1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Modo - Timrå IK 2006-10-17

« · 768613 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
shinzawai: Som vår gode "El Maco" säger: "Mmmmm. Derbydags. Det tar fram det bästa i mäniskan."

Jag tycker detta beskriver det mesta i detta ämne!

Gå nu vidare allihop och kom med kommentarer i morgon istället!
Kommentera

shinzawai: Vad är vårt favoritämne? Om du menar Timrå IK så nej. Om du menar era patetiska försök att som gäster i Timrås domäner försöker hävda er rätt som nåt slags bihang i den västernorrländska hockeykulturen, så ja ganska less är jag nog
Kommentera

Hassan: Är du redan less på ert favoritämne?
Kommentera

Det här är ju underbart.... Har inte modo nån gästbok här på HS?
Kommentera

shinzawai: "Kommer du att erkänna det motsatta" ska det så klart vara.
Kommentera

ernie eagle:

Ja har man inga egna spelare att vara stolta över så får man väl försöka att så elegant man kan pissa på grannen som har det. Att dissa Foppa och idiotförklara vår välförtjänta och naturliga stolthet över de egna produkter som lyckats i hockeylivet säger en himla massa om dig. Varför får vi inte vara stolta över Forsberg, Näslund, Sedinarna mf? Vad i det gör oss till supporters värda att hata?

Sen att snacka om att vi lever på ett guld för fjörtån år sen visar också hur ofta du pratat med andra än folk som håller på och kommer från Tämrå.

Sen snackar du om alla straffsparkar vi haft och hur värdelösa vi är för vi misslyckats med att föra guldet i hamn i minst sagt goda lägen. Hur många straffar har Timrå skjutit i modern tid? Ni lever på att ni kommit före oss några år i tabellen, snacka om att pissa i motvind när du snackar gamla meriter.

Just nu är Timrå ett stabilare hockeylag än Modo. Kommer du att erkänna det om Modo passerar er i tabellen eller börjar vi snacka säsongen för några säsonger sen när Timrå tog några fler poäng än Modo då?
Kommentera

Mmmmm. Derbydags. Det tar fram det bästa i mäniskan.

Ernie: Go hybris!

Kommentera

Bissett19: För övrigt är det Peo Larssons fel att Sjödda stannade i Brynäs. Skamligt att rata Tommy när hsn vill hem kring milleniumskiftet och spela ES-hockey med Timrå.

Han var fascinerad och hänförd av Timrås framfart redan då när han stod i publiken vattenkammat hår iförd sin svarta slitna skinnjacka och tuggade Toy Menthol för fulla muggar.

Tänk om....

Jävla Peo!
Kommentera

ernie eagle: Ta ett Toy.Men grattis till dem kommande Sm-gulden o storhetstiden.
Kommentera

ernie eagle: WORD!
Kommentera

shinzawai: Tala inte om likheter med mig. Tala om olikheter. Jag har upplevt båda sidorna och jag vill aldrig bosätta mig i Örnsköldsvik med omnejd.

Det finns avarter i Timrå också men genomsnittet är betydligt lägre än i Ångermangland iaf.

Ni har ett släpande tal och är mer inavel och bonnigare än självaste Ljustorparna vilket säger allt.

Ni lever precis som Gästrikarna på gamla meriter. Allt ni kan skryta med är ett guld från begynnelsen. Närmare än fler finalförluster kommer ni inte.

Ni kan inte knyta till säcken och är sämre än Timrå på att leverera under press. Ni får hybris i Örnsköldsvik när läget ser gynnsammare ut än vidsträckta landskap.

Ni får straffarsparkar och öppna mål, spelar ingen roll. Ni missar ändå.
Individuellt har ni klarat er hyggligt men lagmässigt skiter det sig gång på gång.

Och till skillnad från er och Gävleborna har vi våran storhetstid framför oss - ni har eran bakom er!
Kommentera

Husum-Ernie (som Wikegård skulle ha sagt): "Men nu är det ju så att jag har rötter i Ångermangland och det har ju sina skäl och orsaker till varför jag är bosatt i Timrå och inte i Örnsköldsvik om man säger så."

