1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Modo - Timrå IK 2006-01-30

« · 668419 Till forumet

Modo - Timrå IK 2006-01-30
Imorgon MÅSTE vi VINNA slaget om
VästerNorrland....
Kom igen Timrå IK kom igen....
Let´s dance hard in Kempis tomorrow!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
SMÅLAND: Och här kommer länken till TÄNDVÄTSKAN.
Kommentera

Herminator: Inte så smart och gå ut och säga att man är bättre än Timrå.
Kommentera

Herminator: men va fanken har Freddan gått och lyft sig på gammeldagarna...kolla in Don Juan blicken ha ha ha Det här blir en skrattmatch, alltid kul och dänga MODO !! Släpp loss grabbar vi har allt att vinna !
Kommentera

Någon som vill låna Freddans matchtröja från Timråtiden imorrn?
Kommentera

iggy: Lyft sig? Jag tycker att det ser ut som att han har svalt en banjo!
Kommentera

Herminator: var ironisk...man undrar bara hur många timmar hans fru har suttit med photoshopsprogrammet och mixrat ...psykkriget har börjat ;-) Freddan är en ledsen freddan 21.30 imorgon !!
Kommentera

Herminator:

Vi ska vinna vi ska ta dom
Vi ska spela banjon av dom.......så får det bli.
Kommentera

friskan: Självklart min sköna så kommer vi ta hem potten

Länken = Vebbkamera från trakterna runt Kempis.
Kommentera

Helg Ernest: Vi dammar väl av en klassiker oxå!
Kommentera

73Sjöbba: Den var bra ! Har jag aldrig sett tidigare.
Kommentera

Idag ska nolaskogsarna få däng. Med andra ord kommer det att bli en väldigt bra dag. Grattis alla ni som just vaknat upp till den, jag går och lägger mig nu i väntan på att den ska börja och återkommer om en sju timmar.

Kommentera

El Maco: Hoppas på en reaktion för Mo/Domsjö ikväll, och att Rosa och Jantunen kommer igång med poängmakandet. Det är dags nu. 3 poäng upp till slutspel. Vi knaprar oss uppåt!
Kommentera

Stenkarn: Hoppas framför allt att firma Jantunen/Rosa lyckas gjuta lite mod i resten av laget, så att hela laget spelar i 60 minuter. Egentligen behöver de inte göra så många mål så länge de föregår med gott exempel och skakar liv i resten av laget.

Jämför Manderville-effekten i höstas.
Kommentera

arf: Så sant som det är skrivet, men i årets Timrå är ändå inte högstanivån väldigt hög, med tanke på målskörden. Det måste produceras lite bättre (eller tätas bättre bakåt) nu då slutspelet hägrar även för andra lag. Rosa och Jantunen är här för att göra poäng i första hand. Det är också viktigt att dom inte är inne på så många mål bakåt.

De har ju fått spela ett par-tre matcher nu, så de lär nog börja komma igång nu hoppas jag.
Kommentera

För första gången på länge, tror jag, har vi en spelare ovanför ytan (sorry, orion!) i plus/minus-statistiken. Styfen ligger numer på +1.
Kommentera

Stenkarn: Vi får betrakta Styf som vårt periskop...
Kommentera

6 timmar kvar till uppkast i Kempis...
8 och en halvtimma kvar till 3 pinnar och
glädjerus och segerskumpa o segergarrre...
Vi SKA ta MoDo med en dans ikväll...
Äckligt diciplinerat försvarsspel o vassa
kontringar a la Färjestads o Hv matcherna...
Ikväll tömmer vi påsarna fullständigt...
Kom igen Timrå IK Kom igen..
KÄMPA TIMRÅ IK KÄMPA!!!!!

Älska Timrå IK i med o motgång ALLTID ALLTID!!!

Lall On Lall On..
Kommentera

SMÅLAND: Andreas Salomonsson avstängd ikväll. Tråkigt för honom, men till fördel för oss.

