Kerstin_k: Då han inte finns med på Hockeyligans laguppställningar heller så kan man nog med största sannolikhet säga att Erixon sitter hemma i Timrå. Bättre det än att nöta bänk iaf.
dr-nix: Känns som oddsen på att du blir irriterad är något mindre än att du inte skulle bli det. Vi har ju sett tidigare hur man helt lyckats glömma bort att det faktiskt sitter juniorer på bänken. Ledningen har ju konskevent kört med "Det är bra för juniorerna att sitta med och lära sig"... Skitsnack. Finns inget tråkigare än att sitta på bänken. Jag tippar på att Eriksson inte får någon speltid. Nån som törs tippa mot mig?
El Maco: förhoppningsvis, jag hoppas verkligen att man ger honom lite speltid också. Själv anser jag att det är urbota dumt lira runt på 5 backar när man har en 6:e tillgänglig (junior eller inte)... Har man inga planer att ge honom speltid blir jag irriterad ärligt talat.
Dream Team: Erixon verkar inte finnas med överhuvudtaget . Tror nog oddsen är större att vi rullar på 5 backar. Om Ryno inte pallar att jobba hemåt när han spelar forward så vill jag nog inte lita på honom som back heller.....
TIKbiff: Fem backar och tolv forwards till spel. Ryno som sjätte back? Man hoppas ju att de vågar ge Sebastian Erixon chans att spela ett par byten under matchen.
TIKbiff: Ingen Erixon alltså, skönt iaf att se att Ryno och Laine återfinns på bänken. Jag menar det måste ju vara omöjligt att peta de spelare som spelade i torsdags...Forza Wennerberg.
En liten extra krydda inför matchen är att det känns extra viktigt att komma före just Modo i tabellen inför en eventuell kvartsfinal. Får vi Modo - vilket jag hoppas på av mer än ett skäl - så blir det rent statistiskt jätteviktigt med hemmplansfördel. Kolla tabellen hemma/borta. Timrå är fyra i båda tabellerna medan Modo är inponerande etta på hemmaplan men sunkar runt på nionde plats som bortalag.
Alltså, Modo behöver förlora idag så de dalar i hemmatabellen mot mer passande nivåer, så vi återtar vår rättmätiga plats före dem i sluttabellen som vi haft tre av de fyra senaste åren och så vi kan sparka deras stjärt extra lätt i kvarten.
Ambroo: Med eller utan junisar så är det bara att ladda inför morgonens bussresa och 3 nya points ;-) I hope, vi passerar Nolaskogsarna imorgon, vore nice, men det blir tufft....
Men jag tror nog att några (få) skulle kunna gjort bra ifrån sig om man fått nosa lite mer på tempot. Kanske har ledningen varit lit eför feg, men jag har ingen pejl på årets junisar så man har säkert tagit rätt beslut.