Det är förståeligt, sulfitdoft når ju inte alls upp till sulfatens ädla höjder, men skvallra inte i MoDo-boken om att jag sagt det här.
Kommentera

shinzawai: Du har helt rätt. Tycker att det är alldeles för många svepande generaliseringar och grova tillmälen i den här tråden. Jag är säkert ingen ängel själv, även om jag brukar vinlägga mig om att hålla en respektfull, ödmjuk ton när jag diskuterar.

Vad gäller snacket om Övik tror jag att det mesta handlar om okunskap. Det främmande är skrämmande, som Thor Modéen en gång så finkänsligt uttryckte det. Istället för att prata om det avvikande öppet, och våga ställa frågor, är det så lätt att prata bakom ryggen. Skämta om antalet fingrar, släktförhållanden, personlig hygien, val av favoritfilm och så vidare. När det snarare borde vara så att man, artigt och mjukt, påtalade det som kanske anses 'udda' i resten av Sverige - och därmed gav personen chans att ändra sig och få upprättelse.

Dina ord har i a f slagit rot hos mig. det tar vi med oss till kvällens match.
Kommentera

Hassan: Det var väl en sån tröja som i länken, om jag inte minns fel.
Äh, det är ju ni Timråiter som älskar att diskutera inavel och trakterande av banjoinstrument. Eftersom ernie eagle enligt tidigare påstående verkar ha insiderkunskap kanske han kan hålla en kurs för er, kanske samtidigt som Wikegård föreläser till och med.
Kommentera

Paddan: Nu vet jag inte riktigt vilken tröja du menar, men bara tröjan är röd och vit och tallarna är med så är jag nöjd. Det där med familjen var väl när du tänker efter inte vidare klokt sagt: Man ska inte kasta sten i glashus brukar det ju heta.
Kommentera

Hassan: Nejdå, då gifter vi oss med "lillebror". Vi måste ju hålla det inom familjen, som ni brukar säga. Men ska man vara förståndig för en gångs skull har jag aldrig förstått varför föreningen valt att blanda in svart färg i matchtröjan när våra färger ju skall vara röd-grön-vit. Vad gäller era tröjor så är jag lite småförtjust i den tröja som, är det Skarin?, brukar bära. Den med axelrevärer... eller vad det kallas i rött, blått och vitt.
Kommentera

Att snacka om ovanlig enögdhet i Ö-vik säger mer om er egen enögdhet än "vår".

Och att Ö-viksfolk skulle vara "sämre" än Timråbor är också ett snyggt bevis på era fördomar och okunskap. Troligt att drygt 10 mil skulle göra en jättestor skillnad på vem man är som människa.

Näni, vi är nog mer lika än ni tror och vi vill erkänna så skit inte var ni äter och låt Hockeysnack förbli HOCKEYsnack.
Kommentera

Paddan: "Det är också tur att det emellanåt är match mot Timrå IK så att vi kan höja genomsnittsantalet byfånar per match."
Det där var väl inte särskilt lokalpatriotiskt. Gläd er åt att det verkar bli fullsatt istället. Vem vet när genomsnittsantalet byfånar ligger runt 4000/match igen.
Kommentera

Hawerchuk: Anledningen till att modoiter gasar förbi Timrå är väl ungefär samma som i den där håll-för-öronen-la-la-la-la-reklamen. Förutom att lalala-et är utbytt mot 'Modoärbästitabellen, Modoärbästitabellen'.
Håll er i övik istället, så blir alla glada.
Kommentera

Paddan: Ja att det inte finns något genuint intresse i modo det visste vi ju redan, så det är väl bara att gratulera till att ni härmar era förebilder. Med tröjan ser det dock ut som att ni har misslyckats. Det är väl inte speciellt mycket "kråka" kvar på timrås tröja heller. Jag håller med dej om att det skulle vara vackrare med två stora starka tallar på bröstet. Men om timrå har tallarna hur ska ni härma då? Blir det krusbärsbuskar eller? Dom kanske kan se lite turkosa ut i motljus?
Kommentera

shinzawai: Vadå 'grina ihop' ? Här försöker man ge sina timråbröder och -systrar ett tips i all välmening, och så blir du alldeles till dig. Du känner dig väl genomskådad, kan tänkas.
Kommentera

Hassan: Nejdå, alla mindre vetande i Bjästa har emigrerat till Timrå och tvingats bli TIKare. Äh, vi har ju bara försökt att efterhärma den fina färgkombinationen hos er sminkade kråka, det är säkert därför du känner spysmaken i din mun.

