1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596100 inlägg · 6217 ämnen

Modo - Timrå IK 2008-10-02

Sv:Modo - Timrå IK 2008-10-02
FairPlay: Vag har du för problem egentligen? Börja titta på innebandy om det är så jävla farligt!

MVH Mappe

FairPlay: Som jag kan se i minut 1.57 så är det en skitball modosuporter som försöker starta "fight" med timråklacken lol. hahah..

FairPlay: En fråga: Får man tacklas i hockey? Hur ser en schysst tackling ut? Var ligger felet i Sannys tackling? Är Mäkiahos tackling schysst i dina ögon? (se länk)

Vill bara veta om du gillar schyssta tacklingar eller om du vill att man ska dutta i hockey?

Tikinmyheart & Skarin: Jag håller med er. Detta är en klockren och regelrätt tackling. Armbågarna nere, och han sätter upp axeln i Yetmans bröst. Klockrent!

FairPlay: "Jag har svårt att förstå alla de LÄKARE och pösiga LEDARE som inte ingriper, utan säger något så korkat som "sporten är sådan".

JAG har svårt att förstå att du överhuvudtaget finner sporten ishockey intressant. Jag har även svårt att förstå att du fördömer den vackraste, mest schyssta och renaste tacklingen sedan Scott Stevens slutade med hockey. Kamma dig!!

FairPlay: Ehhhhhhhh. Så mycket vet jag att det där är en klockren tackling. Yetman kommer med världens fart kring sargen och är dessutom puckförare. Sanny gör sitt jobb och delar ut en jäkla propp. Yetman borde väl vetat bättre att en tackling i det där läget ingår i spelet som puckförare. När han dessutom har en sådan rejäl fart blir smällen mer rejäl givetvis. Fairplay, helt klart.

Självklart är det olyckligt att det tog så pass illa. Skador inträffar. Se bara på vårat lag. Den ena blir skadad efter den andra.

Jensen_12: Tusen tack Jensen_12. Bry dig inte om Fair play han gapade och skrek när den SCHYSSTA tacklingen delades ut när det begav sig.

Nä fair play lär dig och se skillnad på shyssta och oschyssta tacklingar!!

FairPlay: Sanny var den förste att vinka in läkaren på isen efter sin justa och perfekta tackling. Jag vet inte vad du försöker att få igång här men i kväll är det en ny match som vi fokuserar på.

Tack o hej.

FairPlay: Det var jag som fråga om någon hade eller visste vart man kunde se tacklingen. Sedan är Jensen_12 snäll och lägger ut det. Så klaga inte på han. Förresten är det en fin tackling, och hockey är en fysisk sport. Saker man får räkna med att man får en riktig tackling någon gång i sin hockeykarriär.

Skarin: Som jag kunde se på videon gick Gullepånken Sanny direkt till avbytarbäset och såg helt oberörd ut. Han brydde inte sig det minsta om motspelaren var allvarligt skadad eller inte. Sportsmanship eller hur! Kampen i ishockey skall vara om pucken inte om att utdela spelarskador.
Mvh

T T: En lårkaka, skojjar dom, två lårkakor och två ryggskott inom loppet av en vecka, det är parodi på högnivå.

Dock lär detta visa på att det är tuffa tag på träningarna vilket är grymt bra.

T T: Hahahahahahahahaha!!!!!! Då stämmer sms:et som jag fick av frugan. Erik är skadad igen.

Timrå IK är tammefan en parodi. Vad är det för fel på spelarna? Varför blir det så här?

T T: Läs!
Mvh

FairPlay: Vad yrar du om?

TT Ja jag förstår att du inte har mycket till argument att komma med så du får väl ta till det du kan, klackremsor.
Mvh

T T: Mmmoooaaaahaaa haaa haaa haaa haa ha.......... Hmm Hmm.

Sorry, fick ett smärre hysteriskt skrattanfall bara.

FairPlay: Jag hoppas inte du skriver detta personligen riktat mot bara mig. Det finns många här inne som letat efter tacklingen. Att jag sedan är en vänlig själ som publicerar klippet åt andra som vill se det på youtube samt här på HS tycker jag inte jag ska få någon skit för.

Hör och häpna, Oturs-Erik är skadad:

Jensen_12: EN AV SPORTENS MÅNGA AVIGSIDOR. Det finns boxning och massor av kampsporter där man försöker skada varandra, varör inte hylla de matcherna. Jag har svårt att förstå alla de LÄKARE och pösiga LEDARE som inte ingriper, utan säger något så korkat som "sporten är sådan". Jensen_12 borde själv få ett antal av de där tacklingarna så kunde han kanske efter en tid börja lära sig läsa igen.
Jag tycker att det borde finnas en begränsning i form av "mer våld än nöden kräver". Efter ett antal av sådan övergrepp borde man bli avstängd för alltid
Lindros är efter vad jag hört både ett ringvrak och ett rinkvrak och numera.
Med upprörd hälsning
FairPlay

Tikinmyheart: om ni pratar om Sannys propp på Yetman så har jag matchen på datorn. Jag ska se om det på något vis går att klippa tacklingen och kasta upp på youtube.

Raderade "Slaget om Västernorrland del 1" Då jag tycker det räcker med en matchtråd så vi kan ju hålla oss till denna då :)

nectis: Jag letade som en galning på youtube igår men hittade inget. Provade en massa olika sökord men nada.

Jag vill också lägga den kyssen i mitt arkiv och föreviga den för all framtid.

Någon som ska till Dö-vik imorrn som vill låna Fredrik Anderssons Timråtröja?

På tal om Modo - Timrå.. någon som vet vart man kan få tag på tacklingen Sanny gjorde på Yetman? :)

Kom igen nu här inne. Imorgon är de ju en sån där härlig dag igen.
Man har ju längtat ända sedan i våras.
Äntligen får man se killarna köra 110%

Modo - Timrå IK 2008-10-02
Kapten Styf tillbaka.

« · 1069465