Här blir man smått förvirrad. Jag förknippar dig stenhårt med Tunadal, men här utger du dig för att vara ett MoDo hardcore-fan sedan 40 år tillbaka... Inte nog med det, du hade 08-sympatier - Hammarby? Och vi sågs en gång på en IFK-match på Balders... Hur ligger det till egentligen???
Fanns det nog med energi att utmana på det rent spelmässiga planet ikväll? Om den energin nu uteblev, alternativt aldrig fanns där från början, går det då att kräva av spelarna att man i underläge 1-5 ska orka spela fysiskt i syfte att utjämna spelet, ja, när man har fullt upp med att rensa ut pucken ur egen zon?
Mats Edström: Helt riktigt... Modo behöver segern bättre än Timrå. Kul att få hjälpa vår storebror med årets sämsta målvaktsspel och obefintligt backspel. Hotlips var hyffsad ikväll dock...
Foyn: Carlsson,Wennerberg,Nylander,Pärsinen,Andersson,Svedberg,Koskinen var väl de som saknades idag hur man får det till 9 spelare vet jag ej eller har jag missat någon.
LingaN: En annan bedrövlig sak i bedrövelsen är hur Hallin kunde få gå center i tredje när vi använde oss av två diton i första?! Pelle är väl, tillsammans med Jonte, den mest renodlade ytterforward som vi har i dagsläget... Nu är jag helt inte säker på resultatet i 3:e formationen, men det var väl inne på 4-5 mål bakåt, trots begränsad speltid...
Varför inte köra Regin-Warg-Hahl när man ändå håller på?
Mats Edström: Hur många lag i elitserien tror du klarar skador på 9 spelare ? Modo ??? Knappast se till å njut. Ni vann fair and square. Räkna gärna ut TIK, det kommer riksmedia å många så kallade experter nu göra. Kommer bli sweinit roligt slutspel i år !!!
Var fan kommer "Virus" egentligen från ursprungligen!? Vet att han var en grym, om än jävligt tunn, målspottare för Brynäs en gång i tiden och att han har tränat Löven... Två av mina allra värsta hatlag någonsin! Klart som fan att det är jävligt svårt att tåla detta vithuvud när han uttalar sig lite halvtaskigt om mitt älskade Timrå IK...
Har träffat mannen personligen i e.ON arena. Vi snackade lite om allt möjligt, bland annat om att hans största internationella merit var ett VM-silver med Tre Kronor för drygt 35 år sedan. Hade han även deltagit i Sapporo-OS 1972 eller hur fan var det nu...?
Red Rocker: Modo tror nog att man är världsmästare efter det här... Kanske mest publiken dock? Får vi tillbaka lite folk då Dj.......ar ska vi skrapa surmodoiter efter sargerna !! Framåt Kamrater !!!!!
Allt snack om juniorer hit å dit.... Kolla på de två som spela idag. Tyvärr så är dom helt odugliga. Österholm gör ju byten varje match men åstadkommer absolut ingeting ! Sjölund var lite bättre.... Sen är matchen tvärslut efter 5-1, Backlund tar inte en puck idag och skulle vart utbytt efter 3 an.
Fy faan va trött man blir å se en massa nolaskogsare tro att dom är världsmästare...
Så ikväll är såväl den grymme Shadar som den snälle DJ Hemp ledsna som satan... Men det är klart - hur kan man vara annat efter förnedrande 1-8 i derbyt??? Det var en ren plåga att se eländet i slutet och hoppas på att vi kunde hålla siffrorna "nere"...
Kerstin_k: ja, i er skadesituation skulle han kanske ha något att tillföra men inte i normala fall. Med rätt inställning skulle Niinimäki inte spela i elitserien, för talang har han något enormt men om man bara orkar kämpa och ta i var sjunde match så blir det inget av talangen.
Har svart att smälta att TIK går ut och kör som vanligt med så pass lite folk på bänken. Fan man kunde räkna årsringarna på trät i bänken där Timråspelarna skulle sitta. Lite rävspel med långa spelavbrott, maskning vid spelarbyten och många ising ala Björklöven.