Kommentera

ernie eagle: Det finns orsaker till att man trycker på gasen lite extra förbi Timrå också. Och det är inte den eviga stanken från Ågren-lallande whiskeykonsumenter. Det finns helt enkelt platser i Sverige som inte ens en allé av tallar klarar av att gömma. Eller som Mark Twain sa "It is easier to stay out than get out."
Kommentera

Paddan: Vaddå sluter hela Bjästa upp till derbyna? Är det därför antalet byfånar ökar? Ja överraskning är sanningen ordet, men misströsta inte, i slutet av februari är ni noge nere i ett publiksnitt som du trivs bättre med. Jag gissar på 3800. Nu hör det ju till saken att jag är färgblind, men så mycket färg kan jag i alla fall se att det ser ut som om Bengt Lindström har kräkts upp en färgpalett på tröjan eran..... Och den spyan är mer turkos än snygg!
Kommentera

Hassan: Inte för att jag vet vad medgångssupportrar har med bygget av en ny arena att göra, men jag ska villigt erkänna att jag är förvånad att jag inte räknat med dessa publiksiffror. Men det har väl samtidigt med nyhetens behag att göra. Det är också tur att det emellanåt är match mot Timrå IK så att vi kan höja genomsnittsantalet byfånar per match.

Turkost... hmm, var det sex säsonger sedan du såg en derbymatch senast?

Kommentera

Alltid lika roligt att se hur mycket banjo-snacket upprör :)
Kommentera

shinzawai: Ja men det är ju trevligt för er i modo att det krävs ett skrytbygge till arena för att dra mer än 4000 pers/match. Värre medgångssupportrar får man nog leta efter..... Komma här och snacka skit, vad har ni för färger på dräkterna? Turkost?
Kommentera

shinzawai: Nu råkar du ju förvisso bo i Umeå. Men grejen är ju den att mycket av det som skrivs härinne är ju sant. Kanske inte det om sex fingrar vardera på era händer, tio fötter och att ni är tandlösa, utvecklingstörda individer med reptilhjärnor som spelar banjo etc.

Det finns alltid dem som väljer att dra saker och ting till ytterligheter och överdriver saker och ting för att förstärka känslan av någonting.

Men nu är det ju så att jag har rötter i Ångermangland och det har ju sina skäl och orsaker till varför jag är bosatt i Timrå och inte i Örnsköldsvik om man säger så.
Kommentera

ernie eagle: Ja men dra fram ett gäng 10+ -raders inlägg om hur hjärndöda, äckliga och störda Timråfans är som jag har skrivit med hjälp av synonymordlistan i MS Word då. Nej just det, jag sysslar inte med sånt.

Och ni undrar varför vi snackar om lillasysterkomplex...

I den här bry-lådan kan du lägga din/era kontringar |____|
Kommentera

shinzawai: Kan ju ha att göra med hur man blir bemött också. Du är väl en av de allra sista som skall uttala dig om att skaffa sig ett liv såsom du har raljerat i denna GB bakåt i tiden och gör det ännu.

Som man bäddar får man ligga.
Kommentera

Bragd-Birger: Hur orkar du sitta och grina ihop ett sånt där inlägg? Pinsamt.

Skaffa dig ett jobb så du inte har den där fantasin, skaffa dig ett liv för dito anledning och skaffa dig lite ödmjukhet will ya?

