Ja va ska man säga, fy fan en sån TUUUUUUNG förlust! Tycker igentligen att Timrå är de bättre laget på banan ida. Inte jättemycke bättre men ändå...! Då släpper Backe in 2 av 3 skott i sista. Suuck!
Backe borde lägga till en flaska i målet, sån där skit som boxarna sniffar på för att vakna till. Sett småflaskor men jag tycker den ska vara lika som vattenflaskan så kanske han håller sig alert 60 min.
Jag är så jävla spyle å se Backlunds tabbar å Lotvonens backspel. Hade vi haft en stabil målvakt så vinner vi den här matchen för MODO var inte bra. Vad är det med karln ? Vill han inte stå eller vad är det ???? Om han misstrivs, skicka han då. Hur många poängtapp har inte Backlund rått för??? Jag längtar nåt fruktansvärt efter Åkerlund nu.
Lotvonen är så långsam så lillgrabben åker åttor runt han.
Varför inte köra med nån junisback istället !! Det kan ju inte bli sämre !
Fyy Faan vad less man kan bli. Å jag kan tänka mig in i spelarnas situation när dom har ett sånt jävla såll längst bak. Kan inte vara lätt.
Laken: Ja det är ett hemskt facit vi har på bortaplan. Kan någon slug ta reda på hur många matcher vi tappat 2-0 ledning den här säsongen? Det måste ju vara rekord i elitserien genom tiderna - på allvar!
Laken: Bojkotta borta matcherna? Du kan ju börja med att bojkotta Backlund!
Per HApps: Vi får inte hacka på Backlund det är synd om honom! Han är bara vuxen och har en lön ingen här kan tänka sig! Så klaga inte på stackars backlund, kom ihåg han är JÄÄÄÄÄÄÄMN! Det är det viktigaste! (jag är så jävla ironisk att jag snart spyr)
dom spelade ju som sopor hela laget. och backlund var sämst. så inihelvete jävla dålig. vad i satan gör han på salomonssons mål? det är ju för fan från sargreklamen skotter kommer ifrån!!
modo har lhc borta på lördag. timrå fbk hemma. se till nu för fan och vinn timrå! låt toumo stå för helvete.
RTS: Det här är, tveklöst, den värsta förlusten på hela säsongen. Den känns i nuläget värre än den där sjunde och avgörande torsken i kvarten i förfjol.
Blizzard: Challe verkar ha stora problem att välja ut folk som ska spela i dessa lägen, ta bara när han spelar oskar sund´s kedja i powerplay när man ska försöka få in en kvittering i slutminuterna.
Höll precis på att förbanna Backlund men vad tjänar det till.
Ny målvakt som kan vinna matcher åt oss bör vara hög prioritet till nästa år.
Backlund tycks ha sina bästa matcher i Timråtröjan bakom sig och vi behöver en jämn målvakt som ger trygghet i försvaret.
Nu går kontraktet ut för både Backlund och Åkerlund - jag hoppas vi har en ny förstemålvakt till nästa säsong. Backlund lär inte finna sig i att vakta båsdörren och Åkerlund vore en alldeles för riskabel chansning.
Jag skulle vilja se ett helt nytt målvaktspar där man tar in en etablerad toppmålvakt på internationellt nivå och satsar på Petter Söderström från J20-laget som backup. Kanske är jag ute och cyklar men det vore roligt om vi fick fram en målvakt.
Eller satsa på Carl-Christian Bolund - Vision 2011.
Sanningen är väl att det är värre att slänga in ett oprövat kort som Karjalainen i så här viktiga matcher. Nu är iofs alla matcher av den här karaktären, så man kan ju fråga sig vad det för värde med en andra-målis som inte får spela några matcher. Och när Åkerlund är tillbaka, vad är han då i för form ? Problemet med Backe är att han är så fruktansvärt ojämn i matcherna, han sprider osäkerhet kring sig när han är ute bakom målet och härjar också.
Modo hade tur idag, men har vänt två matcher på raken, tror dom är på väg uppåt, men fan nog hade vi knäppt dom om vi inte varit så förbannat okoncentrerade i PP och med en keeper som gör en acceptabel insats.
Blizzard: Om du inte minns detta, så var det precis detta lillkenta också gjorde, fast ännu värre. Hade han vart kvar hade Erixon och Moe aldrig fått utvecklats till de spelare de är idag. Lotvonen och Jonsson hade legat på 25min istid match efter match oavsett hur usla dom varit. Så var fallet med Koskinen när han hade sina absolut sämsta stunder, och då var han fan sämre än vad Lotvonen är nu.
Men jag håller med, in med juniorer och köp in en back från MIF.
Yellowcard: Jag pallar fan inte..... spelar fan ingen roll med time out eller inte, Backe kastar ju in ett ett eller par VARJE MATCH, killarna vet om det, det bli kaos......åh fy fan va lack jag blir, ååååååhhhh!!! det här går ju inte.
Ambroo: Vi förlorara inte denna match på spelet, vi förlorar inte denna match på av att Wandell, Tenkrat, Hynning o J Andersson var under isen. Vi förlorar inte heller på att RJ o Lotvonen var lika bra som vanligt, Utan vi förlorar på av en Målvakt som i vanlig ordning inte kan vara bra en hel match igenom. Karln har inte vunnit en match åt Timrå själv på tre år.
Nu hade vi chansen att spela ner Modo med ena benet i KS, men då kliver BAcklund in och vill att hans nästa lag skall spela i ES nästa år.
Satan vad less jag är.
Ettt Tips Timrå: Plocka hem Hansson och Svedberg nu innan fönstret stänger och se till att Åkerlund får bästa möjliga vård.
Axel, sundh, Pyrret, Bogg, Mikko L, Erixon, B Svenssn, Sonny Päjärvi samt Styf riktigt riktigt bra idag.
Laken & alla andra: Fy fan vad lysande Backe är skriv 12års kontrakt direkt!!! Ja han är ju sååååå jäääääääävla fucking bra woooho!!!! yiihaaa. Vad fan gör de att han gör fina räddningar i 1:a och 2:a han släpper skit puckar sluta av 3:e hur fan ska vi ha tid att ta igen då???
Challe måste vara den mest pantade perssonen på denna jord!! hur faaaan kan man spela Lotvonen helt jävla sanslöst!! fy fan mår illa jävla dåliga back jävel. Han kan få spraken nu de gör inte ett jävla skit! Ta in Junioren!! alltså det är ju sjukt se rhan inte det challe elelr?? LOTVONEN ÄR SÄMT I HELA JÄVLA VÄRDLEN!!!
Btw, Jag är skit lycklig varför ska Timrå få förstöra min kväll!!
Lemmy: Tvåan är riktigt uselt men den stora gåtan är varför han reser sig på första. Jag har aldrig sett något liknande, alla målvakter ligger till domaren blåser, alla.
Bigthelin: Helt klart är att Backe har tankarna nån annan stans, kanske i Ångermanland, för helvete att man släpper såna mål om man ska stå landslaget.
Bigthelin: Ha ha ha fy faaan vilket liv det är ! Nu kanske folk börjar förstå hur man känt alla år? Ska bli kul å se vad Jimmy skriver på bloggen sin? Han tycker säkert Backe gjorde en bra match....
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·