Hoppas Svoboda spikar igen och att firma Rosa/Jantunen producerar ikväll.
Kommentera

Det är alltid en fråga om tempo när det gäller Timrå. När tempot är uppe så kan få om ens ngt lag mäta sig med oss. När tempot å andra sidan är lägre skulle vi spela jämt med Kovland. Problemet är att säckgäng som Mora och Leksand drar ned tempot och därför var matcherna mot dem mycket olägliga. Det höga tempot som vi haft mot HV och FBK mattades betänkligt. Mora lyckades få Timrå att spela gåhockey – griserier. Jag gillar verkligen inte den typen av taktik. Leksand var inte ens tillräckligt bra för att grisa. Nyckeln till dagens drabbning är alltså tempot. Om vi har lite tur så brakar MoDo mot bättre vetande igång med anfallshockey – då kan det bli riktigt roligt.
Kommentera

PEAP: På förhand känns väl kvällens mastchen som den givnaste förlusten på mycket länge. Det har inte kännts bra i kempis denna säsong. MEN MoDo bör vara lite mättare än Timrå i afton. Men ger inte alla 110 ikväll så vinner ett bättre lag som MoDo tyvärr är.
Kommentera

Kapten Blod: Modo ser ju sig som ett bättre lag än oss nu. De har sex raka utan förlust och kan låta vissa backar spela varannan match. De har flyt och en trygghet i sitt spel.

Precis som Bragd-Birger varit inne på så har de ett starkt komplex mot oss, vi har skakat deras självbild de senaste åren, med ett bättre sportsligt resultat och en arena.

Nu har de en jättechans att trycka ner oss, visa att de är bättre, finare och kunna leka storebror igen.

Den inställning hoppas jag att Timrå kan utnyttja, med en suverän Svoboda och ett smart spel så kan vi göra det. Vi är av tradition bättre på bortaplan än hemmaplan i avgörande sammanhang.

Det kommer bli spännande att se hur vi agerar mot detta motstånd i denna match i detta läge.
Kommentera

JimmyH: Intressant hur Fredrik Andersson uttrycker sig i artikeln länkad till höger. Kan man upprätthålla ödmjukheten om man påstår sig vara bättre än ngn. Hoppas verkligen att vi kan punktera MoDo-ballongen.
Kommentera

JimmyH: Du glömde 'bättre ekonomiskt resultat'. Modo har ju gjort fantastiska brakförluster de senaste tre, fyra åren. Med tanke på att publiksnittet ligger kvar på samma här-i-övik-älskar-vi-minsann-hockey-nivå denna säsong ska det bli spännande att se vad resultatet blir i år.

Men det är klart. Nästa år får dom ju sin arena, och då kommer alla dom som nu får nöja sig med att stå utanför och längta äntligen plats. Jädrars vad kosing det kommer generera.
Kommentera

Bragd-Birger & JimmyH:

Haha, ni låter som de två gamla gubbarna i mupparna.

Kommentera

Tjohosan! ... Hur många äre som ska ner till Ö-vik i dag då? ... Äre 55 st lr? FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Poffa: Ha, look who's talking. (Observera att detta endast är ett one-liner inlägg till en inbreed-mupp. Ger mig inte in i ännu en "diskussion" med denne. Huu. Banjospel med sex fingrar är läskigt.)
Kommentera

Brollan: Hoppas på det för det blir en buss söderifrån också.
Kommentera

okeej! bra det ;D
Kommentera

Poffa: Och du låter som...nä, just det. Han lät ju banjon tala för sig.
Kommentera

Kollade in Modos officiella sida. Vet inte om det är jag eller den webansvarige som är dålig på språk, men...inte fan heter framstjärt 'heart' på engelska?
Kommentera

Bragd-Birger: Muahaha!!
Kommentera

Stenkarn: Mera muahaha!!
Det kan inte vara lätt att vara Ö-viksbo, snåla är de dessutom.
Kommentera

Muahaha... Vi slipper Salomonsson ikväll, se länken...

FORZA TIK.........alltid, alltid........
Kommentera

Friman SR: Hemskt att vara skadeglad, men just nu känns det skönt att han inte är med. Inte för att han gör hela laget, men all hjälp till slutspelsplatsen är välkommet!
Kommentera

Funderar högt: 'The snippa of Hockey' ?
Kommentera

Bragd-Birger, Helg Ernest, Friskan & JimmyH m.fl.:

Efter att ha läst era inlägg en tid kan jag konstatera följande:

1. timrå har en örn på bröstet, örn som i Örnsköldsvik. De vill alltså vara som oss MoDoiter. Hur var det Baloo sjöng? Jag vill gå som du, va som du, uuuuuu. Lära mig bli en människaaaaaaaa.

2. timrå har ALDRIG varit i närheten av att vinna någonting någonsin, vilket ger dem ett kraftigt, kraftigt lillebrorskomplex.

