: Ska vi lägga ned den här debatten?
Kommentera

gud: Hej komplex, duscha oftare kanske?

Förhoppningsvis håller domaren en bra nivå ikväll mot Hack n' Slash IK. 60 minuter powerplay borde resultera i åtminstone 2 mål framåt. 2-0 alltså.
Kommentera

« · 620871