Jag tror och hoppas på en bra match ikväll både på is och betong. Må bästa Modo vinna!
Kommentera

JimmyH: Komiskt är ju bara förnamnet. Utan att dra det hela till ytterligheter känns det väldigt tråkigt att Mannström inte lärt sig utav gamla synder.

Man måste kunna hålla igen under säsong och dricka med måtta och kan man inte det bör man åtminstone hålla sig hemma när man gör det.

Är otroligt besviken på den här händelseutvecklingen. Men jag egentligen borde jag inte bli förvånad.

Det är väl just av den anledningen att man inte hört nåt negativt om Fredde på flera år som man trodde tendenserna från juniortiden var ett minne blott. Men icke.

Hoppas att du rättar till kragen och tar sig samman. För sin egen trovärdighets skull och av hänsyn och respekt till sin familj och sina lagkamrater.

Han är trots allt en offentlig person. Vare sig han vill det eller ej.
Kommentera

Hawerchuk: HAHAHAAH!!!!!!!!1 Gud, så du vrider tebaks det hela. Den kan ni mysa åt, när ni sitter där med alla era fingrar. Där lurade vi dom allt.

Ett tips för alla timråiter som har bokat sittplats: om du vill undvika scener - såsom bänkgrannar som gör maniska tecken för 'onda ögat', ber dig att äkta dottern och 'frälsa släkten från Förbannelsen' eller ideligen frågar om ditt 'kanotintresse' - spela med. Sitt apatisk, koncentrera dig på vad domaren gör och se upprörd ut när en modospelare snubblar. Ok, ditt utseende lär inte lura någon, men beteendet lär göra dom tillräckligt osäkra.
Kommentera

Nån som vet när Sanny kommer tillbaka?
Kommentera

Hawerchuk & Paddan: Tack för tipsen ha ha,,,,,=), oj vad jag är laddad för den här matchen vinst 0-2 är mitt tips. Utsålt, derbystämning och bra drag på läktaren.
Kommentera

Red Rocker: Ni får helt enkelt kapa ett finger innan ni åker upp.
Kommentera

Red Rocker: Lämpligast med en slö yxa. Inte sjutton vill vi ha in sånt där vedtjuvande Timråpatrask med enbart sex fingrar på händerna som souvenirer från nattliga räder mot huggkubben
Kommentera

nectis: Jepp blir till o lyssna på web radion...vilket är det jävligaste jag vet...Finns inget som gör mej så nervis....
Kommentera

Bragd-Birger: ha ha hur faan löser man det??
Kommentera

Okej, f'n vad synd..
Kommentera

Red Rocker: Just därför ryktas det om att det kommer vara 'sexfingrars-kontroll' på hemmastå.
Kommentera

Nectis: Nepp!!
Kommentera

JimmyH: Problemet som shinzawai menar är nog att många TIKare köper vanlig ståplats och åker egen bil, det gör jag och tre kompisar.
Kommentera

shinzawai: De vet ju hur många som kommer så det är väl MoDos problem att fixa det.
Kommentera

JimmyH: Undrar hur många det ryms i den lilla avspärrningen bortaklacken får, vill ju inte ha översvämning av Timråfans på Modosidan. Nåväl, den som lever får se.
Kommentera

JimmyH: "Fuktig" är det fritt att tolka som man vill.....
Kommentera

Hassan: Årsaken er en fuktig tur på byen etter bortekampen mot Storhamar lørdag kveld.
Kommentera

JimmyH: Haha trevligt, han kanske hade ont i ljumskarna.....
Kommentera

ernie eagle: "Sparkad från Comet i Norge p.g.a. disciplinära skäl. Snyggt jobbat!"

Den informationen blir ganska rolig när man ser vilken nyhet Sundsvall har lagt under nyheten om Mannström på sin hemsida:

2006-10-16
Ny back
Mannström till Sundsvall.
Läs mer

2006-10-16
Etik och moral
B-juniorerna anordnar temakväll.
Läs mer
Kommentera

shinzawai: Räkna med 200 i klacken och ytterliggare ett gäng på utspridda sittplatser.
Kommentera

« · 768613 · »