Defensiven borde ha varit No:1 men hur kan då modo komma i så pass många frilägen?
Trodde på modovinst men är besviken på vilket sätt det skedde.....
LL: Hehe. Mirakel har skett tidigare, så varför inte med Niinimäki? Vi har ju ändå kommit till en punkt där vad som helst är bättre än ingenting. I och med att så få juniorer får chansen/har kapacitet att ta chansen måste det ju till en spelare utifrån. Vad som helst är ju bättre än inget känns det som.
Bragd-Birger: Ja, spontant känns det väl som ett läga där allt och alla som kan stå på ett par skridskor skulle kunna hoppa in och vikariera i Timrå IK. Smått löjligt med alla dessa skador.
Jag tror nog inte att en värvning egentligen kommer att lösa några problem. Det är alldeles för många skadade spelare för att en spelare utifrån skulle göra någon egentlig skillnad. Det behövs ju alla gånger två - tre stycken spelare för att vi skall märka av någon skillnad. Näe, det är nog kanske dags att låta en juniorkedja göra mer än bara avlasta i ett byte per match.
Vill ni ha en center som förvisso är teknisk och är med spelsinne begåvad men i total avsaknad av arbetsmoral och har en stabil tvåvägscenter att skicka i utbyte så kan vi göra affär. Niinimäki är knappast något för er, det var länge sedan jag såg en så slö spelare i LHF. Killen har varit bänkad i flera matcher i rad och får i dag chansen att spela med Surovy och Bartecko, två av seriens bästa yttrar, och gör - ingenting. Ja, han åkte omkring och gled lite i en och en halv period och lät Bartecko och Surovy göra allt jobb. Machulda sågades friskt här, men han är rena Jonte Hedström i jämförelse med Niinimäki.
Alltså visst, det är många skador nu men trots allt är det ju mest forwards som är skadade... backsidan är ju nästan komplett o ända kan det se ut som en hönsgård bland backarna
RTS: Ingen aning egentligen. Men rent spontant kanske det kan locka med speltid i en schysst liga i Europa eller nått sånt. Han trivdes ju bra i Finland för nått år sedan. Själv tror jag inte att han kommer att ansluta. Han lär ju vara för dyr.
Men det hela bygger väl först och främst på om han lirar i NHL eller AHL. Han lär ju knappast känna sig manad att bryta kontraktet om han lirar i NHL.
Kerstin_k: Som en förespråkare för fuck-fingrarnas förlovade land, finns det bara en sak att göra. Släng in juniorer så, materialare, cheer-leaders eller vad fan som helst så att vi kan rulla på fyra kedjor fram till uppehållet. Det här börjar gå lite jävla långt nu. Och nä, det är inte livsviktigt att krama ur ett par pinnar till. Fan, nyckelspelarna kommer se ut som earnie-kloner när vi närmar oss slutspel...
Kerstin_k: Tror personligen att det blir väldigt svårt att få Tenkrat. I de tre senaste matcherna har han spelat i snitt över 11 minuter. Han har fått mer och mer speltid på slutet. Tyvärr.
Röda Tallen: Läste den där artikeln i aftonbladet om att Timrås skadeproblem fortsätter att växa. I slutet av den berättades att Nubben hade varit i Finland i tisdags för att värva spelare men utan att lyckas. Vidare stod det också att han hoppades på att Tenkrat fortfarande skulle lämna Boston. Det finns alltså en strimma hopp mitt i allt detta skadeelände. Fast å andra sidan, värvas det en spelare har vi fortfarande svårt att få ihop tre stycken femmor.
Här blir man smått förvirrad. Jag förknippar dig stenhårt med Tunadal, men här utger du dig för att vara ett MoDo hardcore-fan sedan 40 år tillbaka... Inte nog med det, du hade 08-sympatier - Hammarby? Och vi sågs en gång på en IFK-match på Balders... Hur ligger det till egentligen???