3. timrå kommun är överrepresenterat av Sverigedemokrater och extrema nationalister, vilket ger en given koppling till banjospelande sydstatsrasism. Det har alltså bara varit tal om en kraftig projektion.

4. Lägger man en timråtröja brevid en MODOtröja upptäcker man att det är en mycket mer rosa nyans i timrås röda färg. Detta bekräftar ju INTE vad vi länge har misstänkt, utan det förändrar och utvecklar det hela. timrå är LILLASYSTER. Ja, de är inte bara rosa till färgen, nu heter de även Rosa.
Kommentera

hellge: Du är fan i mig ett geni. Tror jag ska börja hålla på Modo.
Kommentera

Ser att sjödda och Sanny kommer att spela landskamp i Timrå och i Lugano
Det blir nog Sjöddas eriksgata och visa vad han går har ju spelat både i Timrå och i alplandet. ska det bli poäng i kväll? det hänger nog på Modo är dom inte på tårna kan det bli poäng
Kommentera

hellge:
Och vi som trodde att du inte kunde läsa..
Kommentera

gud: Stick och lek med banjon.
Kommentera

Moverare:
Verkar som om att du har fått en uppkörd i röva..
Kommentera

gud: Bara för att du tycker om såna "lekar" behöver inte alla göra det, lillasyster.
Kommentera

Modo har den sämsta publiken i hela Elitserien! Man är knäpptyst hela matcherna FÖRUTOM när det vankas utvisning på en bortaspelare, då skriker helt plötsligt hela publiken. Maken till enögd och dålig (okunnig?)publik finns inte!

Hoppas domaren kan stå emot skitpubliken idag!
Kommentera

Moverare:
Jaja..Håller man som du på ett loooser lag så är det väl
enkelt att hålla på ett till..

Åker Sundsvall ut via kval eller åker dom ut direkt??

Psst..
Nu när du håller på ett äkta banjolag så
kan du kolla med Numo om han kan lära
dig att spela..Han är Ö-viks svar på "Elvis"

Annars så har han säkert nån "kusin" som är ledig..
Kommentera

Alltså är inte detta til för att snacka hockey å sånt?.. det ända ni pratar om är att vi är er lillasyster?hmm... Om timrå vinner ikväll, blire int pinsamt då? Att förlora mot sin lillasyster?.. jaja gör som ni vill.. FORZA TIMRÅ ALEALEALE
Kommentera

hellge: Sådärja, då är allt precis som det ska. Faktum är att jag precis satt och funderade på när du skulle dyka upp med ännu ett av dina meningslösa alster. Men då kommer jag ju ihåg en sak. Du är mig fortfarande svaret skyldig sedan ditt senaste besök på HS. Ja, det blir väl inte så ofta, vad det verkar. Frågan jag ställde den gången var vilket syfte du har med din vistelse här? Vad är ditt mål med att bara dyka upp när det är länsderby och den kanske mest intressanta frågan - varför skriver du den övervägande majoriteten av dina inlägg i Timrås gästbok? Hmm.. du snackar om komplex. Jojo...

"timrå har ALDRIG varit i närheten av att vinna någonting någonsin, vilket ger dem ett kraftigt, kraftigt lillebrorskomplex."

Nej, om man bortser från det SM-silver vi tog bakom Leksand säsongen 1973/74 så är väl bronsmedaljerna där på -70-talet det närmsta vi kommit hittills. På tal om framgångar så måste det kännas som en oerhörd lättnad för dig nu när MoDo återigen får tillfälle att vara det bättre laget igen. Det var väl ett tag sen det hände sist.

Till sist. Jag slår vad om att du själv inte är man nog att bära en rosa tröja. Det säger väl allt, egentligen.
Kommentera

hellge:
Jaha..............

Kul att du läser våra inlägg i Timrås bok, jag offrar inte en minut med att läsa i er bok.
För mig är den absolut, totalt, helt, ointressant.
Kommentera

nyss hemkommen från en kort visit i Falkenberg, som tillsammans med Övik är de absolut tråkigaste städer jag nånsin skådat. brr...

...kan inte släppa kval-risken än. SSK får absolut inte ta in 3 pinnar idag, nån poäng gör inte så mycket, men inte 3. Då blir det obehaglig nerv igen
Slutspel känns fortfarande som en våt dröm
Kommentera

RocknRolf2: Det blir hyfsat svårt då dom inte ens spelar.
Kommentera

Hawerchuk: ok, imorrn då
Kommentera

« · 668419